2023-02-24, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Jag hade fel i att det skulle komma nordkoreaner, hittills i alla fall.

Mobiliseringen har antagligen inte gått så dåligt för ryssarna. Så de har inte behövt nordkoreanerna än. Går det riktigt dåligt för ryssarna så tror jag fortfarande nordkoreanerna dyker upp. Knappast 100 000. Men 5-10,000 är inte orealistiskt.
Kommer Ryssland använda sig av de hypotetiska biologiska vapnen från de ukrainska labben då?
Citera
2023-02-24, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
haha, tönt.

Kina stöder inte Ryssland, ingen stöder Ryssland

alla ger ukraina vapen.

Ryssland slåss som i första världskriget.

Ukraina som 2023.

Jag sade inte att kina stödjer Ryssland.

Ingen stödjer Ryssland?

Hört talas om Belarus.
Citera
2023-02-24, 16:13
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Självklart förhandlar man INNAN man börjar dra tillbaka trupper.

Ja, att förhandla fri lejd ut ur Ukraina är väl rimligt, om de låter bli att plundra under uttåget.
Citera
2023-02-24, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Jag hade fel i att det skulle komma nordkoreaner, hittills i alla fall.

Mobiliseringen har antagligen inte gått så dåligt för ryssarna. Så de har inte behövt nordkoreanerna än. Går det riktigt dåligt för ryssarna så tror jag fortfarande nordkoreanerna dyker upp. Knappast 100 000. Men 5-10,000 är inte orealistiskt.

Finns det någon särskild anledning till varför NK är villiga att offra upp till 10.000 (tidigare 100k!?)soldaters liv för putlers vansinne?

Är det de halta och lytta med hemmasnickrad utrustning Kim väljer att skicka?

Finns det öht något som tyder på att du får rätt? Du slänger ofta ur dig helt galna förutspåelser med egen ”analys” som grund. Sen får du snart backa på uttalandet.

Nåt säger mig att du drar fram dina analyser från röven, korrekt?
Citera
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocknrollswindel
Tänk efter lite nu tack om grannen säger till dig att om han bara får behålla de 20% av din trädgård
som han redan stulit och skövlat och så vill han ha ett eldupphör tillräckligt långt för att kunna flytta
fram sina styrkor och fortsätta skövla och stjäla senare.
kan man verkligen kalla det ett fredsförslag ?
Jag tycker inte det och särskilt inte när man vet att slutmålet är att kontrollera hela grannens trädgård.
Ungefär som Ryssland kontrollerar och använder Belarus med sin egen lyd regering i nuläget.

Metaforen håller inte, eftersom de där 20% är inte Zelenskys trälar, ormbunkar och björnbärsbuskar. Det är människor med en fri vilja.

Det är snarare Vinslövs kommun som tycker att 100 av husen i Osby ska tillhöra Vinslöv och helt plötsligt börjar administrera dem och tar ut skatt där, och egenmäktigt tar bort dina skatteunderlag men också dina förpliktelser där. Vad gör du?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BjornBorg66
Visa vad? Följ nyheterna. Uppdatera dig vännen. Om du ska komma hit och föra dialog kan det vara bra att veta vad som händer.

Det gör jag o jag har inte sett något sådant. Eftersom DU påstår det så är det DU som behöver visa det "vännen"
Citera
2023-02-24, 16:17
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Som Finländare måste jag säga att Sveriges bidrag på "hårdvara" imponerar :

-Archer (12-18 ?)
-CV90 (50 ?)
-Leo2 (10)

Skulle Uffe bestämma sig för ett duss Jas i tillägg, så kan det svenska materialet hålla en liten del av fronten själva !
Härligt, såg någonstans att det pågår samordning/diskussioner om lev av stridflyg. Också det går nog att räkna in. Väntan är verkligen frustrerande. Våren blir spännande när den ondskefulla ryssen får på moppo.
Kommer det något gott från Ryssland öh. Mördar, bombar och förstör, uppviglar extremism och sprider medvetna lögner för att sabotera sanningen om deras ondska. Ryssland exploaterar verkligen människans sämre sidor. Hat, avund, mordlystnad aggression. Vad är det för skitar som säljer sig att ljuga å kremls vägnar?
Citera
2023-02-24, 16:18
Medlem
Citat:
Kriget startade 2014 och inte 2022. Det har även eran Stoltenberg erkänt.

