Citat:
Fuck off, det har precis allt med #metoo att göra.
Det började som anmälningar om att Mats Löfving betett sig illa mot Linda Staaf.
Ska jag anta att det är för att hon fick toppjobb, skitmycket mer i lön och tjänstevapen, man menar?
Eller var det att han tyckte det var rimligt att få något för det, nu när de ändå hade en relation, men hon hittade visst ännu större grabbar att beklaga sig för. För sen kom sex och snusk fram. Och fler toppchefer hon knullat på.
Avgå hela klägget och dina R.I.P övertygar ingen alls.
Jag vet med stor säkerhet hur du såg på honom i förrgår, din satans hycklare!
Det började som anmälningar om att Mats Löfving betett sig illa mot Linda Staaf.
Ska jag anta att det är för att hon fick toppjobb, skitmycket mer i lön och tjänstevapen, man menar?
Eller var det att han tyckte det var rimligt att få något för det, nu när de ändå hade en relation, men hon hittade visst ännu större grabbar att beklaga sig för. För sen kom sex och snusk fram. Och fler toppchefer hon knullat på.
Avgå hela klägget och dina R.I.P övertygar ingen alls.
Jag vet med stor säkerhet hur du såg på honom i förrgår, din satans hycklare!
Nej. Du har fel i precis allt.
1. #Metoo handlar som jag skrivit om: ett utrymme för folk att berätta om hur folk med makt missbrukar sin makt för att begå sexuella övergrepp mot folk med mindre makt och tystnadskulturen kring detta.
2. Ingen har anklagat Mats för ovanstående.
3. Det som var på tapeten till en början i denna soppa var att Någon säkerhetschef fått till sig av Linda att Mats skulle ha stalkat henne eller liknande efter deras påstådda förhållande. Stalking har inget med #Metoo att göra. Att prata om stalking med en säkerhetschef har inget med #Metoo att göra.
3. Vad gäller detta med stalking, så har det sedan varit tyst om det. Linda har dementerat dessa saker. Dvs.: det verkar inte ha förekommit någon stalking.
4. Det enda denna soppa däremot verkar handla om är jäv. Och både Mats och Linda nekar till att de har haft en relation... Och har de inte haft en relation, så kan ingenting i soppan vara jäv. Dvs.: Mats är i så fall oskyldig till jäv. Oskyldig till både stalking och jäv.
5. Hela soppan har varit ute i media och uppmärksamheten kring det har varit bisarr. Jag har därmed valt att aktivt ta avstånd från att läsa om det/kommentera det. Sverige har större problem än eventuellt jäv. Så nej. Jag har vare sig sagt bu eller bä om hela den här historien i förrgår. Kolla min posthistorik så ser du. Du ser inget om detta i min posthistorik. Lika lite har jag ens tänkt på det irl.
6. Det var först när jag nåddes av det fruktansvärda nyheten att Mats är död, som jag började bry mig om denna soppa. Och för mig framgår det då med tydlighet att han varit jädrigt utsatt i den här soppan, på ett sätt som man inte ska utsätta människor på. Och för vad? Jo: påstått Jäv. Som sagt: Sverige har mycket större problem än om Mats gjort sig skyldig till jäv eller inte. Ändå målas detta ut i media, utredning görs (och klart att utredning ska göras, men att ha presskonferens om denna sedan offentligt? Nej. Fult gjort). Och ett totalt karaktärsmord sker av denna Mats.
7. Utredningen säger i övrigt att Mats har gjort rätt i sak vad gäller Lindas löneförhöjning etc. Men det var fel av honom som person att göra det pga. att det påstås att de har haft ett förhållande under denna tid. Vilket för min del är en vrickad mening. Mats har gjort rätt. Oavsett vilken relation de båda hade till varandra vid tidpunkten. Det är det enda jag kan få den meningen att innebära. Punkt slut. Både Mats och Linda nekar ju i övrigt till att de har haft ett förhållande...
8. Nejdu. Detta har varken med feminism eller #Metoo att göra. Detta är bara en komplicerad soppa kring eventuellt jäv. Som leder till ett karaktärsmord av Mats. Som förmodligen även lett till hans död. En fruktansvärd soppa.
9. Jag lider verkligen med Mats och med hans anhöriga. Och ångrar såhär i efterhand att jag inte satte mig in i sakerna mycket tidigare. Så kanske jag då hade kunnat vara en anonym röst för Mats då. Vilket inte hade hjälpt för Mats. Men det hade iaf. känts bättre i mitt hjärta.
Senast redigerad av TomatKungen 2023-02-24 kl. 06:49.
Senast redigerad av TomatKungen 2023-02-24 kl. 06:49.