2023-02-23, 05:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Hur har du observerat det….?

Kanske det är bilar som liksom min tillåter att man har helljuset på i princip konstant vare sig man möter bilar eller kör med bilar i närheten framför sig, och då är det ju helt ok med helljuset på.
Obegriplig kommentarer. Menar du på fullt allvar att det är din bil bestämmer över dig? Det argumentet kan ju vem som helst dra till med och köra med helljuset tänt och blända hela dagarna. Du ber ju om road rage. Byt bil.

Jag bländar tillbaka direkt oavsett jag kör bil eller promenerar (Har stark lampa i fickan som stänger av alla mötandes helljus direkt när den riktas in i bilen)
Senast redigerad av qaaq 2023-02-23 kl. 05:50.
Citera
2023-02-23, 05:51
Medlem
CitrusInYourEyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
Obegriplig kommentarer. Menar du på fullt allvar att det är din bil bestämmer över dig? Det argumentet kan ju vem som helst dra till med och köra med helljuset tänt och blända hela dagarna vare sig det är automatiskt eller ej. Du ber ju om road rage. Byt bil.

Jag bländar tillbaka direkt oavsett jag kör bil eller promenerar (Har stark lampa i fickan som stänger av alla mötandes helljus direkt )

Jag har två ramper utan ljussensor och bländar du mig med din lilla ficklampa så kommer jag köra på dig.
Citera
2023-02-23, 05:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CitrusInYourEye
Jag har två ramper utan ljussensor och bländar du mig med din lilla ficklampa så kommer jag köra på dig.
Åh din tuffing där!

Statistiken talar emot dig. Alla väljer att blända av, inga väljer att meja.
Citera
2023-02-23, 05:57
Medlem
CitrusInYourEyes avatar
Citat:
Åh din tuffing där!

Statistiken talar emot dig. Alla väljer att blända av, inga väljer att meja.

Folk som springer omkring med ficklampa och bländar bilister kommer ingen sakna.
Citera
2023-02-23, 06:04
Medlem
Citat:
Obegriplig kommentarer. Menar du på fullt allvar att det är din bil bestämmer över dig? Det argumentet kan ju vem som helst dra till med och köra med helljuset tänt och blända hela dagarna. Du ber ju om road rage. Byt bil.

Jag bländar tillbaka direkt oavsett jag kör bil eller promenerar (Har stark lampa i fickan som stänger av alla mötandes helljus direkt när den riktas in i bilen)

Men se där ja…
Hur menar du nu, är det inte du som i VB-tråden närmast fanatiskt menar att man bara ska följa det som står i Trafikförordningen, och vad Transportstyrelsen säger? Men nu ska du alltså bryta mot lagar och regler…?

Det visar bara vilken erbarmlig oseriös pajas och tramsare du är…..
Citera
2023-02-23, 06:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Men se där ja…
Hur menar du nu, är det inte du som i VB-tråden närmast fanatiskt menar att man bara ska följa det som står i Trafikförordningen, och vad Transportstyrelsen säger? Men nu ska du alltså bryta mot lagar och regler…?

Det visar bara vilken erbarmlig oseriös pajas och tramsare du är…..
Man bländar av för varandra! Inte som du - skiter i det för att bilen "tycker" att du köra med helljuset på som du skrev.

Whataboutism biter inte på mig, det här har inget med rondellkörning att göra.

Svara på frågan istället - varför bländar du folk?
Citera
2023-02-23, 06:33
Avslutad
Citat:
Folk som springer omkring med ficklampa och bländar bilister kommer ingen sakna.
"Bilister som åker omkring och bländar fotgängare kommer ingen sakna", kan du ju skriva också.

Ficklampa har man för sin säkerhet och för att kunna blända tillbaka. Vägen är för alla - djur, gångare, cyklister, löpare, bilister, you name it. Alla ska samsas och kunna vara där i harmoni med varandra utan att riskera livet.
Citera
2023-02-23, 06:36
Medlem
CitrusInYourEyes avatar
Citat:
"Bilister som åker omkring och bländar fotgängare kommer ingen sakna", kan du ju skriva också.

Ficklampa har man för sin säkerhet och för att kunna blända tillbaka. Vägen är för alla - djur, gångare, cyklister, löpare, bilister, you name it. Alla ska samsas och kunna vara där i harmoni med varandra utan att riskera livet.

Är du en imbecill? Man "ger inte igen" i trafiken!
Hur skulle det se ut tror du, om alla var lika handikappade och stupida som dig? :NolltoleransitrafikenNOWAY:

Bländar av gör man för tvåhjuliga och fyrhjuliga fordon och tåg, inte ficklampsmongon som ränner omkring längs vägarna.
Senast redigerad av CitrusInYourEye 2023-02-23 kl. 06:38.
Citera
2023-02-23, 06:47
Avslutad
Citat:
Är du en imbecill? Man "ger inte igen" i trafiken!
Hur skulle det se ut tror du, om alla var lika handikappade och stupida som dig? :NolltoleransitrafikenNOWAY:

Bländar av gör man för tvåhjuliga och fyrhjuliga fordon och tåg, inte ficklampsmongon som ränner omkring längs vägarna.
ok, men meja ner går bra? Fin moral du har du tuffe pojk.

Varför bländar du av för fordon? Tror du att de blir bländade?

Ok, jag hjälper dig lite - det är människan inuti fordonet som bli bländade, inte plåten han sitter i. Du bländar alltså människor med helljuset. Spelar ingen roll om de går, cyklar, plockar skräp i diket eller blåbär i skogen. Släck din jävla lampa om du lyser upp nån med helljuset.
Citera
2023-02-23, 06:51
Medlem
CitrusInYourEyes avatar
Citat:
ok, men meja ner går bra? Fin moral du har du tuffe pojk.

Varför bländar du av för fordon? Tror du att de blir bländade?

Ok, jag hjälper dig lite - det är människan inuti fordonet som bli bländade, inte plåten han sitter i. Du bländar alltså människor med helljuset. Spelar ingen roll om de går, cyklar, plockar skräp i diket eller blåbär i skogen. Släck din jävla lampa om du lyser upp nån med helljuset.

Springer du omkring i hundra knyck med din ficklampa längs vägarna eller kan du ta ett steg åt sidan om du skulle bli bländad?

Sinnessvag verkar du vara och obildbar så jag nöjer mig här, ha ett fint liv.
Citera
2023-02-23, 06:58
Avslutad
Citat:
Springer du omkring i hundra knyck med din ficklampa längs vägarna eller kan du ta ett steg åt sidan om du skulle bli bländad?

Sinnessvag verkar du vara och obildbar så jag nöjer mig här, ha ett fint liv.
Sänk farten, släck helljuset och håll ut några meter så stör sig få gångtrafikanter.

De flesta gör så också, så sällan några problem , men på forum som fb vill folk leka balla allan, men irl beter de sig ändå oftast bra.
Citera
2023-02-23, 07:00
Medlem
CitrusInYourEyes avatar
Citat:
Sänk farten, släck helljuset och håll ut några meter så stör sig få gångtrafikanter.

De flesta gör så också, så sällan några problem , men på forum som fb vill folk leka balla allan, men irl beter de sig ändå oftast bra.

Citat:
Jag bländar tillbaka direkt oavsett jag kör bil eller promenerar

...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in