2023-02-21, 08:52
Medlem
mesefils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PointVerasity
Skulle man händelsevis få erbjudande om att ge ut en bok på ett svenskt kristet förlag, skulle man behöva plocka fram en särskild stämpel med avtrycket "Garanterat plagiatfri". Det kanske skulle höja ens kredibilitet.

Sorgligt att det ska behövas i sammanhang som ska leva efter budet ”Du skall icke stjäla.”

Men tyvärr verkar det behövas.
Citera
2023-02-21, 09:30
Medlem
My bad, han verkar ha dragit sig ur restaurangrörelsen sen några månader tillbaka
Citera
2023-02-21, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mankers
My bad, han verkar ha dragit sig ur restaurangrörelsen sen några månader tillbaka
Den det handlar om är B*ngt-Åk* Fr*iman och hans far Sv*n Fr*iman, den senare har dock lämnat allt engagemang i bolagen till sonen och hans fru (samt något av de sex barnen). Bolaget som han huvudsakligen är verksam i heter Tr*tum AB, men om han lierar sig med terror-Tommy så blir det kanske knappt en tum kvar?

*=e
Citera
2023-02-21, 15:09
Medlem
I den här debatten briljerar Tommy som moderator. Han gör det faktiskt bra men det finns lite kul kring det hela!

Ett vad jag tror är Tommys trollkonton kommenterade en artikel kring Christer Sturmark i tidningen Dagens kommentarfält. Där kallade han Christer Sturmark för Skurkmark. Jag tror Tommy använder det kontot, vet inte, men annars är det en av de som alltid berömmer och försvarar honom.

Vesa Annala, som Sturmark debatterar mot, har nyligen postat ett Facebookinlägg där han också anklagar Tommy för plagiat!

Detta ska ha skett i nån frikyrka när Vesa själv satt och lyssnade. Vesa försökte resonera med Tommy kring det hela men det var som att prata för döva öron om jag förstod det hela rätt.

https://youtu.be/qHzhkgHLK9U
Citera
2023-02-21, 16:14
Medlem
mesefils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alltid42
I den här debatten briljerar Tommy som moderator. Han gör det faktiskt bra men det finns lite kul kring det hela!

Ett vad jag tror är Tommys trollkonton kommenterade en artikel kring Christer Sturmark i tidningen Dagens kommentarfält. Där kallade han Christer Sturmark för Skurkmark. Jag tror Tommy använder det kontot, vet inte, men annars är det en av de som alltid berömmer och försvarar honom.

Vesa Annala, som Sturmark debatterar mot, har nyligen postat ett Facebookinlägg där han också anklagar Tommy för plagiat!

Detta ska ha skett i nån frikyrka när Vesa själv satt och lyssnade. Vesa försökte resonera med Tommy kring det hela men det var som att prata för döva öron om jag förstod det hela rätt.

https://youtu.be/qHzhkgHLK9U

Så Tommy plagierar även det han säger live? 😂 Den här mannen upphör aldrig att förvåna och underhålla.
Citera
2023-02-21, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mesefil
Så Tommy plagierar även det han säger live? 😂 Den här mannen upphör aldrig att förvåna och underhålla.
Jag vet, paraden blir längre och konstigare än vad man någonsin trott
Citera
2023-02-21, 17:12
Medlem
mesefils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alltid42
Jag vet, paraden blir längre och konstigare än vad man någonsin trott

Tommy Dahlman borde verkligen kvalificera för något slags pris. Listan över hans bravader har blivit så otroligt lång!
Citera
2023-02-22, 06:41
Medlem
Citat:
Tommy Dahlman borde verkligen kvalificera för något slags pris. Listan över hans bravader har blivit så otroligt lång!

Det har tidigare i tråden föreslagits att han borde få Johnny Bode-priset. Tyvärr kvalificerar han nog ändå inte. Han är inte tillräckligt känd för den breda allmänheten. Och med de lagförda domarna är det mer tragik än skoj.
Men jag håller med dig, om det finns ett motsvarande pris i frikyrkliga kretsar, så skulle han garanterat få det! Mest med tanke på alla plagiat. Det är ju ändå väldigt skojigt (om man får säga så).
De mer tragiska och sjukliga delarna är en annan dignitet.
Citera
2023-02-22, 09:35
Medlem
mesefils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorren-Kukegaard
Det har tidigare i tråden föreslagits att han borde få Johnny Bode-priset. Tyvärr kvalificerar han nog ändå inte. Han är inte tillräckligt känd för den breda allmänheten. Och med de lagförda domarna är det mer tragik än skoj.
Men jag håller med dig, om det finns ett motsvarande pris i frikyrkliga kretsar, så skulle han garanterat få det! Mest med tanke på alla plagiat. Det är ju ändå väldigt skojigt (om man får säga så).
De mer tragiska och sjukliga delarna är en annan dignitet.

Kanske Tommy Dahlman-priset ska instiftas till hans ära?
Citera
2023-02-22, 09:49
Medlem
Citat:

Har han någon hemlig källa att ösa ur för att betala medalj och pokal?? Eller ska man krönas med skam och nesa, detta i sann efterföljd?
Citera
2023-02-22, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PointVerasity
Har han någon hemlig källa att ösa ur för att betala medalj och pokal?? Eller ska man krönas med skam och nesa, detta i sann efterföljd?
Det blir nog snarast något i stil med Johnny Bode-priset, ett pris som Dahlman själv kvalificerar sig för om man bortser från att han inte är så känd som han själv tror.
Citera
2023-02-22, 14:00
Medlem
Citat:

Det är en jätterolig idé! Frågan är bara hur man ska gå tillväga ..?
Vi på flashback är ju anonyma, och frikyrkligt engagerade tycker nog inte det ligger i linje med den kristna tron, eller?
Men håller med om att det vore en jäkligt kul idé att varje år dela ut Tommy Dahlman-priset.
För som sagt, Johnny Bode-priset kräver att den nominerade är mer känd för den breda massan.

Vi får hoppas att någon som läser det här startar en hemsida och jury.
Ett motsvarande Johnny Bode-pris i frikyrkligsverige hade nog många tyckt va kul. Iaf jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in