Citat:
Ja, moderatorerna är sådana petimetrar ibland. Diskussioner har ofta nytta av att breddas - det tillför en spänning. Så fungerar nästan alla bra samtal. Man vet inte exakt var de leder, och nya associationsbanor kan öppnas. Att begränsa flödet av idéer är ett effektivt sätt att strypa mänskligt utbyte. Men vissa små människor går igång på att begränsa andra, och de älskar att gömma sig bakom regler.
Ett annat problem som kanske redan nämnts är att många rena skräpinlägg får stå kvar bara för att de "håller sig till ämnet". Det känns som att karisman är för låg i staben för att kunna ha en vettig moderering. De som ska bestämma fattar helt enkelt inte hur stimulerande konversationer fungerar - vad som bör uppmuntras, tolereras respektive hållas kort.
Nu kanske det låter som om jag vill vara moderator men fuck det, jag är hårdrockare.
Ett annat problem som kanske redan nämnts är att många rena skräpinlägg får stå kvar bara för att de "håller sig till ämnet". Det känns som att karisman är för låg i staben för att kunna ha en vettig moderering. De som ska bestämma fattar helt enkelt inte hur stimulerande konversationer fungerar - vad som bör uppmuntras, tolereras respektive hållas kort.
Nu kanske det låter som om jag vill vara moderator men fuck det, jag är hårdrockare.
Håller med.
Citat:
Håller med till 100%. Värst var under pandemin, men det fortsätter och håller på fortfarande, med stora kriget mellan antivaxx/provaxx-folket.
Så ytterst tröttsamt. Propaganda eller idioti.
Senare är samma nötning och uttröttning på rysspåret. Pro/anti Ryssland. Ser jag någon skriva "Putler" en gång till skriker jag.
Så ytterst tröttsamt. Propaganda eller idioti.
Senare är samma nötning och uttröttning på rysspåret. Pro/anti Ryssland. Ser jag någon skriva "Putler" en gång till skriker jag.
Citat:
Avsaknaden av debatt är nog svaret. FB gick från att vara ett debattforum till ett söndermodererat åsiktsforum.
Utbyte av åsikter, logik och fakta har blivit pajkastning, personpåhopp och känsloyttringar.
Vänstersvängen som forumet har tagit är således mycket påtaglig. Uppenbarliga troll vars enda inlägg handlar om att skriva tvärtom, driva "aktivism" eller sprida propaganda har blivit vardag.
Tröttsamt och förmodligen en medveten strategi för att "motverka nazismen" och sprida den "goda" värdegrunden.
Det ser ut att lyckas ganska bra, tyvärr.
Varierar dock en hel del, beroende på forumsavdelning.
Utbyte av åsikter, logik och fakta har blivit pajkastning, personpåhopp och känsloyttringar.
Vänstersvängen som forumet har tagit är således mycket påtaglig. Uppenbarliga troll vars enda inlägg handlar om att skriva tvärtom, driva "aktivism" eller sprida propaganda har blivit vardag.
Tröttsamt och förmodligen en medveten strategi för att "motverka nazismen" och sprida den "goda" värdegrunden.
Det ser ut att lyckas ganska bra, tyvärr.
Varierar dock en hel del, beroende på forumsavdelning.
Man skulle delvis kunna lösa detta problem genom att återinföra ignorera-funktionen. Dock så bör det nog finnas ett maxtak för hur många man kan ignorera samtidigt. Typ 20 stycken.
Då har man i alla fall möjligheten att ta bort de flesta.
Sedan så tycker jag att folk som skapar nya konton bör betala en viss summa. Jag gillar inte den tanken egentligen men det är det enda som skulle kunna skrämma iväg många av trollen.