2023-02-21, 20:24
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av synthboeg
Jag ser att folk tagit till sig att det var en olycka. Bra så.

Självmord alternativt grov rattfylla är väl vad folk i allmänhet tagit till sej.
Citera
2023-02-22, 06:46
Medlem
synthboegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Självmord alternativt grov rattfylla är väl vad folk i allmänhet tagit till sej.
Ah, jag förstår att det är lätt att se det så men det stämmer inte.
Citera
2023-02-22, 07:20
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ah, jag förstår att det är lätt att se det så men det stämmer inte.

Enligt personerna i den mötande lastbilen, så vinglade Patrik ut i motsatt körfält.
Modern bil, låg fart och normalt väglag.

Solklart att Patrik orsakade krocken pga trötthet, bakfylla eller plötslig sjukdom. Självmord är inte uteslutet.

Sen förstår jag att vissa i tråden vill värna om Patriks anseende genom att avfärda det hela som en "vanlig" olycka. Det är strutsbeteende och locket på.
Citera
2023-02-22, 08:03
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Alltså, om jag satt i lastbilen och ombads förklara händelseförloppet för media hade det ju räckt att bara säga ”den andra bilen fick sladd, vi kunde inte väja, pang”. Då hade man förstått direkt vad som hänt.

Istället är det gåtfulla utläggningar om att bilen vinglar fram och tillbaka och att de sitter och ber att den ska svänga tillbaka till sin egen körbana. Låter som att de har sina aningar men inte vill säga det rakt ut. Det är ju en ganska vanlig självmordsmetod att gira in i en mötande lastbil.

Det låter lika troligt att han fipplar med luren under färd…, då vinglar man oxå..
Citera
2023-02-22, 10:02
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Det låter lika troligt att han fipplar med luren under färd…, då vinglar man oxå..

Absolut men då faller också hela ansvaret på Patrick. Vilket strutsarna i tråden vägrar se som ens en möjlighet.

Då de redan har vissa helgonliknande uppfattningar om sin kära alfahanne har de redan bestämt sig för att han var helt omyndigförklarad där bakom ratten och att allt stod utom hans kontroll.
Citera
2023-02-22, 10:05
Medlem
Är det ingen här som undrar varför lastbilschauffören med medpassagerare varit så noga med att så tidigt komma ut med sin historia av händelsen?

Själv så hade jag endast pratat med Polis, nära vänner samt eventuellt anhöriga till Patrick.
Jag hade varit bedrövad, sorgsen och ledsen över vad som skett och jag hade absolut inte gått ut offentligt med indikation om att den döde i princip valde detta själv.

Skulle det inte kunna vara så att den som vinglade var lastbilen och inte Patrick?

Lastbilen på fel sida, Patrick i hög hastighet väjer över på vänster sida, samtidigt som lastbilen svänger tillbaka tillbaka till sin?

Hur "hann" lastbilen hamna så snett ner i diket?
Citera
2023-02-22, 10:05
Medlem
Fluffmajas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Tycker ändå man borde kunna se på en mötande bil om den har sladd eller bara uppträder vingligt/irrationellt. Kvinnan sa ingenting om någon sladd utan bara att den ”vinglade” över på fel sida.

Till Expressen säger hon (och det är bevisligen hon) så här:

– Jag tänker bara ”sväng, sväng, sväng”. När jag inser att den inte kommer svänga då tänker jag bara att det här kommer göra ont. Sen smäller det.

Om jag såg en mötande bil få sladd skulle jag inte sitta och be till gud att den ska ”svänga”. Man skulle snarare vidta någon slags drastisk åtgärd som att själv köra i diket.
Mannen som körde lastbilen gjorde ju något han svängde ner mot diket, finns foton i tråden som visar det.Kvinnan som uttalade sig satt ju brevid vad menar du att hon skulle gjort mer änn tänka sväng sväng sväng?
Senast redigerad av Fluffmaja 2023-02-22 kl. 10:08.
Citera
2023-02-22, 10:29
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fluffmaja
Mannen som körde lastbilen gjorde ju något han svängde ner mot diket, finns foton i tråden som visar det.Kvinnan som uttalade sig satt ju brevid vad menar du att hon skulle gjort mer änn tänka sväng sväng sväng?

Menar mer att jag inte hade förväntat mig eller hoppats på att en bil med uppenbar sladd ska ”svänga”. Allt tyder på att bilen vinglat över och hade alla möjligheter att svänga tillbaka om inte föraren var stupfull/distraherad/självmordsbenägen.
Citera
2023-02-22, 13:03
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Det finns 11 begravningsplatser i Stockholm. Vilken kan den troligaste begravningplatsen för honom bli? Kan det vara någon av begravningsplatserna på Östermalm, Hägersten eller Enskede?

Du har även Adolf Fredriks kyrkogård där Olof Palme ligger, Ebba Åkerlund och Eric Torell ligger.
Citera
2023-02-27, 09:41
Medlem
synthboegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Enligt personerna i den mötande lastbilen, så vinglade Patrik ut i motsatt körfält.
Modern bil, låg fart och normalt väglag.

Solklart att Patrik orsakade krocken pga trötthet, bakfylla eller plötslig sjukdom. Självmord är inte uteslutet.

Sen förstår jag att vissa i tråden vill värna om Patriks anseende genom att avfärda det hela som en "vanlig" olycka. Det är strutsbeteende och locket på.

Nu har du nog trasslat till det för dig lite. Orsakat av honom är ju olyckan men det är inte detsamma som självmord.
Citera
2023-02-28, 21:03
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Nu har du nog trasslat till det för dig lite. Orsakat av honom är ju olyckan men det är inte detsamma som självmord.

Ser att du fortsätter din kampanj om att Patricks Självmord inte skulle vara ett Självmord utan att det "bara" var en olycka.
Citera
2023-03-01, 06:45
Medlem
synthboegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Ser att du fortsätter din kampanj om att Patricks Självmord inte skulle vara ett Självmord utan att det "bara" var en olycka.
Nej, direkt det finns bevis så ändrar jag mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in