2022-08-29, 14:31
Medlem
darkSkyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cindell
Jag har inget förslag på e-juice men du skulle kunna testa Phix engångsvape med liknande smak och spara lite pengar i alla fall.
Nu vet jag inte vart du köper men jag jämförde pris på ett par ställen:

Vapesoul Grape ICE - 2 ml (20 mg/ml): 89 kr
Phix Mini Cool Grape - 1,1 ml (18 mg/ml): 40 kr (så 2 st för att motsvara 1 av ovanstående = 80 kr)

Det finns även Phix laddningsbara huvudenheter som du kan fylla med färdiga poddar istället (ā 1,5 ml). Enheten är större än Phix engångsvejp och trevligare att hålla i och puffa ifrån IMHO men tyvärr dyrare för närvarande.

Sitter o suger på en nu faktiskt haha!
Citera
2022-08-30, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkSkye
Sitter o suger på en nu faktiskt haha!

Vilka vätskor har du testat? Vätskan som finns i engångsvapes är nicsalt vilket jag tycker smakar bäst. Nicsalt kommer i allra flesta fall 20mg/ml medan vanlig ejuice brukar va 6,12,18mg/ml för 10ml färdigblandad vätska.

Exempel på nicsalt, denna är god som jag röker just nu. https://www.eciggkedjan.se/product/p...e-10ml-e-juice
Citera
2022-09-26, 22:52
Medlem
Vart kan man beställa engångs vapes med
7000 puffs och uppåt? 800 puffs verkar max i Sverige av det jag sett. Någon som röker Gorilla Vape 7000 Puffs? Försöker hitta dessa att köpa från Uk men hittar ingen sida som har shipping till Sverige.
Citera
2022-11-04, 11:37
Medlem
Tjena på er! Är ny på det här med vape och tänkte köpa i syfte att sluta med vigaretter. Köpte ett startkit på vapehuset och så lite juicer. Detta har jag beställt:

Vape: https://www.vapehuset.se/startkit/uwell-caliburn-ak2/

Nicsalt: https://www.vapehuset.se/nikotinshot...ic-it-nicshot/

Sen köpte jag lite juicer, en färdigblandad och sen köpte jag 50ml nikotinfri som jag tänkte blanda med 5st från ovanstående nicsalt.

Vad tycker ni om min setup? Nån som kört den vapen?
Citera
2022-11-11, 21:51
Medlem
OneTaps avatar
borde man börja vapea eller e de ovärt? :P tycker de ser roligt o coolt ut o gå runt o blossa lite rök moln omkring sig. men cigg e ju äckligt. så då kanske vape e nåt? =) eller kommer ja ångra mig om man blir beroende typ? :P
Citera
2022-11-22, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneTap
borde man börja vapea eller e de ovärt? :P tycker de ser roligt o coolt ut o gå runt o blossa lite rök moln omkring sig. men cigg e ju äckligt. så då kanske vape e nåt? =) eller kommer ja ångra mig om man blir beroende typ? :P

Vill inte uppmana någon att börja men jag köpte precis min första vape eftersom jag vill sluta röka cigg. Är positivt överraskad, ett bra alternativ till rökning som faktiskt tillfredsställer röksuget.

Vapen jag köpte kostade strax under 300kkr och heter Uwell Caliburn AK2 och är en billig variant men funkar klart över förväntan.

Ska snart köpa en bättre funderar på en Vaporesso Target 100 eller 200.

Mycket mycket billigare också!
Citera
2022-12-04, 18:04
Medlem
Tänkte köpa engångs vape. Finns hur många som helst. Har ni förslag?
Citera
2023-01-19, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreshReset
Tänkte köpa engångs vape. Finns hur många som helst. Har ni förslag?

Jag köpte en VAPP engångs vape med smak mint, smaka mint och lite halv unken källare så köp inte en sån iallafall.
Citera
2023-02-13, 16:18
Medlem
Behöver lite juice tips. Får panik! Av alla val som finns och är rädd att köpa fel. Har inte råd att göra fel.

Kör en DTL och tänker mig det mesta som inte är dessert eller bakverk
Citera
2023-02-21, 18:51
Medlem
Citat:
I mars så bytte jag ut 1 paket cigg om dagen till att röka engångsvape.

De första engångsvape som jag testade var av märket "VapeSoul", rökte de i några veckor men började bli för dyrt då jag kunde röka upp en vape med 700 bloss på en dag, det hade alltså börjat bli dyrare än 1 paket cigg om dagen.

Jag kollade runt lite & såg att det fanns mindre vanliga "Vapes" som man själv kunde fylla på med smaksatt olja.
Köpte en Vaporesso Mini, använde den i nån månad sen bytte jag ut den mot XROS Mini 2.

Sparade säkert flera tusen på bara den uppgraderingen från engångsvape till påfyllningsbara.

Köpte 2 "tankar" i månaden & en eller två smaker vilket blir runt 2-300kr i månaden.

Men...
Efter ett tag så var jag ute nån dag & sprang in & köpte en engångsvape igen, det är fan så mycket godare. Det är SÅ mycket mer smak i engångspoddarna än den oljan man själv fyller på med.
Så sen dess har det varit ett jävla spenderande på engångsvapar.. igen.

Vet ni kära vänner om det finns något märke av oljor som faktiskt är lika goda som engångsvape?
Jag röker gärna Grape Ice av "VapeSoul", varje dag, hela tiden. Det är min top 5 godaste smaker & då har jag nog gått igenom varenda vape som finns tillgänglig.

Hade älskat det om det bara fanns goda smaker man kunde fylla på med & inte bli pank av att köpa engångsvape 5 dagar i veckan.
Hittade du nåt? Har 2 vapes både en dtl och en mtl men inte hittat nåt som är lika gott som engångsvapes. Hittat många goda smaker till dtl men kan inte röka det på jobbet.
Citera
2023-02-22, 00:59
Medlem
darkSkyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkstreck
Hittade du nåt? Har 2 vapes både en dtl och en mtl men inte hittat nåt som är lika gott som engångsvapes. Hittat många goda smaker till dtl men kan inte röka det på jobbet.

Jajjemän, märket "POWER" är det närmsta jag kommit engångsvapes. Deras grape ice är sjukt god och blueberry pomegranate är också mina top 2 just nu.

Dom är tvär goda, du måste testa
Citera
2023-02-22, 01:09
Medlem
King-kuntaas avatar
Citat:
Jajjemän, märket "POWER" är det närmsta jag kommit engångsvapes. Deras grape ice är sjukt god och blueberry pomegranate är också mina top 2 just nu.

Dom är tvär goda, du måste testa
Testa guava ice eller blueberry sour raspberry
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in