2023-02-23, 14:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
De mesta bygger alltså på en lögn, enligt dig?

Ja vill ha en namnlista? Det är så jag går i gång så att säga. Liksom en form av sexchatt.
Citera
2023-02-23, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagduvidom
Som sagt, tankarna går tillbaka till historien om R. Budd Dwyer.
Benny på kulturhuset hade väl vart snuskig.
Mats Löfving har egentligen inte gjort något fel anser jag om inte tillsättningen av Linda Staaf som chef på NOA anses felaktig.

Den tillsättningen är ju fel liksom hennes lönesättning.
Citera
2023-02-23, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av termometern
Här bodde han (adressen finns på webben för alla att se). Förvånar mig dock att inte en hög polischef har mer skyddade uppgifter.

Du tror inte att det kan vara medvetet vilseledande uppgifter från polisledningen?
Citera
2023-02-23, 14:48
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2PistolerIMinBil
100% annars hade han inte dött. ftp önskar det var jag som satte kniven i honom, jävla stuckna gris.

Vilken tuffing! Har du gått livets hårda skola, också? Vad satt du inne för?

Det går att vara starkt kritisk mot svensk polis, utan att håna och förnedra de redan döda... Idiotfan!
Citera
2023-02-23, 14:48
Medlem
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Den tillsättningen är ju fel liksom hennes lönesättning.
Enligt utredningen var tillsättningen korrekt.
Vad kan vi dra för slutsatser av det?
Citera
2023-02-23, 14:49
Medlem
Majasmokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Jag menar att män har gjort som Staaf gör i alla tider.
Män går över lik för att nå det de vill ha.
Likaså gör Staaf. Medlen är olika men resultatet blir samma.
För att nå dit man vill så används de medel som står till buds tex pengar, kontakter, information och sex, samma princip gäller i både körlek och krig.
I detta fallet använde sig säkert Staaf av sex. Och Löfving lät sig knullas. Han blev väl inte våldtagen, va?

Staaf såg något hon ville ha och hon tog det. Hon tuggade, svalde och spottade ut kärnorna.
Löfving såg något han ville ha och han valde att byta uniformen mot offerkoftan och ta sitt liv istället.

Väx upp!
Tack! Läste dina tidigare inlägg men nu förstår jag hur du menar. Jag håller med. Men jag håller inte med dem som håller på med skitsnack om att Staaf ska släpas ut på gatan & annat.

En klättermus är hon, otroligt hur en kvinna kan lyckas snärja 3 så högt uppsatta figurer på så relativt kort tid, men Löfving har fortfarande också gjort en massa fel. Precis som Thornberg som inte har sett nånting. Visst är det så, vi män måste sluta tänka med kuken samtidigt som jag tycker han är löjlig om han tar livet av sig för detta. Vem fan har det inte förjävligt? Han hade garanterat kunnat komma ur det här med lite tid.
Citera
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Självklart - varför annars skriva detta? Har hon betett sig på annat vis, menar du? Cheferna också att klandra, såklart, men varför utelämna och förneka Staafs ansvar i det hela?

Och vad exakt anser du att hon skall lagföras för?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagduvidom
Enligt utredningen var tillsättningen korrekt.
Vad kan vi dra för slutsatser av det?

Så knullandet hade ingen bäring alls?
Citera
2023-02-23, 14:50
Medlem
Hon kommer för alltid vara kvinnan som förknippas med hans död även om är indirekt orsak till hans död.

Detta kommer ju att sätta spår på hennes framtida karriär tror jag.
Citera
2023-02-23, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Riktigt tragiskt. Sen att det skulle vara sanning att om du begår självmord så har du inte haft vad som krävs för att göra ditt jobb vet jag inte jag håller med om men det var ju inte länge sen kapten klänning var nån form av polischef så hur någon kan vara förvånad över att högsta hönsen verkar yra omkring har jag ingen aning om. Vilken förändring såg folk göras inom polismyndigheten när kapten klänning blev påkommen eller tänkte man att om vi fortsätter på exakt samma spår så kommer vi denna gång få ett helt annat resultat?

Förtroendet för polisen ökar ju inte direkt, även om poliser är människor som alla andra.
Citera
2023-02-23, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Du tror inte att det kan vara medvetet vilseledande uppgifter från polisledningen?

Ingen aning faktiskt. Tänkte mest på hans eget bästa med tanke på all gängkriminalitet och skit vi har i dagens samhälle.

Tror du själv att det rör sig om vilseledande uppgifter?
Citera
2023-02-23, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Och vad exakt anser du att hon skall lagföras för?

Var skrev jag att hon skall lagföras? Finns etisk- moraliska ställningstagande att beakta...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in