2023-02-24, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Fuck off, det har precis allt med #metoo att göra.
Det började som anmälningar om att Mats Löfving betett sig illa mot Linda Staaf.
Ska jag anta att det är för att hon fick toppjobb, skitmycket mer i lön och tjänstevapen, man menar?

Eller var det att han tyckte det var rimligt att få något för det, nu när de ändå hade en relation, men hon hittade visst ännu större grabbar att beklaga sig för. För sen kom sex och snusk fram. Och fler toppchefer hon knullat på.

Avgå hela klägget och dina R.I.P övertygar ingen alls.
Jag vet med stor säkerhet hur du såg på honom i förrgår, din satans hycklare!

Nej. Du har fel i precis allt.

1. #Metoo handlar som jag skrivit om: ett utrymme för folk att berätta om hur folk med makt missbrukar sin makt för att begå sexuella övergrepp mot folk med mindre makt och tystnadskulturen kring detta.

2. Ingen har anklagat Mats för ovanstående.

3. Det som var på tapeten till en början i denna soppa var att Någon säkerhetschef fått till sig av Linda att Mats skulle ha stalkat henne eller liknande efter deras påstådda förhållande. Stalking har inget med #Metoo att göra. Att prata om stalking med en säkerhetschef har inget med #Metoo att göra.

3. Vad gäller detta med stalking, så har det sedan varit tyst om det. Linda har dementerat dessa saker. Dvs.: det verkar inte ha förekommit någon stalking.

4. Det enda denna soppa däremot verkar handla om är jäv. Och både Mats och Linda nekar till att de har haft en relation... Och har de inte haft en relation, så kan ingenting i soppan vara jäv. Dvs.: Mats är i så fall oskyldig till jäv. Oskyldig till både stalking och jäv.

5. Hela soppan har varit ute i media och uppmärksamheten kring det har varit bisarr. Jag har därmed valt att aktivt ta avstånd från att läsa om det/kommentera det. Sverige har större problem än eventuellt jäv. Så nej. Jag har vare sig sagt bu eller bä om hela den här historien i förrgår. Kolla min posthistorik så ser du. Du ser inget om detta i min posthistorik. Lika lite har jag ens tänkt på det irl.

6. Det var först när jag nåddes av det fruktansvärda nyheten att Mats är död, som jag började bry mig om denna soppa. Och för mig framgår det då med tydlighet att han varit jädrigt utsatt i den här soppan, på ett sätt som man inte ska utsätta människor på. Och för vad? Jo: påstått Jäv. Som sagt: Sverige har mycket större problem än om Mats gjort sig skyldig till jäv eller inte. Ändå målas detta ut i media, utredning görs (och klart att utredning ska göras, men att ha presskonferens om denna sedan offentligt? Nej. Fult gjort). Och ett totalt karaktärsmord sker av denna Mats.

7. Utredningen säger i övrigt att Mats har gjort rätt i sak vad gäller Lindas löneförhöjning etc. Men det var fel av honom som person att göra det pga. att det påstås att de har haft ett förhållande under denna tid. Vilket för min del är en vrickad mening. Mats har gjort rätt. Oavsett vilken relation de båda hade till varandra vid tidpunkten. Det är det enda jag kan få den meningen att innebära. Punkt slut. Både Mats och Linda nekar ju i övrigt till att de har haft ett förhållande...

8. Nejdu. Detta har varken med feminism eller #Metoo att göra. Detta är bara en komplicerad soppa kring eventuellt jäv. Som leder till ett karaktärsmord av Mats. Som förmodligen även lett till hans död. En fruktansvärd soppa.

9. Jag lider verkligen med Mats och med hans anhöriga. Och ångrar såhär i efterhand att jag inte satte mig in i sakerna mycket tidigare. Så kanske jag då hade kunnat vara en anonym röst för Mats då. Vilket inte hade hjälpt för Mats. Men det hade iaf. känts bättre i mitt hjärta.
Senast redigerad av TomatKungen 2023-02-24 kl. 06:49.
Citera
2023-02-24, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Faktiskt var TV4 lite självkritiska till hur media hanterat det här även om de kanske inte är värsta syndarna bland olika medier.
svt skyller pa utredning, att det ar den som hangt ut polischefen
Citera
2023-02-24, 10:05
Avslutad
I högsta grad har det med metoo att göra.

Kvinnor som knullar sig till maktpositioner för att sedermera spela offer när inkompetens uppdagas.

Business as usual.

Mats anses som boven i dramat. Ett jävla drev dödade honom.

Precis som vanligt.
Citera
2023-02-24, 12:13
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Rubrik justerad // Mod
Citera
2023-02-24, 15:35
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nej. Du har fel i precis allt.

1. #Metoo handlar som jag skrivit om: ett utrymme för folk att berätta om hur folk med makt missbrukar sin makt för att begå sexuella övergrepp mot folk med mindre makt och tystnadskulturen kring detta.

