2023-02-23, 21:30
Medlem
StarkMarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagduvidom
Hans dröm var att bli Polis. Han levde drömmen. Han var 61 år gammal. Han hade ingen vidare kommande framtid. Hoppas detta känns för inblandade i utredningen.
Anders Thornberg bör avgå snarast.

Ingen framtid? Löfving kunde troligtvis gå i pension och efter flera år som högt uppsatt inom poliskåren skulle han troligtvis haft en mer än okej pension jämfört med 99% av jordens befolkning.

Kanske han inte hade barn, barnbarn eller något husdjur, vad vet jag, men det var kasst att ta livet av sig.
Citera
2023-02-23, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Har lyssnat lite på Staaf i intervjuer och visst jag vet ingenting om det här fallet men den här Staaf ja ni den kvinnan skulle jag akta mig för helt klart, får ganska kalla vibbar av henne. Det finns många kvinnliga narcissister som har knäckt mäktigare män än en högt uppsatt polischef. Staaf är alltså nu tillsammans med självaste ÖB hua hua vi har inte sett slutet på historien om Staaf jag garanterar det....
som vilka då, nämn några o vilka dom har fält
Citera
2023-02-23, 21:32
Medlem
dialektikers avatar
Gud, vad tråkigt för lite kärleksgnabb.
Hon kände sig eventuellt spanad på, den där Linda, men hon var inte säker. Och ändå gick hon och skvallrade med någon som gjorde det till en anmälan (en anmälan som Linda absolut inte stod bakom).

Och sen så blev det en anmälan av vad en väninna jiddrat och hittat på om misshandel, som tydligen var uppåt väggarna?

Och detta FÖRSTORAR naturligtvis slaskpressen upp enormt, för det är ju så kittlande med kärleksaffärer mellan människor i den här befattningen.

Och hur fan kan man tuta ut såna här tveksamma ärenden till allmänheten och press (anmälningar som det dessutom inte blivit något av)?

Okej, han kanske begick något tjänstefel i det där med pickadollen, men stort kanske inte det heller blivit.

Sorgligt om han tog sitt liv för detta.
Han hade väl kunnat gå i förtidspension och bara njutit av tillvaron, med den lön han haft väl?
Citera
2023-02-23, 21:33
Medlem
staticages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Det var nog Thornberg som lät likvidera Löfving för att få slut på hela skiten och slippa sparka honom. Thornberg vet ju att han själv är mer skyldig till allt detta än Löfving. Han hade väl helt enkelt inte råg nog i ryggen för att vare sig erkänna det eller möta Löfving och ge honom sparken.

Det finns tre personer som har Löfvings blod på sina händer, och det är Staaf, Thornberg och Viksten.

Och till sist, om det Löfving gjorde var jäv, vad var det då inte att Thornberg själv tillsatte Viksten att utreda hela soppan, inklusive sig själv...

Kan Staaf även pippat Thornberg?
Citera
2023-02-23, 21:33
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarkMark
Ingen framtid? Löfving kunde troligtvis gå i pension och efter flera år som högt uppsatt inom poliskåren skulle han troligtvis haft en mer än okej pension jämfört med 99% av jordens befolkning.

Kanske han inte hade barn, barnbarn eller något husdjur, vad vet jag, men det var kasst att ta livet av sig.
Det är inte så jag menar. Hela hans anseende och rykte åkte ner i papperskorgen pga av drevet och utredningen. Hans liv som Mats Löfving Polis mästare fanns inte kvar. Folk vände han ryggen. Han fick nog känna folks "förakt" på stan. Jag tycker allt detta var enormt tragiskt och onödigt. Han hade säkert sätt fram emot att bli pensionär och bli sakkunnig och kunna komma till Polishuset och vara viktig. Han har behandlats som en våldtäktanklagad av media och sin arbetsgivare.
Citera
2023-02-23, 21:38
Medlem
HocKusPucKoss avatar
Vet man hur han begick självmord?
Citera
2023-02-23, 21:39
Medlem
Läser i Gp att Vikstens utredning kommit fram till 5 jävsituationer och en rekommendation till Thornberg att se över Löfvings anställning. Kan ha varit en trigger.
Citera
2023-02-23, 21:40
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Konstigt han valde ta livet av sig. Visst, hen kanske lät kuken styra ett tag men vaddå. Så farligt var det väl inte?
Värre saker har ju hänt. Palmes historier med mindreåriga prostituerade , Geijeraffären osv.
Citera
2023-02-23, 21:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Någon har i Linda Staaf-tråden antytt att hon (Linda) och Thornberg har sovit ihop på polishuset, samma rum, Gissningsvis så är det fler i högsta polisledningen som har knullat med henne. Jag vet, jag vet, folk tycker att man inte ska överdriva detta, men hon är en habituell knulldocka som inte gör annat för att klättra. Staaf, Löfving, Thornberg och Byden har alla åkt i fittkarusellen.

Gissningsvis måste Löfving ha insett att han ensam skulle bli utpekad och dränkt i sjön med betong runt fötterna medan alla andra klarar sig. Staaf borde få sparken, men Viksten har täckt upp hör henne förmodligen för att säkra Thornbergs jobb.

Exmake polischef Staaf, Löfving, Thornberg, Bydén och någon skriver också Viksten som är 77 år. Hur är detta möjligt? Har dom knullat på jobbet också?
Citera
2023-02-23, 21:42
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
Kan Staaf även pippat Thornberg?

Det är väl så gott som helt säkert att hon har gjort. Det är ju därför som Thornberg sett till att 100% av all skuld läggs på Löfving, och sedan lät likvidera Löfving för att inte han skulle kunna berätta sanningen när Thornving hängde honom offentligt.
Citera
2023-02-23, 21:43
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Linda Staaf starta det här och Anders Thornberg avslutade det. Därimellan fanns det väldigt många idioter. Detta är verkligen allvarligt. I det samhälle där vi strävar efter att bli bättre och mer empatiska kan inte en arbetsgivare vara så kall som man varit. Jag kan inte förstå att alla köper nån obekräftad halvhistoria att han skulle ofredat Linda Staaf. Man kan inte bara slänga ur sig vad som helst. Man kan inte bara tro på vad som helst. Det måste finnas belägg!
Senast redigerad av Jagduvidom 2023-02-23 kl. 21:47.
Citera
2023-02-23, 21:48
Medlem
staticages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Det är väl så gott som helt säkert att hon har gjort. Det är ju därför som Thornberg sett till att 100% av all skuld läggs på Löfving, och sedan lät likvidera Löfving för att inte han skulle kunna berätta sanningen när Thornving hängde honom offentligt.

Ah därför man konstaterade självmord direkt.Antar att Löfving garanterat satt på smuts på Thornberg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in