2023-02-22, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BalderNord
Du verkar inte ha sett många av hennes videos om du tror att hennes prat är verklighetsförankrat.

"Empati är inte samma sak som att säga vad den andre vill höra" Vem har påstått det?

Jag hade kontakt med en annan tjej som förmodligen led av psykos. Hon käkade medicin för det. Kontakten blev kortvarig eftersom hon fick för sig jag var en hemlig agent som var ute efter henne. Hade fylllt hela lägenheten med sopor som hon hittat i en container. Sen fick för sig att det kommit in ohyra. Kastade ut alla möbler och dränkte med gift så att det inte gick att bo där. Blev tvångsintagen medan lägenheten sanerades.

Med det sagt menar jag att man ska vara försiktig med att ställa diagnos. Bara för att någon är udda och inte fattar de bästa besluten så behöver den människan inte vara sjuk. Kanske hon är men jag tror iallafall inte det. Inte mer sjuk än någon annan.
Citera
2023-02-22, 12:38
Medlem
BalderNords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gedaj
Jag hade kontakt med en annan tjej som förmodligen led av psykos. Hon käkade medicin för det. Kontakten blev kortvarig eftersom hon fick för sig jag var en hemlig agent som var ute efter henne. Hade fylllt hela lägenheten med sopor som hon hittat i en container. Sen fick för sig att det kommit in ohyra. Kastade ut alla möbler och dränkte med gift så att det inte gick att bo där. Blev tvångsintagen medan lägenheten sanerades.

Med det sagt menar jag att man ska vara försiktig med att ställa diagnos. Bara för att någon är udda och inte fattar de bästa besluten så behöver den människan inte vara sjuk. Kanske hon är men jag tror iallafall inte det. Inte mer sjuk än någon annan.
Ja det finns också olika nivåer på hur illa det är. Du beskriver ett extrem fall för att påstå att alla som inte är där lider inte av psykos..
Aja jag vet inte ens var vi har hamnat i nu.. Känns som att vi bara pratar runt samtalet som om det vore en psykos
Citera
2023-02-22, 16:02
Medlem
Har gräddrumpan en början på framlobsdemens?
Något fel är det ju..
Citera
2023-02-22, 18:47
Medlem
PimpleDicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senapsfroe
Har gräddrumpan en början på framlobsdemens?
Något fel är det ju..
Det har stött och blötts genomgående i tråden. Det enda som är fakta är att hon är sjuk i skallen på något sätt, frontallobsdemens eller bipolär verkar vara de mest populära gissningarna.
Citera
2023-02-23, 18:34
Medlem
NoMoreTears77s avatar
https://vm.tiktok.com/ZMYArYhFw/

Ny tiktok där hon halvstrippar. Det har gått utför senaste veckan.
Citera
2023-02-23, 19:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NoMoreTears77
https://vm.tiktok.com/ZMYArYhFw/

Ny tiktok där hon halvstrippar. Det har gått utför senaste veckan.

Vilken jävla sexbomb🤣
Citera
2023-02-23, 21:17
Medlem
Omöjligt att tycka synd om henne. Hennes strävan är inte att få delad vårdad, det är att få upprättelse för den enorma konspiration som hon målat upp i sitt huvud. Därför handlar allting om henne hela tiden och ingenting om barnen, inte ens när familjerätten är på hembesök.

Finns ingenting som talar för att livet kommer leka igen om barnen är där på halvtid. Det blir samma utbrott och kaos så länge hon inte fått upprättelse för något som bara finns i hennes fantasi. Tänk er om barnen är där och prata bra om pappan eller säger att dom saknar pappa. Dom blir förmodligen utslängda på gatan. Det blir tyvärr ingen ändring utan vård och medicinering. Bara tragiskt. Önskar hon stängde ner sina sociala medier för det gör bara saken värre.
Citera
2023-02-23, 22:11
Medlem
NoMoreTears77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Omöjligt att tycka synd om henne. Hennes strävan är inte att få delad vårdad, det är att få upprättelse för den enorma konspiration som hon målat upp i sitt huvud. Därför handlar allting om henne hela tiden och ingenting om barnen, inte ens när familjerätten är på besök

