2023-02-21, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Någon som vet nåt? Är det N*na? Vid din sida?

Finns en nyskild sådan, har podd, har tråd här på FB, sen om det är hon är funderingen?
Och har hjälpt hemlösa.

Vem liknar kvinnan på bilden?
https://www.expressen.se/nyheter/krim/polisen-misstanker-societetsprofil-stal-miljoner-fran-hemlosa/
Senast redigerad av sveavegen 2023-02-21 kl. 08:51.
Citera
2023-02-21, 09:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Ojdå en sverigedemokrat som är med in en skandal. Jaja det måste vara ett undantag.
Vem är Sverigedemokrat menar du? Vet du vem den skyldiga är och kan hänvisa till partisympatier? Varför delar du inte med dig?

Edit: ok nu såg jag varför du tror som du tror. Här förklarar Höglund:

Citat:
Vi har fått kastat i ansiktet att SD-ledaren Jimmie Åkesson talat vid ett av våra möten 2019. Det stämmer. Det var en manifestation dit alla var inbjudna, lekman som politiker. På plats fanns också företrädare för Moderaterna och Socialdemokraterna. Alla politiska partier på plats erbjöds att tala. Moderaternas och Sverige-demokraternas representant tackade ja. Jag önskar så att också företrädare för andra politiska partier på plats hade gjort det och berättat vad de vill göra för fattiga pensionärer. Vid Din Sida behöver ju stöd från politiken så att fattiga pensionärer äntligen kan få ett värdigt liv.
Vid Din Sida har ingen koppling till något politiskt parti. Vi vill att ALLA partier ska se de fattiga gamla och hjälpa dem, göra något.

https://www.viddinsida.nu/oppet-brev-fran-jeanette-hoglund/
Senast redigerad av Thisistheend 2023-02-21 kl. 09:41.
Citera
2023-02-21, 09:50
Avslutad
Alexandra Charles är 76år, så lite sent i livet hålla på med sånt.
Citera
2023-02-21, 09:52
Medlem
Citat:
Det är Vid din sida som jag nämnde. Hon som driver organisationen anses på intet sätt vara en societetsprofil, snarare en tuff söderböna, nästan en raggarbrud. N*na, som precis uppfyller beskrivningen societetsdam inom krogvärlden i Stockholm, har dock varit mycket involverad i Vid din sida

Jag har svårt att tänka mig att det är kåta nettan själv som roffat åt sig pengarna men vem är denna Nina?
Citera
2023-02-21, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thisistheend
Vem är Sverigedemokrat menar du? Vet du vem den skyldiga är och kan hänvisa till partisympatier? Varför delar du inte med dig?

Jeanettes pappa är SD:are. Till att börja med fylldes Vid din sidas facebooksida av invandrarfientliga kommentarer. Jeanette tvingades ta avstånd och rensa ut kommentarer och har sedan dess skött det ganska opolitiskt och snyggt. Alltså, till att börja med så fanns det SD-anknytning men det är svårt att anklaga organisationen för det idag.
Citera
2023-02-21, 10:04
Medlem
Citat:
Jeanettes pappa är SD:are. Till att börja med fylldes Vid din sidas facebooksida av invandrarfientliga kommentarer. Jeanette tvingades ta avstånd och rensa ut kommentarer och har sedan dess skött det ganska opolitiskt och snyggt. Alltså, till att börja med så fanns det SD-anknytning men det är svårt att anklaga organisationen för det idag.

Är svätjisen kvar i styrelsen?
Citera
2023-02-21, 10:04
Avslutad
Leva ett falskt överklass-liv genom stulna pengar från hemlösa. Snacka om total dekadens.
Citera
2023-02-21, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Jag har svårt att tänka mig att det är kåta nettan själv som roffat åt sig pengarna men vem är denna Nina?

En gammal artikel, sist jag hörde nåt om Nina drev hon och två män från krogbranschen nån slags bakficka till café opera.

https://www.aftonbladet.se/matdryck/a/p6WdW6/en-hojdarbuffe
Citera
2023-02-21, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thisistheend

”Påhopp från extremvänstern” - haha, man blir ju nyfiken på vilka det det är, Baader-Meinhof?

Stämmer ju in på välgörenheten men känns lite långsökt att kalla henne societetsprofil?
Citera
2023-02-21, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamo-Kuken
”Påhopp från extremvänstern” - haha, man blir ju nyfiken på vilka det det är, Baader-Meinhof?

Det är uppenbart att hon ligger rätt långt till höger men jag gissar att hon är mer blåmoderat än SD:are. Känner inte henne men känner många i hennes krets och har träffat henne några gånger. Den initiala rasistiska influxen var nog pappas förtjänst som skickade dit alla sina kompisar för att hjälpa henne komma igång. Märkligt nog ser jag att Micke Syd Andersson var styrelsemedlem tidigare
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2023-02-21 kl. 10:59.
Citera
2023-02-21, 11:00
Medlem
N*na v*n K omnämns både som tidigare styrelseordförande och verksamhetschef för hjälporg Vid din sida - Brottet ska ha skett jan 2020 - mar 2021 - och är onekligen del av societeten… Mycket som stämmer (vet dock inte om tidpunkten för hennes ordf roll sammanfaller med brottstiden)
Citera
2023-02-21, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamo-Kuken
N*na v*n K omnämns både som tidigare styrelseordförande och verksamhetschef för hjälporg Vid din sida - Brottet ska ha skett jan 2020 - mar 2021 - och är onekligen del av societeten… Mycket som stämmer (vet dock inte om tidpunkten för hennes ordf roll sammanfaller med brottstiden)

Nej, gör hon? Shit. Hoppas inte det är hon. Är det det så rör det sig om en personlig tragedi
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in