2023-02-16, 20:26
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Självmord ligger väl närmast till hands men även en riktigt grov fyllekörning kan vara svaret, dock om fyllkörning är svaret kommer det att läcka ut förr eller senare, däremot håller folk oftast tyst om det är självmord av respekt för familjen.

Fyllekörning i form av ansvarslös bakiskörning.

Ingen vill avslöja sanningen om olyckan eftersom det skulle svärta ner den Goldensohnska släkten.
Citera
2023-02-17, 10:48
Medlem
Hoppas att det ger er mycket värde alla ni som skapar trådsanningar utan att ha en enda inblick i verkligheten. Olyckor händer faktiskt oväntat och tragiskt utan smaskiga anledningar att skriva om på nätet.
Citera
2023-02-17, 11:17
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sailordude
Hoppas att det ger er mycket värde alla ni som skapar trådsanningar utan att ha en enda inblick i verkligheten. Olyckor händer faktiskt oväntat och tragiskt utan smaskiga anledningar att skriva om på nätet.

Patrik hade säkert kört vägen mellan Mariefred och Taxinge hundratals gånger.

Man kan ju undra varför olyckan skedde just dagen efter hockeymatchen och efterfesten, det borde finnas ett samband, dessutom hade Patrik åkt dit för rattfylleri vid ett tidigare tillfälle, så man kan knappast skylla på väglaget eller lastbilen.

Patrik var framgångsrik inom sitt gebit, men det fanns också en baksida, nämligen sponken.
Citera
2023-02-17, 11:54
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Kvinnan som satt med i lastbilen har ju uttalat sig och på henne låter det som självmord. Hon sa att Porschen först svängde över i fel körbana men tycktes ”ångra” sig och svänga tillbaka, för att sedan gira över igen.

Det rimmar inte särskilt väl med en sladd men det rimmar väl med en svårt ångestplågad alfahanne som sitter och velar om han verkligen ska begå självmord eller inte.
Citera
2023-02-17, 12:31
Avslutad
Eftersom det var halt på platsen just då (sandbilen) så tror jag inte att det var självmord.
Sandbilen sandade i och för sig tillfartsvägarna men eftersom det var halt där så borde det va halt på vägen han kraschade på. Den kanske väntade på att saltas. Huvudleder saltat och småvägar grusas.

Nej ni som tvärsäkert påstår att det var självmord behöver mer fett på benen innan man ens kan fundera på självmord. Tror knappast att ni ens varit på platsen för att tvärsäkert påstå att det inte fanns bromsspår.

Flashback är fullt av idioter men det får man väll bara finnas sig i.
Citera
2023-02-17, 12:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Kvinnan som satt med i lastbilen har ju uttalat sig och på henne låter det som självmord. Hon sa att Porschen först svängde över i fel körbana men tycktes ”ångra” sig och svänga tillbaka, för att sedan gira över igen.
Det har jag missat. Vart har hon uttalat sig så?
Citera
2023-02-17, 12:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse

Man kan ju undra varför olyckan skedde just dagen efter hockeymatchen och efterfesten, det borde finnas ett samband, dessutom hade Patrik åkt dit för rattfylleri vid ett tidigare tillfälle, så man kan knappast skylla på väglaget eller lastbilen.

Patrik var framgångsrik inom sitt gebit, men det fanns också en baksida, nämligen sponken.
Hur vet du det? Kände du honom? Alla kan göra bort sig på fyllan men det gör inte att man har alkoholproblem.
Citera
2023-02-17, 12:44
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P944
Det har jag missat. Vart har hon uttalat sig så?

I ett tidigt inlägg i den här tråden. Lite meckigt att gräva fram men det var så hon sa. Hon gjorde inte själv någon tolkning i självmordsfrågan men hon sa att bilen först kommit över på fel sida, sen tillbaka och fel igen.

Somliga ifrågasätter om det är ett troll men jag bedömer det som trovärdigt. Det är ett gammalt konto med bara två inlägg, ett för flera år sedan och så detta. Det tycker jag rimmar väl med en tjej som skapat ett Flashback-konto som en engångsgrej för att fråga något för länge sen och sedan fått tillfälle att använda det igen många år senare.
Senast redigerad av Tintin.i.Kongo 2023-02-17 kl. 12:58.
Citera
2023-02-17, 12:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
I ett tidigt inlägg i den här tråden. Lite meckigt att gräva fram men det var så hon sa. Hon gjorde inte själv någon tolkning självmordsfrågan men hon sa att bilen först kommit över på fel sida, sen tillbaka och fel igen.

Somliga ifrågasätter om det är ett troll men jag bedömer det som trovärdigt. Det är ett gammalt konto med bara två inlägg, ett för flera år sedan och så detta. Det tycker jag rimmar väl med en tjej som skapat ett Flashback-konto som en engångsgrej för att fråga något för länge sen och sedan fått tillfälle att använda det igen många år senare.
Sant. Men att tvärsäker påstå att det var självmord är att dra det väl långt. Kan mycket väl säkert bero på halka. Den som uttalar sig så tvärsäkert har nog aldrig varit med om om en halkolycka. Alla som kraschat ett fordon i halka vet ju hur fordonet slänger sig vid olyckstillfället när man försöker ratta om det för att undvika olycka.
Senast redigerad av P944 2023-02-17 kl. 13:43.
Citera
2023-02-17, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse

Det är ju det som är grejen med olyckor. De händer oväntat. Utan samband.
Naturligtvis kan fylla, bakfylla eller trötthet spela in. Trots det bara en tragisk olycka.
Inget blir bättre av spekulationer eller andra påhitt om andra orsaker.
Citera
2023-02-17, 14:17
Avslutad
Ni som vet att det var ett självmord borde veta om han hade säkerhetsbälte på sig vid olyckan, ev broms spår osv?
Visst, man blir irriterad på lampor som blinkar och man stör sig på signalen som säger att man inte har bälte men den slutar efter en stund. Om man vill ta sitt liv genom att krascha så skiter man nog i bältet.

Jag har själv varit Porscheägare i många år och vet hur kul det är att dra på när turbon laddar, obeskrivligt kul.

Han kan ha missbedömt väglaget vilket han har all rätt att göra men som slutade olyckligt vid det här tillfället.
Citera
2023-02-17, 14:54
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P944
Sant. Men att tvärsäker påstå att det var självmord är att dra det väl långt. Kan mycket väl säkert bero på halka. Den som uttalar sig så tvärsäkert har nog aldrig varit med om om en halkolycka. Alla som kraschat ett fordon i halka vet ju hur fordonet slänger sig vid olyckstillfället när man försöker ratta om det för att undvika olycka.

Tycker ändå man borde kunna se på en mötande bil om den har sladd eller bara uppträder vingligt/irrationellt. Kvinnan sa ingenting om någon sladd utan bara att den ”vinglade” över på fel sida.

Till Expressen säger hon (och det är bevisligen hon) så här:

– Jag tänker bara ”sväng, sväng, sväng”. När jag inser att den inte kommer svänga då tänker jag bara att det här kommer göra ont. Sen smäller det.

Om jag såg en mötande bil få sladd skulle jag inte sitta och be till gud att den ska ”svänga”. Man skulle snarare vidta någon slags drastisk åtgärd som att själv köra i diket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in