2023-02-21, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Fast är det att "ha panik"? Då har man ju tid på sig att anpassa sig efter situationen. Känns mer af Donnerskt om det är vad som hänt. Prestige är viktigare än svältande eller hemlösa människor.

Men uppskattar att du delar med dig. Jag har aldrig hört talas om henne tidigare, men hänger inte på Östermalm heller.

Jo, men prestige och heder är allt i många kretsar, viktigare än mat på bordet, viktigare än livet ibland. Hon har aldrig flashat med pengar men är uppväxt i en värld där du blir utan vänner och där folk börjar prata illa om dig om du inte regelbundet har nya 30 000 krs väskor. Det finns krav på att få leva i den enda världen hon känner till.
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2023-02-21 kl. 12:06.
Citera
2023-02-21, 12:14
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Alexandra Charles är 76år, så lite sent i livet hålla på med sånt.

damen på bilden såg rätt gammal ut
Citera
2023-02-21, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Ja det är hon alltså. 100 % säker källa.

Har du fått det bekräftat?
Stör mig att jag inte kan hitta bilden som Expressen har maskat i artikeln
Citera
2023-02-21, 12:15
Medlem
Citat:
Jag har ibland funderat över vad hon levt på. Hon har alltid varit en lite snällare variant av Alexander Charles - lika känd i Sthlm men inte lika känd utanför. Hennes krogprojekt har aldrig varit stora pengarmaskiner och hon har aldrig varit känd för att vara en "rik" överklassare. Jag gissar att hennes pengar långsamt tog slut och eftersom hon aldrig levt utanför Ö-malms skyddade verkstad, så fick hon panik.

Klart det rimmar illa. Gissar att hon inte fick fler lån

Som sektorchef för tillväxt och utveckling i Eksjö kommun måste hon ändå ha relativt hög lön. Så att "spara ihop en mille" på relativt kort tid borde inte ha varit ett oöverkomligt mål för den som håller föreläsningar angående: "Våga tro på dig själv"..
Citera
2023-02-21, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamo-Kuken
Har du fått det bekräftat?
Stör mig att jag inte kan hitta bilden som Expressen har maskat i artikeln

100 %. Det finns fler offer. Jag vill inte säga mer om det, vill inte ens fråga mer. Tycker det är rätt chockerande, minst ett liv i spillror.
Citera
2023-02-21, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Som sektorchef för tillväxt och utveckling i Eksjö kommun måste hon ändå ha relativt hög lön. Så att "spara ihop en mille" på relativt kort tid borde inte ha varit ett oöverkomligt mål för den som håller föreläsningar angående: "Våga tro på dig själv"..

Nu blandar du nog ihop henne med någon släkting. De heter allihopa typ Catarina, adliga namn osv
Citera
2023-02-21, 12:20
Medlem
Hon klarar sig nog - snart får hon sin pension om hon nu inte redan tagit ut den

Det är bara att sälja sin BR o flytta till Bedsonline där hon finns i styrelsen

https://bizzdo.se/foretag/5592282379...ternational-AB
Senast redigerad av SisterJones 2023-02-21 kl. 12:23.
Citera
2023-02-21, 12:21
Medlem
Atamons avatar
Citat:
Nu försvarar jag ju naturligtvis inte detta men jag känner Nina. Vi vet inte alls vem det är men om det är Nina så har hon inte gjort det för att leva ett dekadent liv (hon har aldrig varit dekadent utan har alltid haft en ganska städad överklassprofil) utan för att försöka rädda sitt liv som kraschat i det fördolda. Om det är hon så måste hon gjort det i panik

Om det nu är hon och det är som du säger så är det väl ändå väldigt dekadent att hellre stjäla miljoner än att göra avkall på sin "städad överklassprofil", det ska ju vara så fiiiint och då stjäl man hellre än visar att man faktiskt inte har råd?
Citera
2023-02-21, 12:23
Medlem
Atamons avatar
Citat:
Jag har ibland funderat över vad hon levt på. Hon har alltid varit en lite snällare variant av Alexander Charles - lika känd i Sthlm men inte lika känd utanför. Hennes krogprojekt har aldrig varit stora pengarmaskiner och hon har aldrig varit känd för att vara en "rik" överklassare. Jag gissar att hennes pengar långsamt tog slut och eftersom hon aldrig levt utanför Ö-malms skyddade verkstad, så fick hon panik.

Klart det rimmar illa. Gissar att hon inte fick fler lån

Var det coronadippen som skapade akut pennigbrist?
Citera
2023-02-21, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atamon
Om det nu är hon och det är som du säger så är det väl ändå väldigt dekadent att hellre stjäla miljoner än att göra avkall på sin "städad överklassprofil", det ska ju vara så fiiiint och då stjäl man hellre än visar att man faktiskt inte har råd?

Man kan väl kanske beskriva alla omorala handlingar som dekadens, men vad vi brukar beskriva som en dekadent livsstil har nog aldrig varit hennes stil, utan hon vill ha vad som ses i hennes värld som ett stilla Svenssonliv på Strandvägen. Sno från hemlösa är dock rätt illa.
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2023-02-21 kl. 12:27.
Citera
2023-02-21, 12:25
Medlem
Atamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Hon klarar sig nog - snart får hon sin pension om hon nu inte redan tagit ut den

Det är bara att sälja sin BR o flytta till Bedsonline där hon finns i styrelsen

https://bizzdo.se/foretag/5592282379...ternational-AB

Sådana som hon har väl knappt någon pension att kvittera ut?
Citera
2023-02-21, 12:27
Medlem
Atamons avatar
Citat:
Man kan väl kanske beskriva alla omorala handlingar som dekadens, men vad vi brukar beskriva som en dekadent livsstil har nog aldrig varit hennes stil, utan hon vill ha vad som ses i hennes värld som ett stilla Svenssonliv på Strandvägen.

Visst men vad kostar inte ett finliv på Strandvägen om det ska se bra ut? Tydligen flera miljoner mer än vad hon hade råd med i vart fall!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in