2023-02-23, 05:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
Du tror inte att den vitryska militären redan är Z-ombifierade?

Varför tror du det? När invasionen började hotade flera höga vitryska militärer att avgå om de tvingades in i strid emot Ukraina. Dessutom är den vitryska armen extremt otränad. Jag skulle dock inte våga träna den om jag var Ryssland. Den kan vändas emot Ryssland.
Citera
2023-02-23, 06:07
Medlem
Jack.Elams avatar
https://twitter.com/ChrisO_wiki/status/1628477870497562625
Citat:
Russia's ammunition shortage in eastern Ukraine is reportedly so severe that its troops there have reportedly been issued with completely unusable munitions, including shells which are so rusty they have simply disintegrated.
Citera
2023-02-23, 06:22
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
https://twitter.com/ChrisO_wiki/status/1628477870497562625

Intressant! Då kan vi anta att produktionen av ammunition i ryzzland inte klarar av ett långvarigt krig....
Citera
2023-02-23, 06:26
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Du får formulera dig bättre och vad det gäller Polen med dess mobilisering och krav på krigsskadestånd från Tyskland får du fundera själv på vad det kan betyda, jag har redan spekulerat. Jag tror att polska trupper kommer att gå in i västra Ukraina tills slut, jag tror också att dom sen inte kommer att släppa territoriet som en del där egentligen anser vara deras.

Det är det här som är meningen för dig, att dra inläggen om och om igen tills vi kommer off-topic och blir varnade.

Vad det gäller fakta så var det det överst i det långa ursprungliga inlägget. Det som kom om Polen på slutet var spekulation och läste du ens den sista meningen där jag förstod att du skulle nappa och börja med detta. Du försökte inte ens ifrågasätta den fakta jag kom med och du läste troligtvis inte en enda länkad sida från det inlägget.

Jag var snäll att svara dig men du har inget att ge mig som svar, du är tom.

Nu vandrar du runt igen. Yr i mössan?
Fakta igen, men herregud människa
Polen kommer inte annektera västra Ukraina. Vilka sjövilda fantasier du har.
Gemensamma överenskommelser, blir till dina fantasier, som fakta.
Snömos! Det är en snäll rubrik på dina teorier.
Citera
2023-02-23, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnIde
Varför skulle båda dom falla om bachmut faller? För att dom är i artilleri avstånd eller vadå?

Helt sjukt att inte Putin har frågat herr Borskungen? Vad tänkte han med där?
Fast det är lugnt enligt börskungen så tar man en liten stad så faller alla andra, det är så det fungerar!

Fast de vill ju inte ta staden utan nöta ut Ukraina på ett ställe. Det har jag läst på flashback.
Citera
2023-02-23, 07:10
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
https://nypost.com/2022/12/02/putin-fell-down-stairs-soiled-himself-amid-health-woes-report/
Precis som jag sa. Du ljög. Länken är en sammanställning av spekulationer på sociala medier och inte objektiva påståenden som media gjort, vilket du påstod. Du påstod vidare att detta var påståenden som svensk media gjort, vilket det alltså inte heller var.

Citat:
Russian President Vladimir Putin fell down the stairs and soiled himself this week amid mounting speculation that his health is declining, an anti-Kremlin Telegram channel with apparent links to his security team reported.

Lägg av med din Kreml-propaganda nu. Du blir ertappad med lögn efter lögn. Det måste finnas ryska forum att vara på om du vill ljuga ihop historier om väst-medier. Där lyssnar säkert fårskocken på din desinformation.
Citera
2023-02-23, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Fast de vill ju inte ta staden utan nöta ut Ukraina på ett ställe. Det har jag läst på flashback.