2. Ingen har anklagat Mats för ovanstående.

3. Det som var på tapeten till en början i denna soppa var att Någon säkerhetschef fått till sig av Linda att Mats skulle ha stalkat henne eller liknande efter deras påstådda förhållande. Stalking har inget med #Metoo att göra. Att prata om stalking med en säkerhetschef har inget med #Metoo att göra.

3. Vad gäller detta med stalking, så har det sedan varit tyst om det. Linda har dementerat dessa saker. Dvs.: det verkar inte ha förekommit någon stalking.

4. Det enda denna soppa däremot verkar handla om är jäv. Och både Mats och Linda nekar till att de har haft en relation... Och har de inte haft en relation, så kan ingenting i soppan vara jäv. Dvs.: Mats är i så fall oskyldig till jäv. Oskyldig till både stalking och jäv.

5. Hela soppan har varit ute i media och uppmärksamheten kring det har varit bisarr. Jag har därmed valt att aktivt ta avstånd från att läsa om det/kommentera det. Sverige har större problem än eventuellt jäv. Så nej. Jag har vare sig sagt bu eller bä om hela den här historien i förrgår. Kolla min posthistorik så ser du. Du ser inget om detta i min posthistorik. Lika lite har jag ens tänkt på det irl.

6. Det var först när jag nåddes av det fruktansvärda nyheten att Mats är död, som jag började bry mig om denna soppa. Och för mig framgår det då med tydlighet att han varit jädrigt utsatt i den här soppan, på ett sätt som man inte ska utsätta människor på. Och för vad? Jo: påstått Jäv. Som sagt: Sverige har mycket större problem än om Mats gjort sig skyldig till jäv eller inte. Ändå målas detta ut i media, utredning görs (och klart att utredning ska göras, men att ha presskonferens om denna sedan offentligt? Nej. Fult gjort). Och ett totalt karaktärsmord sker av denna Mats.

7. Utredningen säger i övrigt att Mats har gjort rätt i sak vad gäller Lindas löneförhöjning etc. Men det var fel av honom som person att göra det pga. att det påstås att de har haft ett förhållande under denna tid. Vilket för min del är en vrickad mening. Mats har gjort rätt. Oavsett vilken relation de båda hade till varandra vid tidpunkten. Det är det enda jag kan få den meningen att innebära. Punkt slut. Både Mats och Linda nekar ju i övrigt till att de har haft ett förhållande...

8. Nejdu. Detta har varken med feminism eller #Metoo att göra. Detta är bara en komplicerad soppa kring eventuellt jäv. Som leder till ett karaktärsmord av Mats. Som förmodligen även lett till hans död. En fruktansvärd soppa.

9. Jag lider verkligen med Mats och med hans anhöriga. Och ångrar såhär i efterhand att jag inte satte mig in i sakerna mycket tidigare. Så kanske jag då hade kunnat vara en anonym röst för Mats då. Vilket inte hade hjälpt för Mats. Men det hade iaf. känts bättre i mitt hjärta.
Håller du på att få en stroke eller nåt?

Den enda anledningen att du varit tyst är att msm lärt dig att hålla tyst om du inte vill bli utfryst av de mest aktiva aktivisterna.
Som inte slutar förrän nån dör.
Nej, mitt hjärta blöder inte för dig ett dugg.

Det är bara ett mummelmummel, när det är alldeles för sent, till skillnad från mig som varnat för detta redan från början av denna "mustiga bevakning".
Folk älskar att vältra sig i sånt här.

Och du har låtit dem med din tystnad.
Och du, dina första rader avslöjar att du är väl medveten om vad metoo i verkligheten är och i nästa stycke lyckas du förneka alltihop.

Som om inget av det vi läst, som fick honom att ta livet av sig, aldrig egentligen har hänt.

Här kan du få lite bakgrund;
https://www.google.com/search?q=anklagelserna+mot+Mats+L%C3%B6fving+-hittad+-d%C3%B6d&client=opera&hs=Rzx&sxsrf=AJOqlzUYX9Oavm1 yrrMxreFIL-qKEb7Wog%3A1677249372320&ei=XMv4Y7n9Epb9rgSajL7IDQ &ved=0ahUKEwi5m6XosK79AhWWvosKHRqGD9kQ4dUDCA4&uact =5&oq=anklagelserna+mot+Mats+L%C3%B6fving+-hittad+-d%C3%B6d&gs_lcp=Cgxnd3Mtd2l6LXNlcnAQAzoFCCEQoAFKBA hBGAFQjAVY-j1g3E1oAXAAeACAAXKIAccEkgEEMTEuMpgBAKABAcABAQ&scli ent=gws-wiz-serp
Senast redigerad av Pansarvecket 2023-02-24 kl. 15:39.
Citera
2023-02-24, 15:50
Medlem
Citat:
Mats Löfving.

