2023-02-24, 16:25
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BjornBorg66
Kriget startade 2014 och inte 2022. Det har även eran Stoltenberg erkänt.

Östra Ukraina blir just nu befriat från nynazisterna i Kiev som håller det ukrainska folket i gisslan.
Hur orkar du köra med detta svammel sida efter sida? (hoppas verkligen att du får betalt, för din skull)
Tror du någon påverkas av dina lögner?
Hur många procent fick nazisterna i senaste valet i Ukraina?
Senast redigerad av DikT 2023-02-24 kl. 16:28.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BjornBorg66
Kriget startade 2014 och inte 2022. Det har även eran Stoltenberg erkänt.

Östra Ukraina blir just nu befriat från nynazisterna i Kiev som håller det ukrainska folket i gisslan.

Alla vet att det startade ett tag innan 2014 genom att Ryssland ansträngde sig för att få igång en
separatiströrelse inne på Ukrainskt territorium för att få en ursäkt att sedan gå in med egna styrkor.
Hade världssamfundet med EU i spetsen satt ner foten redan då och exempelvis begärt in fredsbevarande styrkor från FN direkt när Ryssland började visa aggression , så kanske misären
kunnat undvikas .
Tyvärr försökte man förhandla med Ryssarna i stället och hoppades på att Putin skulle hålla ord.
Nu vet vi alla att en underskrift av Putin är värd lika mycket som bajset på dasspapper.
Citera
Medlem
Mindbusinesss avatar
Intressant inblick i hur ryssarna ser på kriget.
https://youtu.be/5ZoBzUQCjq4
Citera
2023-02-24, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Det är väl rätt sällan jag får jättefel eller behöver backa? Vad tänker du på? Det känns mer som en slags smutskastningsstrategi. När jag frågar vad felen är får jag aldrig svar. Ibland slutar jag svara såna, man ser deras strategi är bara att käbbla. Svara även på vad du tycker är en rimligt hit rate i hur ofta man har rätt, vad gäller spekulationer om detta krig?

Nordkorea ser det nog som att de är i tacksamhetsskuld till Ryssland för att Sovjet hjälpte dem mot USA. Dessutom behöver de träna och vara med i krig, om de ska ha en bra krigsmakt. 100 000 tycker jag låter helt absurt högt, såvida inte kriget sväller upp mer.

Felet är att du misslyckas med att dölja din fascistiska agenda. För det är vad den är oavsett om den är din egen eller kommer med posten.
Citera
2023-02-24, 16:31
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
Problemet för de allierade är snarare logistiken. Innom axelmakterna så får Ryssland förlita sig på sin egna produktion i dagsläget.
Haha, axelmakterna är det då Ryssland-Iran-NK?? Men jag har tänkt på logistiken också och Ryssland själva kan man ju säga har lätt med transporter till kriget, men både Iran och NK har ju inte så lätt. NK ligger långt från kriget och det måste ju ta flera veckor med långsamt godståg. Och Iran har ju enbart transportflyg vilket inte räcker långt i ett stort krig.

När det gäller de allierade så har ju iaf Europa väldigt bra transportmöjlighet till kriget. Ryssen har ju fortfarande inte vågat attackera något Natoland heller så transporterna har kunnat pågå helt ostört. Nord-Amerika och Australien är ju de allierade som har sämre transportmöjligheter men de har ju iaf fartyg som ryssen inte heller vågar röra.
Citera
2023-02-24, 16:31
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Metaforen håller inte, eftersom de där 20% är inte Zelenskys trälar, ormbunkar och björnbärsbuskar. Det är människor med en fri vilja.

Det är snarare Vinslövs kommun som tycker att 100 av husen i Osby ska tillhöra Vinslöv och helt plötsligt börjar administrera dem och tar ut skatt där, och egenmäktigt tar bort dina skatteunderlag men också dina förpliktelser där. Vad gör du?
Detta måste vara den sämsta metaforen på länge.
Hur mycket övervåld använde Vinslöv? Hur många dog? Har Vinslöv hotat att ta resten av Osby om de inte lägger ner vapnen och slutar vara nazister/satanister?
Så många frågor...
Citera
2023-02-24, 16:33
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Härligt, såg någonstans att det pågår samordning/diskussioner om lev av stridflyg. Också det går nog att räkna in. Väntan är verkligen frustrerande. Våren blir spännande när den ondskefulla ryssen får på moppo.
Kommer det något gott från Ryssland öh. Mördar, bombar och förstör, uppviglar extremism och sprider medvetna lögner för att sabotera sanningen om deras ondska. Ryssland exploaterar verkligen människans sämre sidor. Hat, avund, mordlystnad aggression. Vad är det för skitar som säljer sig att ljuga å kremls vägnar?
Jag är skeptisk till stridsflyg. Man behöver engagera en jäkla massa personer och att få logistiken på plats för detta är ett enormt projekt. Jämför det med länderna som skaffat Jas under fredstid.

