2023-02-22, 09:57
Medlem
I ALLA krig finns det dem som vill ge sken av att vara goda och altruistiska välgörare. För att göra sig själva till någon sorts "helgon".
Tillika finns det även dem som ser till att göra sig en egen ekonomisk vinning av saken.

Mycket ofta sammanfaller ovan motiv och personer med varandra.
Citera
2023-02-22, 13:48
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Satilamannen
Jag tror att Lasse-Basse bara försöker kompensera för en torftig och kanske lite fattig barndom !
Det är ju mycket "exklusiva" märken hos denne varumärkestorsk !
Hävdelsebehov helt enkelt !

Det känns definitivt också som om Lars var en sån grabb som blev doppad i pisserännan på rasten när han gick i högstadiet och nu försöker överkompensera genom att vara macho och tuff. Och så fick han en hejarklack plötsligt och då slog det slint helt.
Citera
2023-02-22, 17:28
Medlem
huricane4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CamLem
ETC har hittat på att organisationen inte är öppen och ärlig och att de säljer bilarna och inte skänker dem, att bilarna är begagnade m.m. De har vridit sanningen för att det ska smutsa ner org. och troligen bloggarmuppen. Jag tror det handlar om att man är NATO motståndare och man vill schavutera en av dess största förespråkare.

ETC är som En Ding Ding Värld men helt utan skrupler när det gäller att sprida dynga.

Finns saker å kolla upp med granskningen men tycker det är bra att det lyfts fram att blågula bilen ibland tar betalt för bilarna på plats eller "delfinansiering" som dom kallar det, följer man dom på sociala medier så får man känslan att allt finansieras av svenska bidrag.
Citera
2023-02-22, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Det känns definitivt också som om Lars var en sån grabb som blev doppad i pisserännan på rasten när han gick i högstadiet och nu försöker överkompensera genom att vara macho och tuff. Och så fick han en hejarklack plötsligt och då slog det slint helt.

Hmmm...

För någon vecka sedan publicerade ju Lars ett foto från värnpliktstiden 1991 i Skövde på P4
Lars står där i bakre raden vilket torde indikera att Lars tillhörde de kortare på plutonen. Vid alla fotograferingar av gruppbilder brukar just de långa sitta ner längst fram och de kortare stå längst bak. Ev med någon lång "flaggstång" på flankerna.

Lars ser faktiskt lika "nördig" ut som jag själv i samma ålder....

https://cornucopia.se/2023/02/uppdateras-challenger-2-stridsvagnar-i-ukraina-nasta-manad-vanliga-extremforluster-for-ryssland-osan nolikt-storoffensiv-i-andra-halvan-av-mars-wagner-slutar-rekrytera-fangar/

Idag har dock Lars även publicerat det brev som visar hur mycket han skall erhålla i elstöd.
Vad jag blir lite frågande för är den stora elförukningen Lars har på nästan 22 000 kWh per år trots att Lars har en egen solcellsanläggning och att det bara är två eller snarare 1,5 personer i hushållet då eLena ofta är borta på äventyr. Tillika att Lars ofta vintertid värmer upp huset / torpet med kaminen och egen ved.

https://cornucopia.se/2023/02/amerikanska-rantor-kraftigt-upp-breda-borsnedgangar-i-asien-under-onsdagsmorgonen-elstodet-borjar-be talas-ut-men-de-kan-droja-till-7e-mars-for-pengarna/
Senast redigerad av BengtGT 2023-02-22 kl. 19:15.
Citera
2023-02-22, 19:23
Medlem
MittNyaSalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtGT
Hmmm...

