2023-02-22, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweediie
Och tror knappast att hon typ ramlat osv. För då skulle ju första tanken vara att ringa ambulans osv.
Om föräldrarna nu ligger bakom detta så är det ju sömnmedel isåfall som orsakat hennes död. Men finns det bevis för det? Och som sagt, vart kom då blodet ifrån?
Nä jag vet inte. Ena sekunden tror jag föräldrarna ligger bakom och andra inte. Detta är verkligen svårt. Ett svårt fall som man följt i 16 år snart.. undrar om detta någonsin kommer klaras upp?!

Håller med om tvetydigheten i om de är skyldiga el inte samt de spår som visat sig funnits i rummet

Det som talar emot föräldrars är väl då att Kate ska ha sprungit ut till sällskapet o sagt ”Maddie är borta, någon har tagit henne”
Varför var det första slutsatsen?
Visste hon att hon inte skulle hittas ?
Annars kunde det ju likaväl varit så att hon trippat ur sömnen o gått o letat efter sina föräldrar o gått vilse

Samt
När en annan hotellgäst ville ringa polisen hade Kate sagt - det är redan gjort

Men - polisen hade fått samtal först 40 min efter denna gäst erbjudit sig
Citera
2023-02-22, 22:15
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Håller med om tvetydigheten i om de är skyldiga el inte samt de spår som visat sig funnits i rummet

Det som talar emot föräldrars är väl då att Kate ska ha sprungit ut till sällskapet o sagt ”Maddie är borta, någon har tagit henne”
Annars kunde det ju likaväl varit så att hon trippat ur sömnen o gått o letat efter sina föräldrar o gått vilse

Samt

Kate ska även ha kollat till tvillingarna regelbundet under natten. Förmodligen för att försäkra sig om att dom andades. Tvillingarna stensov trots alla människor som sprang runt i lägenheten. Inte ens när de flyttades till en annan lägh vaknade dom.
Citera
2023-02-22, 22:21
Medlem
Citat:

Samt

Fast alla reagerar ju olika i chock. Det blev helt enkelt hennes första tanke liksom? Just då.
Är det säkert det, att dom ej hade ringt polisen?
Citera
2023-02-22, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Kate ska även ha kollat till tvillingarna regelbundet under natten. Förmodligen för att försäkra sig om att dom andades. Tvillingarna stensov trots alla människor som sprang runt i lägenheten. Inte ens när de flyttades till en annan lägh vaknade dom.

Det är iofs inte så konstigt om hon oroade sig extra över tvillingarna när deras syster var borta. Vissa barn sover tungt också.
Citera
2023-02-22, 22:28
Medlem
Citat:
Fast alla reagerar ju olika i chock. Det blev helt enkelt hennes första tanke liksom? Just då.
Är det säkert det, att dom ej hade ringt polisen?
Naturligtvis har jag inte säker källa på det
Endast det som gått att finna i media

Det finns vill oxå en orsak till att föräldrarna var huvud-misstänkta inledningsvis

Var väl såna saker som låg dem till ”last/tvivel” kan tänkas
Citera
2023-02-22, 22:28
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Det är iofs inte så konstigt om hon oroade sig extra över tvillingarna när deras syster var borta. Vissa barn sover tungt också.
Fast när Kate upptäckte att Maddie var borta och att fönstret stod på vid gavel, så lämnade hon de sovande tvillingarna och sprang tillbaka till Tapasbaren. Hon kunde ringt eller ropat från balkongen. Själv skulle jag inte ha lämnat mina barn ensamma när jag inte vet vad som har hänt. Kanske nån inkräktare fanns kvar i lägenheten? Och hur många inkräktare... Men men, vi är alla olika.
Citera
2023-02-22, 22:33
Medlem
Citat:

Kollade hon till dem under natten ?’
Hade jag varit Kate så hade jag inte lämnat dem en sekund utan uppsikt efter att deras syster ”blivit bortförd”
Jag hade stannat hos dem och låtit andra leta efter Maddie
Citera
2023-02-22, 22:38
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Kollade hon till dem under natten ?’
Hade jag varit Kate så hade jag inte lämnat dem en sekund utan uppsikt efter att deras syster ”blivit bortförd”
Jag hade stannat hos dem och låtit andra leta efter Maddie
Jag tror att de flesta mödrar hade stannat kvar hos sina barn. Kate hade ju mobiltelefon och kunde ringt Gerry.

