2023-02-24, 16:43
Medlem
EnDumSosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Har jobbat 8 år i kroginsläppet i Stockholms city. Var har du själv jobbat?

Lika bra att fråga så man inte slösar tid på någon tomte som tränat lite judo som barn och sen bara tittat på Tunnelbanan på burken.
Jag har jobbat på diverse sjukhus som läkare. Jobbar för tillfället i Norge som läkare. Rätt så trött på att behandla patienter där övervåld utövats.

Tycker du själv att det behövs att man tar i med benen mot en yta så man får maximal hävstångseffekt samtidigt som din kollega trycker på åt andra hållet?

Har förövrigt aldrig tränat judo.

Sen måste jag säga att jag har betydligt mycket större respekt för de väktare som jobbar i tunnelbanan än för de vakter som jobbar utanför krogen. Många av er är riktiga kräk och får njutning i att ge er på helt oskyldigt folk för att ni har små penisar och måste kompensera. Östermalmsbrats är väl det trevligaste på buffén att ge sig på? Gärna går ni 3 mot 1 för att ni är för fega.
Dessa två idioter som tråden b la handlar om är nog typiska "èntrevärdar/vakter" som passar in i sthlms krogvärld. Samma dynga som er dvs.
Senast redigerad av EnDumSosse 2023-02-24 kl. 16:59.
Citera
2023-02-24, 17:08
Medlem
Tigerhund79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnDumSosse
Gärna går ni 3 mot 1 för att ni är för fega.
Nej, man går inte 3 mot 1 för att man är feg. Man gör det för att minska skaderisken för både den man ingriper mot och de som ingriper. Det är inte fegt, det är säkrare så för alla inblandade.

Om du tycker det är fegt så skulle det råda extrem triggervarning om du fick veta hur man gör i Kriminalvården. Där är man 4 mot 1. Dessutom använder man en stor sköld och har OC-spray. Så fega kräk vi plitar är som gömmer oss bakom en stor, stygg sköld.
Citera
2023-02-24, 17:11
Medlem
EnDumSosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tigerhund79
Nej, man går inte 3 mot 1 för att man är feg. Man gör det för att minska skaderisken för både den man ingriper mot och de som ingriper. Det är inte fegt, det är säkrare så för alla inblandade.

Om du tycker det är fegt så skulle det råda extrem triggervarning om du fick veta hur man gör i Kriminalvården. Där är man 4 mot 1. Dessutom använder man en stor sköld och har OC-spray. Så fega kräk vi plitar är som gömmer oss bakom en stor, stygg sköld.
Nu är väl allt relativt. Att 3 anabolatorskar till énrevärdar ger sig på en liten spinkig pojke med backslick är fegt om något. Jag känner själv folk som jobbat som vakter/entrevärdar och sagt hur det går till.
Skippa skitsnacket. Att många i sthlm krogvärld är idioter är allmänt känt. De har aldrig haft ett gott rykte och det av en anledning.
Sen behöver du inte insinuera att du är en plit med sköld. Blir inte ett dugg imponerad. Tvärtom snarare.
Senast redigerad av EnDumSosse 2023-02-24 kl. 17:13.
Citera
2023-02-24, 17:14
Medlem
Tigerhund79s avatar
Citat:
Nu är väl allt relativt. Att 3 anabolatorskar till énrevärdar ger sig på en liten spinkig pojke med backslick är fegt om något. Jag känner själv folk som jobbat som vakter/entrevärdar och sagt hur det går till.
Skippa skitsnacket. Att många i sthlm krogvärld är idioter är allmänt känt. De har aldrig haft ett gott rykte och det av en anledning.
Ja, lyckligtvis är entrévärd och ordninsvakt inte samma sak. Men du ser inte den skillnaden.

Sen bor jag inte i Stockholm, så jag kan inte uttala mig om krogmiljön där.
Citera
2023-02-24, 17:14
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Sen behöver du inte insinuera att du är en plit med sköld. Blir inte ett dugg imponerad. Tvärtom snarare.