Rätt säker på att dom ville ta staden innan Putins tal. Nu hade han ingen seger att prata om öht.
Citera
2023-02-23, 07:19
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det är ett väldigt riskabelt drag utav Putin. Då måste han sätta även ett större fokus på Vitryssland. Han är alleredan väldigt tunn på militär i Ukraina.
Putler saknar säkerligen manskap för att kunna ta över och hålla Vitryssland som det är nu. Samtidigt har det rapporterats att den Vitryska militära kapaciteten är väldigt liten. Deras diktator Lukasjenko har lagt majoriteten av sina resurser på inrikes säkerhet, dvs. för att skydda sig mot sin egen befolkning. Men trots detta fick Lukasjenko be Ryssland om militär hjälp 2020 då det var folkliga protester mot hans diktatur i landet.
Summa summarum: det borde vara väldigt enkelt för Ryssland att ta över Vitryssland, om de inte hade slagit sin militära kapacitet i spillror i Ukraina.
Citera
2023-02-23, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollius
Rätt säker på att dom ville ta staden innan Putins tal. Nu hade han ingen seger att prata om öht.

Jag är rätt säker på att man ville ta staden för 8 månsder sen men trollen säger ju att det är en jette smart plan.
Citera
2023-02-23, 07:24
Medlem
MU-XPRT-INPUTs avatar
Det är intressant att studera de homosexuella och getknullande arabernas modus operandi. Det finns ingen vilja att leverera fakta eller argument; utan allting handlar om att spamma med så många inlägg som möjligt.

Självklart lider Ryssland mycket stora förluster och lika självklart är de ryska framgångarna nästintill obefintliga. Men när armen av latenta bögar och Putin loverbois inte klarar att visa några som helst bevis - typ en suddig Telegram-video här, ett anonymt textmeddelande på Twitter där - så börjar man, direkt och i ogripbar mångfald, gråta om hur censurerad rysk media är. Gärna på detaljnivå, gärna 383634 inlägg om hur censur ska definieras. Allt för att dränka de egna misslyckandena med nonsens.

MEN... låst oss nu stanna vid den sentida avsaknaden av ryska framgångar. Och låt mig direkt klargöra att rysk media - både internationell (ish) som RT och nationell propaganda som РИА Новости - älskar att basunera ut verkliga eller påhittade framgångar (betydligt vanligare).

Här är ett axplock av vad som har pushats under kriget:

- Under blitz-attacken firade man varje oblast, stad och by som intogs och ockuperades

- När Mariupol föll var det artiklar, analyser och hjältesagor (där hjältarna först bombade stan och dess invånare till ruiner för att sedan med 200:1 överlägsenhet i manskap/material lyckas "besegra" några hundra AZOV och marinkårssoldater, ukrainska alltså, efter en "hjätemodig" kampanj av bombning)

- Sievierodonetsk (samma lika som ovan)

- Soledar likaså, helt avgörande för kriget att ta en liten gruvby som bombats sönder totalt

- Bachmut har fallit - och firats! - minst en handfull gånger de senaste månaderna

- Man gick ut stenhårt med fejkade attacker, där man filmade från helikoptrar som attackerade "landstigningsbåtar", mot brofundament

- Under Bayraktars storhetstid hade man en nedskjuten Bayraktar - med exakt samma skador/defekter - som visades upp i flera olika ockuperade oblaster

- Oändligt med videos och nyheter om dödade ukrainska trupper - och legosoldater från NATO - som i bästa fall bevisas (sic!) med konstigt arrangerade videos av kroppar utan blod, skador eller annat synbart bevis på att de är döda

- Nästan varje vecka kommer rapporter från ryska militären om förstörda flygplan, HIMARS, you name it (fast så klart väljer man att aldrig publicera bilder eller videos... eller förresten, my bad, jag minns en bombad husvagn som sades vara en HIMARS)

Etcetera... så jag kan fan lova att statlig rysk media - som de flesta av oss har tillgång till - hade låtit oss veta om några verkliga framgångar skett. Men istället är deras fokus nästan bara på NS2, friktion mellan Ungern och EU, uttalanden från 87 åriga politiker från ytterkanterna, en jävla massa konspirationsteorier och det vanliga tramset om Soros/bögar/klimatbluff. Hade Ryssland haft framgångar hade ni inte behövt söka dom på obskyra Telegram-kanaler....
Citera
2023-02-23, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Låter på dig som att Putin har rätt med att Natos expansion österut hotar Ryssland