Sen är det fönstret. Det finns endast spår efter Kate på fönstret. Bla handflata på rutan som när man skjuter upp fönstret. Och alla lägenheter på andra sidan vägen som vetter mot fönstret... säkert närmare hundra balkonger där nån kunde stått och sett när kidnapparen kliver ut med Maddie i famnen.
Citera
2023-02-22, 22:44
Medlem
DEMONOMICONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Jag har alltid trott på en tragisk olycka av en överdos sömntabletter. De fann även DNA testad kroppsvätska från Madeleine i bakluckan på hyrbilen föräldrarna hyrde en tid efter försvinnandet. Kan inte begripa H U R d e t inte kunde räcka för en fällande dom.

Hittade även denna artikel när jag åter började läsa om fallet;

https://www.expressen.se/nyheter/orkade-inte-med-dottern/

Ja. Som det står i artikeln längst ner, oavsett hur hon dött eller vart hon är idag så har man iallafall hittat tillräckligt mängder blod(?)kroppsvätskor och hår från Madeleine.
Där man kunnat testa och bevisa att hon hade en mängd gifter i omlopp.
Förmodligen drogad under längre tid eftersom morsan störde sig på hennes överaktivitet och eftersom båda är läkare.
Tänkte på den tidigare "smink" bilden som cirkulerat. Hon kan ju lika gärna varit drogad där också.

Den här polska bruden behöver uppenbarligen hjälp, absolut finns vissa likheter men det är inte samma person. Hon är förmodligen sjuk/manisk och behöver medicin..
Citera
2023-02-22, 22:51
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Har de inte dna-testat den där bruttan ännu? Fatta vilken smäll om det är hon. Jag är inte så säker...
Det vore otroligt, hoppas det är hon.
Citera
2023-02-22, 22:55
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Fast när Kate upptäckte att Maddie var borta och att fönstret stod på vid gavel, så lämnade hon de sovande tvillingarna och sprang tillbaka till Tapasbaren. Hon kunde ringt eller ropat från balkongen. Själv skulle jag inte ha lämnat mina barn ensamma när jag inte vet vad som har hänt. Kanske nån inkräktare fanns kvar i lägenheten? Och hur många inkräktare... Men men, vi är alla olika.

Fast just detta beteende är väl inte så konstigt. Man märker att dottern är förvunnen. Den första tanken är att hitta henne, hon kan inte ha hunnit långt, hon är bara tre år. Spring till baren, mobilisera folk att leta. Jag hade nog gjort likadant, även om det kanske inte är rationellt.

Teorin att föräldrarna har drogat barnen för att få lite lugn och ro i tapasbaren och sedan försöker röja spåren kan inte helt avfärdas. Samtidigt är det här inga wt-människor. Hon är läkare, han är en kardiolog, och borde ha förstått riskerna med att ge sömnmedel åt en treåring, vilket måste vara olagligt i de flesta länder. Och hade de gjort det så hade de inte misslyckats med doseringen.
Citera
2023-02-22, 23:02
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98
Fast just detta beteende är väl inte så konstigt. Man märker att dottern är förvunnen. Den första tanken är att hitta henne, hon kan inte ha hunnit långt, hon är bara tre år. Spring till baren, mobilisera folk att leta. Jag hade nog gjort likadant, även om det kanske inte är rationellt.

Teorin att föräldrarna har drogat barnen för att få lite lugn och ro i tapasbaren och sedan försöker röja spåren kan inte helt avfärdas. Samtidigt är det här inga wt-människor. Hon är läkare, han är en kardiolog, och borde ha förstått riskerna med att ge sömnmedel åt en treåring, vilket måste vara olagligt i de flesta länder. Och hade de gjort det så hade de inte misslyckats med doseringen.
Det här fallet kommer aldrig att lösas så det enda man kan göra är att försöka föreställa sig olika scenarion.

När det gäller doseringen så diskuterades detta när det begav sig. Vissa trodde att Kate - för det var förmodligen hon - glömde att justera ner dosen varje kväll eftersom halveringstiden i barn är mycket långsam. Dosen måste alltså sänkas efter hand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in