Finns en anledning också till att typ alla OV har fått nej till polishögskolan trots 500 försök. OV har inte det som krävs i psyktesterna vilket blev Juhas död.
Citera
2023-02-24, 17:17
Medlem
EnDumSosses avatar
Citat:
Ja, lyckligtvis är entrévärd och ordninsvakt inte samma sak. Men du ser inte den skillnaden.

Sen bor jag inte i Stockholm, så jag kan inte uttala mig om krogmiljön där.
I sthlm brukar det faktiskt vara samma sak. Krogarna använder sig av just anabolastinna "entrévärdar" som fungerar i något slags väktarsyfte. Dvs folk utan någon som helst utbildning. Blir billigare.

Om du inte bor i Sthlm och inte kan uttala dig om krogmiljön där, varför uttalar du dig ens då överhuvudtaget?
Citera
2023-02-24, 17:21
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Finns en anledning också till att typ alla OV har fått nej till polishögskolan trots 500 försök. OV har inte det som krävs i psyktesterna vilket blev Juhas död.
Man kan inte dra alla över en kam. Detta är en hemsk händelse som turligt nog för rätten är väldokumenterad. Detta är inte vardagen även om OV inte har samma kunskap och utbildning som Polisen. Jag tycker man ska göra skillnad på dom åtalade och OV i allmänhet. En modig man som var OV dog på delta gym för att han hade kurage. OV som ankommer beter sig korrekt och startar HLR.
Citera
2023-02-24, 17:21
Medlem
Tigerhund79s avatar
Citat:
Om du inte bor i Sthlm och inte kan uttala dig om krogmiljön där, varför uttalar du dig ens då överhuvudtaget?
Men jag HAR JU INTE uttalat mig om krogmiljön i Stockholm. Jag har arbetat som ordningsvakt på annan ort i landet och jobbar i en rättsvårdande myndighet där våldsanvändning är vanligt förekommande. Jag har jobbat som ordningsvakt i flera år innan dess, så jag vet nog mer om krogmiljö i allmänhet än vad du gör. Du som inte ens kan skilja en entrévärd från en ordningsvakt är snarare den som absolut inte borde uttala dig.
Citera
2023-02-24, 17:23
Medlem
Tigerhund79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Intressant idé som lyckligtvis inte stämmer på långa vägar. Däremot finns det många bra ordningsvakter som blir poliser senare.
Citera
2023-02-24, 17:32
Medlem
EnDumSosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagduvidom
Man kan inte dra alla över en kam. Detta är en hemsk händelse som turligt nog för rätten är väldokumenterad. Detta är inte vardagen även om OV inte har samma kunskap och utbildning som Polisen. Jag tycker man ska göra skillnad på dom åtalade och OV i allmänhet. En modig man som var OV dog på delta gym för att han hade kurage. OV som ankommer beter sig korrekt och startar HLR.
Precis min mening. Finns många duktiga väktare i tuben.
Citera
2023-02-24, 17:38
Medlem
Citat:
Intressant idé som lyckligtvis inte stämmer på långa vägar. Däremot finns det många bra ordningsvakter som blir poliser senare.

Har du underlag på det?
Citera
2023-02-24, 17:40
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagduvidom

I beg to differ, om vi begränsar urvalet till stockholms län så dristar jag mig till att påstå att det icke finns en (1) enda OV i t-banan som inte är ett sadistiskt, konfliktsökande avskum. Värsta sortens huliganer och skitmånga har kopplingar till kriminella gängbrottsligheten. Finns en tråd om en "Buffa" som utgör ett utmärkt exempel.

En stockholmare skulle aldrig komma på tanken att gå fram till en OV i t-banan för att fråga om nåt, det tas direkt som en provokation och kan sluta lika illa som Juha-fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in