Citat:
Ursprungligen postat av
Africagonzo
Ok, tack!
Som Conception skrev, citat:
"Det finns siffror på mellan hundra till sexhundra svenskar i Ukraina. Men många vill vara anonyma. https://www.svt.se/nyheter/utrikes/svensken-om-laget-i-ukraina-tar-de-mig-kommer-de-doma-mig-till-doden
Jag har pratat med en av dem, en bekant för han är vän med min kille. Han var där några månader, sedan hemma några månader och nu är han där igen. Men han vill inte berätta så mycket för mig fast jag luskar.
Citat:
Ursprungligen postat av
ShariaInstructor
Vem FN hinner med detta? Det verkar som dom tre Leopard II som Finland sänder är utrustade för minröjning. Det gör mig lite fundersam, men kanske är det också ett offensivt vapen, minor behöver röjas när man går fram i offensiver i maj månad.
Nu har Sveriges försvarsminister Pål Jonsson sagt att även Sverige "kan tänkas" sända Leopard II. Vi har ju 120 st sådana och kan vi sända 10 av dessa gör dom ju stor nytta. Det går lite trögt men samtidigt förlorar ju Ryssland stridsvagnar och stridsfordon i parti och minut.
De är nog mycket viktiga vid en offensiv; ryssarna har ju kört på en massa minor när de gjort offensiver. Ukraina kommer att ha samma problem så de måste ha sönder ryssarnas minor snabbt om de skall göra offensiv.