Vad jag blir lite frågande för är den stora elförukningen Lars har på nästan 22 000 kWh per år trots att Lars har en egen solcellsanläggning

Vi vet sedan tidigare att det finns en annan byggnad på torp de logi som aldrig nämns. Vad den används till och vem som eventuellt huserar där är höljt dunkel. Med tanke på omsättningen hos Unipörs är det knappast fråga om produktion av takticoola portmonnäer.
Citera
2023-02-22, 22:21
Medlem
Nu har även TV4 granskat DN:s artikel om intäktstaket för Elbolagen som LW svalde med hull & hår, slutsatsen är att deras påståenden var falska! Tror knappast vi får se en rättelse från LW.

https://twitter.com/JohanIngero/status/1628367607035224065?s=20
Citera
2023-02-23, 07:54
Medlem
Klart det inte kommer en rättelse, han gör som vanligt när han har fel: duckar, kastar ut folk eller ljuger.

Allt för att de tre politrukkerna från Sveavägen 68 ska kunna fortsätta sitt korståg i kommentarsfältet.
Hade han backat, hade de tre efterblivna gökarna varit tvungna att göra det samma.
Citera
2023-02-23, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittNyaSaliv
Vi vet sedan tidigare att det finns en annan byggnad på torp de logi som aldrig nämns. Vad den används till och vem som eventuellt huserar där är höljt dunkel. Med tanke på omsättningen hos Unipörs är det knappast fråga om produktion av takticoola portmonnäer.

Studerar man aktuella kartor så ser man tydligt att det ligger ett hus med fint grusad uppfart precis "mitt emot" Lars eget "Torps de Logie".
Likaså även att det finns rejäla och nu också större grusade P-platser på Lars domäner. Betydligt fler till antal än för Lars och eLenas fordon.

Det extra huset som har nummer 5 kanske är Lars hemliga "fabrik" och det kanske är till denna "fabrik" som den större delen av elektriciteten går. Vilka elkrävande "apparater" som finns där lämnar jag likt Lars som en övning till gruppen att diskutera i en pratring !

Dock torde tungvattengeneratorer vara uteslutna !
Senast redigerad av BengtGT 2023-02-23 kl. 09:05.
Citera
2023-02-23, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BengtGT
Studerar man aktuella kartor så ser man tydligt att det ligger ett hus med fint grusad uppfart precis "mitt emot" Lars eget "Torps de Logie".
Likaså även att det finns rejäla och nu också större grusade P-platser på Lars domäner. Betydligt fler till antal än för Lars och eLenas fordon.

Det extra huset som har nummer 5 kanske är Lars hemliga "fabrik" och det kanske är till denna "fabrik" som den större delen av elektriciteten går. Vilka elkrävande "apparater" som finns där lämnar jag likt Lars som en övning till gruppen att diskutera i en pratring !

Dock torde tungvattengeneratorer vara uteslutna !

Det är väl elbilen som drar mycket antar jag.
Citera
2023-02-23, 12:59
Medlem
huricane4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IsraelIsland
Det är väl elbilen som drar mycket antar jag.

För att han använder "widescreen" strålkastarna så mkt?
Citera
2023-02-24, 11:05
Medlem
Wilderäng har nu sett en ryskreggad Audi med emblem ”Wagner” på, lägger upp bild och pingar säpo samt försvarsmakten på twitter.

Kommentarsfältet; det där ”wagner” är en bilhandlarkedja…

Också kommentarsfältet; DEN HADE MAN REPAT DIREKT. FÖRSÅTSMINERA? DU HAR INGEN HAMMARE MED DIG?

——-

Vad fan håller han på med? Tror han att wagnergruppen skyltar sina bilar med emblem under modellbeteckningen? Det här börjar bli löjligt.
Citera
2023-02-24, 11:39
Medlem
Detta andra hus är på en egen fastighet och lagfarten står på en annan person. Detta är lätt att kolla upp.

Vad för relation LW har med denna person är okänt. Likaså vem personen är. Kanske det är en av de som skriver i tråden?
Eller hsr relation till trådskribent?

Servitut lär föreligga då tillfart går över LWs fastighet. Sådant kan vara orsak till grannosämja, kanske LW är inte en god granne och ställer Teslan dumt osv?.Man kanske är avundsjuk på fina bilar med wifesceeenstrålkastare?

Och det avspeglar sig i tråden i bästa Byggahussgnällakvallerform från vissa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in