Citat:
Ursprungligen postat av
psychicsailor
Jag vet inte hur mycket du läser i jobbet. Jag läser sällan hela böcker, jag läser det jag behöver i dem. Jag är inte prorysk och har läst en hel del om Sovjet.
Den som inte till 100 % stödjer det oskyldigt anfallna landet Ukraina vad gäller att de ska bli av med de ryska angriparna är HELT på Rysslands sida. Ingen idé du snickesnackar.
Om du läst litteratur om Sovjet (vilket jag inte betvivlar, jag tror att du är en stor Sovjetbeundrare) kanske du lagt märke till lite oroande likheter mellan vad Ryssland nu gör mot Ukraina och det som Sovjet gjorde mot andra länder. Samma imperialism och likgiltighet för förlorade människoliv. Sen föll en dag Potemkinkulissen Sovjet och jag gissar att din chock då var stor. Eftersom du är ryssvän har du lite problem, tror jag, att analysera vad som nu sker i Ukraina. Du VILL så gärna tro att Ryssland denna gång inte ska visa sig vara en lika stor kuliss som Sovjet. Men din starka önskan gör att du inte ser klart. För givetvis består den genuina ryska inkompetensen än i dag. Varför skulle den inte det? Korruptionen nu är ju långt värre än under Sovjet och innovationsförmågan lika låg som alltid. Och det ryska 3-dagars kriget är utan tvivel ett megafiasko. Detta kommer inte sluta väl för ryssen och det är väl rädsla/ ångest över detta som driver dig att överösa denna tråd med dina ryssvänliga bidrag. Helt förgäves dock. Ryssland är sin egen största fiende och är på god väg att förgöra sig själv. Tråkigt för dig men bra för Ukraina och övriga världen.