Jas har som forkortningen påbjuder tre förmågor.
Jakt. Alltså jag och skjuta ner fienden. Detta gör man idag från marken. Vilket är mycket enklare på många sätt.
Attack. Bomba mål bakom fiendens linje gör man idag med himars. Det är sponant billigare och mindre riskabelt. Det som saknas är raketer som når hela det okuperade området.
Spaning. Det gör man med billiga drönare.

Vilka förmågor är det egentligen man vill skaffa sig genom stridsflyg? Finns det enklare och billigare sätt att uppnå samma förmåga?
Citera
2023-02-24, 16:33
Medlem
DDRTVs avatar
Tyskland ökar till 18 Leopard och Sverige med 10 stycken. Äntligen börjar det komma lite nyare vapen. Snart kommer flygplan också.

Germany to provide 18 Leopard 2 tanks to Ukraine vs 14 planned: defense ministry
Citera
2023-02-24, 16:34
Medlem
Citat:
Det är väl rätt sällan jag får jättefel eller behöver backa? Vad tänker du på? Det känns mer som en slags smutskastningsstrategi. När jag frågar vad felen är får jag aldrig svar. Ibland slutar jag svara såna, man ser deras strategi är bara att käbbla. Svara även på vad du tycker är en rimligt hit rate i hur ofta man har rätt, vad gäller spekulationer om detta krig?

Sällan jättefel!? 😂
Hela tiden "lite fel" räcker.
Att du aldrig skulle få svar är även det en lögn.
Du är inne och skriver hela dagarna och är således väldigt enkel att kolla upp. Du blir avklädd ofta, vilket du helt enkelt bara ignorerar i tron om att andra läsare ska glömma. Fungerar forfarande inte. 😂
Citera
2023-02-24, 16:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DDRTV
Tyskland ökar till 18 Leopard och Sverige med 10 stycken. Äntligen börjar det komma lite nyare vapen. Snart kommer flygplan också.

Germany to provide 18 Leopard 2 tanks to Ukraine vs 14 planned: defense ministry
Fantastiskt!
Mer döda på båda sidor.
Mysigt att kolla på tryggt avstånd under fredagsmyset. Trevlig Helg!
Citera
2023-02-24, 16:37
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Detta måste vara den sämsta metaforen på länge.
Hur mycket övervåld använde Vinslöv? Hur många dog? Har Vinslöv hotat att ta resten av Osby om de inte lägger ner vapnen och slutar vara nazister/satanister?
Så många frågor...

Det bestämmer du. Trädgårdsmetaforen har samma problem. Eller våldtäktsmetaforen, den kommer också ibland. Det är bara metaforer som ska få idioter att tycka en viss sak, inte förstå något.
Citera
2023-02-24, 16:40
Medlem
Citat:

Nordkorea ser det nog som att de är i tacksamhetsskuld till Ryssland för att Sovjet hjälpte dem mot USA. Dessutom behöver de träna och vara med i krig, om de ska ha en bra krigsmakt. 100 000 tycker jag låter helt absurt högt, såvida inte kriget sväller upp mer.

Det är bara att titta i din egen historik? Menar du att jag borde hålla räkning på klavertrampen? Det finns ju en viss form av heder i att backa från uttalande och erkänna att man har fel.
Men sätt gärna mig på din lista.. igen! För du minns väl att jag var med på den tidigare? Dock svarade du ju alltid ändå, samt tilltalade…

Jag har svårt att se annat än att NK, pga samma låga respekt för sina medborgares liv som ryssland, kan tänka sig att offra 10.000 soldater och att Kim vill visa hur han lyder framförallt Kina.

Träna i krig som anledning? Man kan inte träna genom att dö, det gör man bara en gång.

Så, släng fram lite källor som visar på att NK faktiskt är i färd att skicka soldater till Ukraina.
Lösryckta påståenden från propaganda-källor duger inte.

Annars är det väl bäst att du slutar svamla och hålla dig till ämnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in