Citat:
Ursprungligen postat av
Gissa vem
Bara för den korrekta sakens skull. Det är inte så den används i Babsans fall. Han jobbar som undersköterska hemma i Sverige och körningarna på kontinenten är rena nöjesresor. Ev hälsa på släkt också, eftersom han inte verkar vara etniskt svensk.
Han har alltså erkänt i tråden att det är ungefär exakt precis så han använder bilen på sina europaresor. Med lååånga fikapauser med medhavda smörgåsar och termoskaffe på Lidlparkeringar runtom Tyskland. Det är liksom lite det där extrema snåljåps-beteendet många reagerar på...
Först och främst, naturligtvis är jag etnisk svensk.. eller räknas inte skåningar som svenskar eller..
Jo, det är visst så jag använder bilen till största delen, till pendling!
Jag kör den dagligen, oftast 12 mil, plus lite mer ibland, och jag laddar den alltid hemma på kvällen/natten.
Hittills i år har jag bara laddat typ 30 minuter på offentliga laddstationer.
Det är vid utlandsresor som jag av naturliga skäl enbart laddar på offentliga laddstationer.
Jag brukar köra utomlands ca 4 gånger om året.
Jag brukar sätta en limit på ca max 55 mil per dag, kör man mer blir det ganska jobbigt och långdraget.
Men 50-55 mil funkar utmärkt.
Finns det gratis laddare längs rutten, så stannar jag såklart där och laddar.
Annars har jag mitt Shell-laddkort som funkar på nästan 90% av alla laddstationer i hela Europa, så laddningen i sig är inget större problem mer, tycker jag.
Laddpausena ligger på 60-80 minuter, beroende på.
Under tiden ser jag till att äta, dricka kaffe, gå på dass, gå och handla eventuellt etc.
Inga större problem alltså, en timme går snabbt.
Det var värre för fyra,fem år sedan, när det var brist på laddare, då kunde man ofta hamna i ett industriområde.. Men nu står de oftast laddare utanför Lidl, Aldi, Edeka, Kaufland, på rastplatser etc,, så det funkar fint nu.
Vad är det för fel med termoskaffe och smörgåsar?
Det är väl mest socialfall och annat pack som springer och handlar på bensinmacken stup i kvarten..
Jag har alltid med mig min kaffekokare och Zoegas skånerost när jag kör på semester , dels därför att jag inte vill vara utan min Zoegas, men främst för att jag vill ha möjlighet att koka mitt kaffe själv på hotellrummet när jag går lust, och kunna ta med kaffe i termosen när jag kör ut.
På så vis slipper jag köpa kaffe för 40 kronor koppen på Autobahnrastställena..