2023-02-21, 11:06
Medlem
Atamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Leva ett falskt överklass-liv genom stulna pengar från hemlösa. Snacka om total dekadens.

Hon är i gott sällskap i vart fall, fler än hon har frestats och trillat dit i dessa sammanhang!

"Johan Edvard af Donner, född 17 mars 1952 i Nacka församling i Stockholms län, är en före detta informations- och insamlingschef vid Cancerfonden och kommunikationsdirektör för svenska Röda Korset. af Donner dömdes den 26 maj 2010 till fem års fängelse för grovt bedrägeri och förskingring mot de båda organisationerna."
Citera
2023-02-21, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Leva ett falskt överklass-liv genom stulna pengar från hemlösa. Snacka om total dekadens.

Alldeles särskilt jävla illa. Smutsigt som fan att snilla från de svagaste i samhället.
Citera
2023-02-21, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atamon
Hon är i gott sällskap i vart fall, fler än hon har frestats och trillat dit i dessa sammanhang!

"Johan Edvard af Donner, född 17 mars 1952 i Nacka församling i Stockholms län, är en före detta informations- och insamlingschef vid Cancerfonden och kommunikationsdirektör för svenska Röda Korset. af Donner dömdes den 26 maj 2010 till fem års fängelse för grovt bedrägeri och förskingring mot de båda organisationerna."

Gott att han åkte dit i alla fall. Hoppas hans namn är förevigt i smutsen
Citera
2023-02-21, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L-van
Alldeles särskilt jävla illa. Smutsigt som fan att snilla från de svagaste i samhället.

Nu försvarar jag ju naturligtvis inte detta men jag känner Nina. Vi vet inte alls vem det är men om det är Nina så har hon inte gjort det för att leva ett dekadent liv (hon har aldrig varit dekadent utan har alltid haft en ganska städad överklassprofil) utan för att försöka rädda sitt liv som kraschat i det fördolda. Om det är hon så måste hon gjort det i panik
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2023-02-21 kl. 11:30.
Citera
2023-02-21, 11:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamo-Kuken
”Påhopp från extremvänstern” - haha, man blir ju nyfiken på vilka det det är, Baader-Meinhof?

Stämmer ju in på välgörenheten men känns lite långsökt att kalla henne societetsprofil?
Expo? Bara en ”vild” gissning.
Citera
2023-02-21, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Nu försvarar jag ju naturligtvis inte detta men jag känner Nina. Vi vet inte alls vem det är men om det är Nina så har hon inte gjort det för att leva ett dekadent liv (hon har aldrig varit dekadent utan har alltid haft en ganska städad överklassprofil) utan för att försöka rädda sitt liv som kraschat i det fördolda. Om det är hon så måste hon gjort det i panik

Det är tyvärr N*na. Så sorgligt och helt obegripligt.
Citera
2023-02-21, 11:42
Medlem
Ja det är hon alltså. 100 % säker källa.
Citera
2023-02-21, 11:44
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ja det är hon alltså. 100 % säker källa.

Och vad är din analys? Spelproblem? Försök att rädda företag?
Citera
2023-02-21, 11:48
Medlem
Citat:

Spelar ingen roll.

Hon stal från de hemlösa för att rädda sitt egna överklassliv. Det rimmar ju illa ändå..

Det kan inte vara svårt för en människa som hon att skrapa ihop en miljon på egna meriter eller komma överens om ett avbetalningsplan.
Citera
2023-02-21, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Och vad är din analys? Spelproblem? Försök att rädda företag?

Jag har ibland funderat över vad hon levt på. Hon har alltid varit en lite snällare variant av Alexander Charles - lika känd i Sthlm men inte lika känd utanför. Hennes krogprojekt har aldrig varit stora pengarmaskiner och hon har aldrig varit känd för att vara en "rik" överklassare. Jag gissar att hennes pengar långsamt tog slut och eftersom hon aldrig levt utanför Ö-malms skyddade verkstad, så fick hon panik.

Citat:
Ursprungligen postat av sno
Spelar ingen roll.

Hon stal från de hemlösa för att rädda sitt egna överklassliv. Det rimmar ju illa ändå..

Det kan inte vara svårt för en människa som hon att skrapa ihop en miljon på egna meriter eller komma överens om ett avbetalningsplan.

Klart det rimmar illa. Gissar att hon inte fick fler lån
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2023-02-21 kl. 12:00.
Citera
2023-02-21, 12:00
Medlem
Den mesta generositets vht är genomsyrad av korruption. Röda Korset, Rädda Barnen, Frälsis osv.
Lägenheter som var testamenterade till olila org för att dom skall nyttjas för ex kvinnor i trångmål och istället går till styrelsemedlemmars ungar.

Ger inte en krona till såna utan direktbetalar till enskilda individer gällande mina hjälpinsatser. Som snubben som köpte terrängbilar till Ukr Armén eller annat dylikt. Där det inte finns arvoderade styrelser.
Citera
2023-02-21, 12:00
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Jag har ibland funderat över vad hon levt på. Hon har alltid varit en lite snällare variant av Alexander Charles - lika känd i Sthlm men inte lika känd utanför. Hennes krogprojekt har aldrig varit stora pengarmaskiner och hon har aldrig varit känd för att vara en "rik" överklassare. Jag gissar att hennes pengar långsamt tog slut och eftersom hon aldrig levt utanför Ö-malms skyddade verkstad, så fick hon panik.

Fast är det att "ha panik"? Då har man ju tid på sig att anpassa sig efter situationen. Känns mer af Donnerskt om det är vad som hänt. Prestige är viktigare än svältande eller hemlösa människor.

Men uppskattar att du delar med dig. Jag har aldrig hört talas om henne tidigare, men hänger inte på Östermalm heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in