2023-02-24, 17:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Senilix
Vojne vojne, ryck upp dig, Ukraina kommer inte förlora. Men Du har rätt i att det drar ut på tiden och att många fler kommer dö och lemlästas på båda sidor, tragiskt!

Det ser kört ut för Ukraina.
Citera
2023-02-24, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Nej, absolut inte. De som har huvudskulden i Ukraina är inte ukrainska folket. De som jag kritiserar mest är:
1) Högra sektorn och resten av detta samhällssegment
2) Kolomoisky och liknande oligarker
3) Neo-cons i USA (sen är där en del Ukrainarunkare här som håller med dem, men de är rätt maktlösa => mindre ansvar)
4) Putin

Zelensky tror jag borde leta fredsmöjligheter, men han kom till ett väldigt svårt arbete. Så han skuldbelägger jag inte i så hög grad.

Ukrainska befolkningen ser jag som delvis duperad och vilseledd, men de är brickor i ett spel snarare än att de har ett stort ansvar/skuld. Vill de "realisera sig själva" genom att slåss så "is it what it is", det är upp till dem.

Kan du se att du har fel?
Och självklart kommer angriparen längst ner på listan över de som har skuld.
Men du är ingen ryss-sympatisör.
Citera
2023-02-24, 17:57
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen

Så Putin (istället för Biden) kommer att besöka Kiev om ett år ?
Citera
2023-02-24, 17:58
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Bachmut ser ut att falla inom kort. Då blir det artilleriavstånd till både Slovjansk och Kramatorsk.

Förutom att civila nu kommer att drabbas av ryssarnas terror så förändrar det inte särskilt mycket för Ukraina.

Förmodligen hade det varit bättre att lämna Bakhmut tidigare men det är klart att de vill skydda civila
Citera
2023-02-24, 17:58
Medlem
Citat:
Bachmut ser ut att falla inom kort. Då blir det artilleriavstånd till både Slovjansk och Kramatorsk.

Det sa ni för ett år sedan. Det var överlånga texter med stöddiga förklaringar om hur och när Kiev skulle falla. Handlade om dagar, möjligen veckor. Vi får se vad Ryssen har kvar att köra fram i verkligheten och vad som möter dem. Tänker att Ukraina redan vet ungefär vad som finns bakom första vågen och är beredda.
Citera
2023-02-24, 18:00
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BjornBorg66
Självklart inte.

Jag är nationalist för systemet med nationalstater bygger på vårt uråldriga behov av att tillhöra en flock.
Denna tillhörighet ska dock inte vara baserad på biologisk bakgrund.

Jag är för demokrati och yttrandefrihet men jag är medveten om att det är statsskick som existerar inom ett lands gränser. Det går inte att applicera globalt för där råder geopolitikens lagar.

Jag är för riktig kapitalism dvs reglerad fri marknad och liten stat. Jag är socialkonservativ för övrigt.

Hur fan fick du mig till stalinist?
Ha ha!
Snacka om syntax error!

Du är för demokrati och yttrandefrihet och kapitalism och fri marknad!

Ändå håller du på några av världens värsta diktaturer?

Är du helt tappad?
Citera
2023-02-24, 18:00
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
Vi lever i en demokrati, så Du får både tycka och ha fel...
Citera
2023-02-24, 18:04
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Har du aldrig varit med om liknande någon gång? T ex har jag en god vän som är moderat långt ut på högersidan i partiet. Hon är en riktig Reinfeldt-öppna era hjärtan-moderat, och väldigt invandringspositiv om invandrarna har kapital att försörja sig. Jag delar många av hennes "policies" i invandring, dock gör jag det av helt annan anledning (humanism, och "invandring får kosta"). Det är bara ett exempel på att man kan komma till samma slutsats med någon som man är oenig med. Jag och Putin är inte eniga om många saker. Men vi kan komma till samma slutsats ändå.

Du kan även ta Mearsheimer som ett exempel. Han ligger på ett helt annat ställe än Putin politiskt, och är själv amerikan, vad jag vet. Ändå kommer han till delvis samma slutsats som Putin.

Hur förklarar du dessa två exempel?

Intressant att se hur du försöker.. Dock har du mycket att lära dig när det gäller psykologi och retorik..
Citera
2023-02-24, 18:06
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senilix
Vojne vojne, ryck upp dig, Ukraina kommer inte förlora. Men Du har rätt i att det drar ut på tiden och att många fler kommer dö och lemlästas på båda sidor, tragiskt!
Har tyvärr sett tillräckligt med krig där demokratier gått in och stött halvhjärtat. Intresset dör ut och stödet upphör. Ukraina måste avgöra kriget denna sommar tror jag, annars är det kört.
Citera
2023-02-24, 18:06
Medlem
Zingo2s avatar
Sagt detta innan.
Det är bara Kina som kan få stopp på detta elände.
Putin är en JÄVLA IDIOT!!!!!!!!!
Citera
2023-02-24, 18:10
Medlem
leachs avatar
Visa lösa turister jagas. Har man inte rätt att vistas i landet så går det så här.

Enemy infantry getting smashed #Ukraine #RussiaIsLosing
https://twitter.com/tomaburque/status/1629165299739279361
Citera
2023-02-24, 18:10
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Jag ser att folk fortfarande sprider galna konspirationsteorier om att Putin vill återupprätta Sovjetunionen.
Det är väl knappast nån konspirationsteori då han själv sagt att Sovjetunionens fall är den största geopolitiska katastrofen som drabbat Ryssland.

Detta tillsamman med Lavrovs påstående om Putins enda 3 rådgivare gör det givetvis inte till en konspirationsteori.

Mer troligt är att han trott att han skulle kunna återskapa Tsardömet.

Bara för drygt ett år ville ju Duman byta titel på Putin till Härskaren eller Tsar.

Vem trod du kläckte den iden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in