Public service och mainstreammedia gick långt i försvaret av Linda Staaf trots att hon var den enda som gynnats hela vägen. Kanske till och med otillbörligt?
Jag tycker att du har fel som skyller detta på feminismen. Problemet är medias, pöbelns, och inte minst alla Flashback-incels blodtörstiga lust att hänga ut och förnedra mer eller mindre offentliga personer till den milda grad att de väljer att avsluta sitt eget liv. Vi har ett rättsväsende som delar ut straff vid brott, vi har även här en arbetsgivare som kommer att avskeda poliser som begår större fel. Detta borde ju räcka som straff. Men ofta blir de här personerna straffade flera gånger om när de blir uthängda online följt av att de blir utstötta från hela samhället. Detta är inte en rimlig bestraffning. Flashback och sociala medier bidrar mycket till denna orimligt hårda behandling av många människor. Det finns säkert vissa feminister som bidrar negativt till detta också men problemet är mycket bredare än så. Jag tror att det snarare är en djupt rotad kulturell, sadistisk störning med grunden i lutheranskt skambeläggande, husförhören och häxjakterna. Det vi ser här är en modern form av häxjakt.
Citera
2023-02-24, 16:03
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Jag tycker att du har fel som skyller detta på feminismen. Problemet är medias, pöbelns, och inte minst alla Flashback-incels blodtörstiga lust att hänga ut och förnedra mer eller mindre offentliga personer till den milda grad att de väljer att avsluta sitt eget liv. Vi har ett rättsväsende som delar ut straff vid brott, vi har även här en arbetsgivare som kommer att avskeda poliser som begår större fel. Detta borde ju räcka som straff. Men ofta blir de här personerna straffade flera gånger om när de blir uthängda online följt av att de blir utstötta från hela samhället. Detta är inte en rimlig bestraffning. Flashback och sociala medier bidrar mycket till denna orimligt hårda behandling av många människor. Det finns säkert vissa feminister som bidrar negativt till detta också men problemet är mycket bredare än så. Jag tror att det snarare är en djupt rotad kulturell, sadistisk störning med grunden i lutheranskt skambeläggande, husförhören och häxjakterna. Det vi ser här är en modern form av häxjakt.
Herrpdiderrrp.
Lite ologiskt eller hur?

Ja, det är en häxjakt så fort vildvittrorna får vittring på en man med makts blod och precis nu som då var det kvinnor som pekade ut vilka som var häxor och idag är de de pekar på vita män.
Eller var det incels som körde metoo?

Detta är en direkt fortsättning på det.

Brottet som begicks var att en vit man med makt hade sex med den stackars oskyldiga kvinnan.
Senast redigerad av Pansarvecket 2023-02-24 kl. 16:06.
Citera
2023-02-24, 16:07
Medlem
Citat:
Ja, var det incels som körde metoo?
Detta är en direkt fortsättning på det.

Brottet som begicks var att en vit man med makt hade sex med den stackars oskyldiga kvinnan.
Nja det var ju inte det stora felet. Det stora felet var misstänkt jäv alltså tjänstefel. Sak samma om personen är släkt, granne, kompis eller älskarinna.
Citera
2023-02-24, 16:11
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Nja det var ju inte det stora felet. Det stora felet var misstänkt jäv alltså tjänstefel. Sak samma om personen är släkt, granne, kompis eller älskarinna.
Det är bara en hängare för den verkliga orsaken.
Var någon jävig, var det den "oberoende utredaren" Runar Viksten, som både hade en påbjuden feministisk agenda, men inte ens var särskilt opartisk, utan själv har en egen del i ärendet.

Han har ingen rätt att utmåla skuld eller utmäta straff, men gjorde det gladeligen inför en blodtörstig pöbel, där alla ville vara först på bollen och nu återigen har blod på sina händer.
Citera
2023-02-24, 16:16
Avstängd
Citat:
Det är bara en hängare för den verkliga orsaken.
Var någon jävig, var det den "oberoende utredaren" Runar Viksten, som både hade en påbjuden feministisk agenda, men inte ens var särskilt opartisk, utan själv har en egen del i ärendet.

Han har ingen rätt att utmåla skuld eller utmäta straff, men gjorde det gladeligen inför en blodtörstig pöbel, där alla ville vara först på bollen och nu återigen har blod på sina händer.

Vilken var den feministiska agendan? Och vad är det som har hänt? Vad är kopplingen till #metoo?
Citera
2023-02-24, 16:23
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Vilken var den feministiska agendan? Och vad är det som har hänt? Vad är kopplingen till #metoo?
Var?
Den finns än idag. Kan du narrativet om patriarkatteorin? Den progessiva intersektionella stacken?
Berättelsen om mäns överordnad?
Nu var detta en vit man med makt och privilegier som hade sex med den arma kvinnan som inge gjort nånting fel och absolut var värdig sitt uppdrag, trots att bland annat Anna Lindhs mördare också sökte det.
Och det började med att Löfvning anmäldes för sexuella trakasserier och stalkning, vilket inte kunde styrkas och nu mumlar nån programmerad dumsnut om jäv, som är helt irrelevant i sammanhanget.

Men något fel måste han ju ha gjort?

Det var motiv nog att jaga honom till sin död. Precis som man jagat många andra, där några dött.
Citera
2023-02-24, 16:23
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Läs. Jag upprepar mig inte för att någon bestämmer sig för att vara lat eller medvetet inte förstå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in