2023-02-23, 21:48
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Leif GW: ”Detta är alldeles åt helvete.”

https://www.tv4.se/artikel/3NUAQontjLZegG1QMAv1nK/gw-s-uppmaning-efter-loefvings-doed-anhoeriga-borde-anmaela
LGWP har alldeles rätt i det han säger.
Det här hade aldrig behövt hända, många behöver rannsaka sitt agerande.

L*inda S*taaf bör avskedas för sin inblandning i detta.
Hon har visat ett mycket dåligt omdöme i sin vilja att klättra ”uppåt”
Citera
2023-02-23, 21:49
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HocKusPucKos
Vet man hur han begick självmord?

Han hade väl ett tjänstevapen? Känns som den troligaste orsaken. Går snabbt. Krävs mer för att hänga sig eller dyl.
Citera
2023-02-23, 21:49
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Mats anhöriga borde anmäla Polisen och stämma dom för förtal. Ta skiten till domstol. Linda Staaf ska komma med bevis att det ens funnits en relation. Kan dom ens anmäla eller stämma någon?
Citera
2023-02-23, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Det är väl så gott som helt säkert att hon har gjort. Det är ju därför som Thornberg sett till att 100% av all skuld läggs på Löfving, och sedan lät likvidera Löfving för att inte han skulle kunna berätta sanningen när Thornving hängde honom offentligt.

Och han använde sitt tjänstevapen mot sig själv och grannarna larmade. Dessutom var lägenheten olåst och man behövde inte bryta sig in.
Senast redigerad av rubenberg 2023-02-23 kl. 21:55.
Citera
2023-02-23, 21:56
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
Ah därför man konstaterade självmord direkt.Antar att Löfving garanterat satt på smuts på Thornberg.
Sannolikt hade Löfving ett stort kontaktnät med högt uppsatta jurister då han själv är jur.kand och var högste polischef i huvudstaden. Thornberg är endast en polisslusk sosse utan akademiska meriter. En sossehora rakt igenom.
Löfving kan mycket väl suttit på material som var komprometterande för sossebrojlern Thornberg och partiet.
Citera
2023-02-23, 21:57
Medlem
staticages avatar
Det sjuka i det hela är att historien började med Löfvings korruption.Utredningen och drevet och att Löfving avlider att Staaf helt går fri.Byxorna är nere Korruptionen avslöjad,naturligtvis reagerar inte media eller politiker på detta,utan Thornberg får sitta kvar.
Citera
2023-02-23, 21:58
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubenberg
Och han använde sitt tjänstevapen mot sig själv och grannarna larmade. Dessutom var lägenheten olåst och man behövde inte bryta sig in.

Eller så kanske det var så att han hade lämnat in det till RPC, som gav det till poliserna som "hittade" Löfving i sin lägenhet...

Det saknas flera pusselbitar i den offentliga informationen, inte minst massmedias intervjuer med de "grannar" som larmade. Det brukar ta 5-10 minuter så har massmedia fått ut sådana intervjuer. Men i detta fallet finns visst inga sådana "grannar".
Citera
2023-02-23, 22:01
Medlem
staticages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubenberg
Och han använde sitt tjänstevapen mot sig själv och grannarna larmade. Dessutom var dörren olåst och bara att kliva in för blåljuspersonalen

Dörren var olåst för att skytten inte hittade nycklarna att låsa efter sej,solklar avrättning.
Citera
2023-02-23, 22:01
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Z.Topelius
Lägg av din jävla fjolla.. han gjorde bort sig och hade ett taskigt självförtroende.. en vekling som följer fitta istället för heder,

Sköt stavas inte skjöt. Och Biden stavas inte Byden..
jag
Livets hårda skola antar jag
Du är en dumskalle märker jag, ja en satans jävla dumskalle som refererar tll Biden, du vet Usas president.
Du vet inte ett skit din jävla nolla i nuläget även om allt talar för skälvmord.

Du verkar också vara en torrboll, men en lågbegåvad sådan som har ett vulgärt språk, ett WT kort och gott.
Citera
2023-02-23, 22:08
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagduvidom
Det är inte så jag menar. Hela hans anseende och rykte åkte ner i papperskorgen pga av drevet och utredningen. Hans liv som Mats Löfving Polis mästare fanns inte kvar. Folk vände han ryggen. Han fick nog känna folks "förakt" på stan. Jag tycker allt detta var enormt tragiskt och onödigt. Han hade säkert sätt fram emot att bli pensionär och bli sakkunnig och kunna komma till Polishuset och vara viktig. Han har behandlats som en våldtäktanklagad av media och sin arbetsgivare.

Jo, lyssnar man på vännen, före detta rikspolis Björn Eriksson, så var det tydligen för mycket för honom att vännerna så snabbt vände ryggen till honom.
Alltför snabbt i en handvändning bli övergiven sådär, blev för mycket för honom.
Just det där med att han kände det som ett stort odefinierad hot, som han inte visste hur han skulle hantera, är ju exakt så som Benny Fredriksson kände.
Citera
2023-02-23, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seberto
Du är en dumskalle märker jag, ja en satans jävla dumskalle som refererar tll Biden, du vet Usas president.
Du vet inte ett skit din jävla nolla i nuläget även om allt talar för skälvmord.

Du verkar också vara en torrboll, men en lågbegåvad sådan som har ett vulgärt språk, ett WT kort och gott.

Lär vara främmande makt som är bakom St aa fs agerande. Sen en tid tillbaka är hon ihop med M i ca e l B yd en.

Psyket är starkt hos en vice rikspolis chef, han lär ha blivit utpressad avseende tyngre saker. Kanske delaktig i att he ut data till främmande makt. Kanske även ÖB är involverad. Jag skriver från en annan server än vanligt, annan ort. Vill icke bli jagad likt Löv i n g
Citera
2023-02-23, 22:15
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
Så Thornberg tillsätter en avdankad Jurist som är nästan 80 år gammal, som suttit som domare i domstolar, och som genomför utredningen på egen hand.

Han kommer fram till ett resultat i utredningen, och lämnar förslag på åtgärder till Thornberg.
Mig veterligen så ska väl en utredare ej ens yttra sig om lämpliga åtgärder, ännu mindre stå framför kamerorna och orera om vad denne tycker om ditt och datt. Han är varken ansvarig för personen, eller domar. Om han nu var så erfaren, så borde han vetat att där finns en Personalansvarsnämnd som sköter eventuell bestraffning.

Det blev en konstig one man show med denne Runar. Thornberg och kompani ville blidka medierna kanske. Verkar som att han slutat tänka överhuvudtaget. Själv föreställer jag mig att Mats Löfving kunde ha blivit en mer handlingskraftig rikspolischef än Thornberg. Lite Dirty Harry, till skillnad från den senare som liknar en gymnasielärare i geografi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in