Östra Ukraina blir just nu befriat från nynazisterna i Kiev som håller det ukrainska folket i gisslan.

Varför befriar ni inte er själva först. Ni har ju bra med nazister i ryssland med.
Citera
2023-02-24, 16:18
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Kriget startade 2014 och inte 2022. Det har även eran Stoltenberg erkänt.

Östra Ukraina blir just nu befriat från nynazisterna i Kiev som håller det ukrainska folket i gisslan.

Denna är intressant, menar du att det är några som inte accepterar att kriget började med Rysslands anfall på Ukraina 2014?

Sen hålls just nu östra Ukraina av de ryska fascisterna. Din fantasi om nynazister i Kiev lämnar vi därhän, var inte det den ryska propagandan tidigt 2022?
Citera
2023-02-24, 16:21
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Finns det någon särskild anledning till varför NK är villiga att offra upp till 10.000 (tidigare 100k!?)soldaters liv för putlers vansinne?

Är det de halta och lytta med hemmasnickrad utrustning Kim väljer att skicka?

Finns det öht något som tyder på att du får rätt? Du slänger ofta ur dig helt galna förutspåelser med egen ”analys” som grund. Sen får du snart backa på uttalandet.

Nåt säger mig att du drar fram dina analyser från röven, korrekt?

Det är väl rätt sällan jag får jättefel eller behöver backa? Vad tänker du på? Det känns mer som en slags smutskastningsstrategi. När jag frågar vad felen är får jag aldrig svar. Ibland slutar jag svara såna, man ser deras strategi är bara att käbbla. Svara även på vad du tycker är en rimligt hit rate i hur ofta man har rätt, vad gäller spekulationer om detta krig?

Nordkorea ser det nog som att de är i tacksamhetsskuld till Ryssland för att Sovjet hjälpte dem mot USA. Dessutom behöver de träna och vara med i krig, om de ska ha en bra krigsmakt. 100 000 tycker jag låter helt absurt högt, såvida inte kriget sväller upp mer.
Senast redigerad av psychicsailor 2023-02-24 kl. 16:24.
Citera
2023-02-24, 16:21
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foliekiller
Spännande!

Ska Kina då hjälp Luka att stå emot Putin? För det är ju Ryssland som blandat sig Belarus inre angelägenheter!

Kineserna har länge visat framfötterna i Vitryssland : China–Belarus Industrial Park

https://en.wikipedia.org/wiki/China%E2%80%93Belarus_Industrial_Park

Putin har inte gillat det, för Vitryssland är ju hans bakgård. För Luka har det varit en "lättelse", lite jämvikt. Finner inte så många bilder på det nu, men det skall vara ganska tydligt. T.o.m Kinesisk arkitektur : https://beijinghotelminsk.com/en/

En dyrköpt vänskap som Putin förlitar sig på med Kina, som bekant. Kazakstan håller på att glida över till Kina.., i Vitryssland visar man även sitt intresse.

Putin skulle ha hållit sig till realismen.., var hotet egentligen finns, dvs Kina. Istället för att fantisera och prata om "nazi-sagor" i Ukraina.
Citera
2023-02-24, 16:23
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joohnn
Kenneth gregg är en brottsling och flydde Finland. Han satt i fängelse på 90 talet i Sverige tror det var 6 år.
Har även suttit i fängelse i Finland.
Nu väntar en ny dom han kommer tillbaks till Finland.

Vad är det för relevans i detta? Påverkar det något på något sätt? Ryssarna har förlorat 30 000 kriminella släppta från fängelser och hela det ryska anfallet är kriminellt. Vad är då relevansen av 1 kriminell på ukrainsk sida?
Senast redigerad av FockeWulf190d 2023-02-24 kl. 16:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in