Jag tycker synd om henne, eftersom hon gör alla konstigheter i sitt sjuka tillstånd. Hon förstör allt viktigt i sitt liv. Som relationen till barnen. Inte av elakhet, utan för att hon inte kan något annat. Hon ser inte klart. Kan inte hålla en röd tråd. Har fastnat i vanföreställningar. Förstår inte längre hur vardagliga saker fungerar. Som att ordna ytterdörren. Klarar inte föra ett vettigt samtal. Jag tror absolut att hon är psykotisk till och från och självmedicinerar med alkohol. Förmodligen sedan lång tid. Bara hennes uppsyn nu är en skrämmande upplevelse för barnen. Hoppas vuxenvärlden fattar det.
Citera
2023-02-23, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoMoreTears77
Jag tycker synd om henne, eftersom hon gör alla konstigheter i sitt sjuka tillstånd. Hon förstör allt viktigt i sitt liv. Som relationen till barnen. Inte av elakhet, utan för att hon inte kan något annat. Hon ser inte klart. Kan inte hålla en röd tråd. Har fastnat i vanföreställningar. Förstår inte längre hur vardagliga saker fungerar. Som att ordna ytterdörren. Klarar inte föra ett vettigt samtal. Jag tror absolut att hon är psykotisk till och från och självmedicinerar med alkohol. Förmodligen sedan lång tid. Bara hennes uppsyn nu är en skrämmande upplevelse för barnen. Hoppas vuxenvärlden fattar det.

Jag vet inte om hon är riktigt så sjuk. Hon är kapabel att vara ute och dricka och sköta sig på krogen och ragga på män. Men sitter hemma framför kameran och skriker och beter sig som skit mot alla runt omkring henne som på olika sätt försöker hjälpa. Tror det mesta är triggat av ett alkoholberoende och allmän missnöje över hur livet har blivit.
Citera
2023-02-24, 07:32
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Jag vet inte om hon är riktigt så sjuk. Hon är kapabel att vara ute och dricka och sköta sig på krogen och ragga på män. Men sitter hemma framför kameran och skriker och beter sig som skit mot alla runt omkring henne som på olika sätt försöker hjälpa. Tror det mesta är triggat av ett alkoholberoende och allmän missnöje över hur livet har blivit.

Fast hon är ju inte kapabel sköta sig på krogen,blir avvisad,utkastad med jämna mellanrum. Och får ibland spendera natt i fyllecell.
Och även i ”nyktra” videor är hennes ageranden många gånger,minst sagt märkliga.
Citera
2023-02-24, 08:53
Medlem
Bur-q-ua12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bur-q-ua12
Var riktade jag frågan åt någon särskild person?

Citat:
Ursprungligen postat av flushbuch
Ja, till mig eftersom det var mig du citerade. Den forumkonventionen kan väl inte vara obekant för dig?

Tror att jag besvarat detta förut.

Citat:
Ursprungligen postat av Bur-q-ua12
Alla kan inte göra allt men lider majoriteten av Flashback-användarna av frontallobsdemens?

Citat:
Nej. Finns inget som tyder på det.
Enligt dig?

Citat:
Att lida av frontallobsdemens är ett medicinskt tillstånd. Jag skriver att jag tror att PN drabbats av detta därför att symptomen stämmer väl, inte för att jag vill förolämpa henne.

Stackars henne då, men har hon "fått" den diagnosen officiellt, av en behörig läkare, eller av dig inofficiellt, på Flashback?
Viss skillnad!
Citera
2023-02-24, 09:17
Medlem
NoMoreTears77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Fast hon är ju inte kapabel sköta sig på krogen,blir avvisad,utkastad med jämna mellanrum. Och får ibland spendera natt i fyllecell.
Och även i ”nyktra” videor är hennes ageranden många gånger,minst sagt märkliga.
Det är så här det kan se ut när någon insjuknar i tidig demenssjukdom...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in