Det är väl Ryssland som provocerar fram ett polskt ingripande? De måste ju skydda befolkningen. Du vet det där om förebyggande självförsvar och "right to protect" som våra ryssvänner hela tiden använder som argument för att försvara Rysslands agerande.
Senast redigerad av Auric 2023-02-23 kl. 07:36.
Citera
2023-02-23, 07:40
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MU-XPRT-INPUT
Det är intressant att studera de homosexuella och getknullande arabernas modus operandi. Det finns ingen vilja att leverera fakta eller argument; utan allting handlar om att spamma med så många inlägg som möjligt.

Självklart lider Ryssland mycket stora förluster och lika självklart är de ryska framgångarna nästintill obefintliga. Men när armen av latenta bögar och Putin loverbois inte klarar att visa några som helst bevis - typ en suddig Telegram-video här, ett anonymt textmeddelande på Twitter där - så börjar man, direkt och i ogripbar mångfald, gråta om hur censurerad rysk media är. Gärna på detaljnivå, gärna 383634 inlägg om hur censur ska definieras. Allt för att dränka de egna misslyckandena med nonsens.

MEN... låst oss nu stanna vid den sentida avsaknaden av ryska framgångar. Och låt mig direkt klargöra att rysk media - både internationell (ish) som RT och nationell propaganda som РИА Новости - älskar att basunera ut verkliga eller påhittade framgångar (betydligt vanligare).

Här är ett axplock av vad som har pushats under kriget:

- Under blitz-attacken firade man varje oblast, stad och by som intogs och ockuperades

- När Mariupol föll var det artiklar, analyser och hjältesagor (där hjältarna först bombade stan och dess invånare till ruiner för att sedan med 200:1 överlägsenhet i manskap/material lyckas "besegra" några hundra AZOV och marinkårssoldater, ukrainska alltså, efter en "hjätemodig" kampanj av bombning)

- Sievierodonetsk (samma lika som ovan)

- Soledar likaså, helt avgörande för kriget att ta en liten gruvby som bombats sönder totalt

- Bachmut har fallit - och firats! - minst en handfull gånger de senaste månaderna

- Man gick ut stenhårt med fejkade attacker, där man filmade från helikoptrar som attackerade "landstigningsbåtar", mot brofundament

- Under Bayraktars storhetstid hade man en nedskjuten Bayraktar - med exakt samma skador/defekter - som visades upp i flera olika ockuperade oblaster

- Oändligt med videos och nyheter om dödade ukrainska trupper - och legosoldater från NATO - som i bästa fall bevisas (sic!) med konstigt arrangerade videos av kroppar utan blod, skador eller annat synbart bevis på att de är döda

- Nästan varje vecka kommer rapporter från ryska militären om förstörda flygplan, HIMARS, you name it (fast så klart väljer man att aldrig publicera bilder eller videos... eller förresten, my bad, jag minns en bombad husvagn som sades vara en HIMARS)

Etcetera... så jag kan fan lova att statlig rysk media - som de flesta av oss har tillgång till - hade låtit oss veta om några verkliga framgångar skett. Men istället är deras fokus nästan bara på NS2, friktion mellan Ungern och EU, uttalanden från 87 åriga politiker från ytterkanterna, en jävla massa konspirationsteorier och det vanliga tramset om Soros/bögar/klimatbluff. Hade Ryssland haft framgångar hade ni inte behövt söka dom på obskyra Telegram-kanaler....
Mycket bra sammanfattning över ryssarnas obefintliga framgångar!

Tyvärr kommer väl foliehattarna ändå fortsätta hävda att det är Ryssland som nu har framgångar i kriget och att Bakhmut faller innan helgen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in