• 1
  • 2
2023-02-21, 02:48
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Men västmakternas militäre ledare pratade även om Sveriges och Finlands vädjan om att bli insläppta i Nato. Vägen till svenskt medlemskap har stött på flera hinder. Ett av dem aktivister som eldar upp islams heliga bok koranen, något som retar upp militanta muslimer i Nato-landet Turkiet.

– Jag förstår och delar smärtan. Personligen betraktar jag brännandet av den heliga boken som en skamlig gärning, säger Stoltenberg och välkomnar att svenska myndigheter ingriper mot de hädiska gärningarna.

– Jag fördömer brännandet. Jag välkomnar faktumet att Sverige lyckats förhindra andra manifestationer med brännandet av koranen. Och jag välkomnar att den svenska regeringen och statsministern fördömt denna skamliga gärning.

https://samnytt.se/nato-valkomnar-sv...ranbranningar/

Står det klart nu att Sverige måste fullborda islamiseringen för att bli en del av NATO?

Tom NATO-ledaren Stoltenberg säger sig "delar smärtan" med muslimer varje gång en koran bränns.
Citera
2023-02-21, 03:08
Bannlyst
islam är en bok om hur man förlorar Jesus och hamnar i helvetet för att bli så ond som möjligt eftersom man våldtagit ett barn.

islam måste förbjudas och dess könsstympning av barn också annars blir det enbart fler mord och våldsdåd av de som enbart kan vara så onda som möjligt tills de dör.

att stoltenberg stödjer pedofiler/våldtäkt av barn är hur han signalerar att han fick jobbet för att starta krig och döda kristna i Ryssland och Ukraina.
Citera
2023-02-21, 05:49
Medlem
Medlemskap i Nato är inte värt att behöva krypa för muslimer.

Man måste få bränna sin egen bok.
Citera
2023-02-21, 05:50
Medlem
KronPelles avatar
Har jag förstått det rätt nu att Stockholmspolisen påstår att dom lyckats stoppa Koranbränningarna utan att ändra grundlagen eller vad har jag missat?
Citat:
Ursprungligen postat av HeltNormal
Medlemskap i Nato är inte värt att behöva krypa för muslimer.

Man måste få bränna sin egen bok.

Håller med! Om dom kan bränna människoliv så kan vi nog bränna en jävla bok utan att det ska gnällas.

Men åh andra sidan så har ju hela den svenska regeringen lagt upp sig för muslimerna och med det sålt ut det svenska folket.
Synd bara att S lurat dom 1 gång för mycket.
Senast redigerad av KronPelle 2023-02-21 kl. 06:00.
Citera
2023-02-21, 06:01
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KronPelle
Har jag förstått det rätt nu att Stockholmspolisen påstår att dom lyckats stoppa Koranbränningarna utan att ändra grundlagen eller vad har jag missat?

Blir ganska svårt att hålla fast vid storyn att förbudet införts pga genuina terrorhot, när Stoltenberg- som rimligtvis har en hel del insiderinformation vi andra inte får ta del av- står och säger rätt ut att svenska myndigheter aktivt letat efter en möjlighet att stoppa koranbränningen. Detta är ett beslut fattat på politiska grunder, inget annat.
Senast redigerad av fluff995 2023-02-21 kl. 06:08.
Citera
2023-02-21, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
https://samnytt.se/nato-valkomnar-sv...ranbranningar/

Står det klart nu att Sverige måste fullborda islamiseringen för att bli en del av NATO?

Tom NATO-ledaren Stoltenberg säger sig "delar smärtan" med muslimer varje gång en koran bränns.
Har du någon bättre källa än samnytt?
Citera
2023-02-21, 08:23
Medlem
Äntligen lite pragmatisk politik eller styre. Nationens väl och ve får gå före random knasboll som har en önskan att synas och höras globalt. Tack.
Citera
2023-02-21, 08:38
Medlem
lemmy124s avatar
Verkade inte dela muslimernas smärta innan. Ni vet när NATO och USA bombade sönder hela Libyen på falska grunder.

Var ett välfungerande land med bra ekonomi och stark infrastruktur. Men allt bombades sönder; och väst tvingade efter Libyen att låna pengar av just väst; till att "bygga upp" deras land(trots att väst förstörde det).

Innan Libyen föll kunde dessutom landet hålla skick på invandrare från södra afrika; vilka försökte ta sig till Europa.

Verkar inte bekymra NATO och Stoltenberg det minsta. Men att koranen bränns av en dansk i Sverige: "Nä, nu har svenskarna gått för långt!"

Äckliga norrmän.
Citera
2023-02-21, 09:19
Medlem
tomperss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Äntligen lite pragmatisk politik eller styre. Nationens väl och ve får gå före random knasboll som har en önskan att synas och höras globalt. Tack.

Samma mentalitet som lägervakterna i Auschwitz.
Citera
2023-02-21, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tompers
Samma mentalitet som lägervakterna i Auschwitz.

Ha ha, nä bara inte påtänd foliehatt. Vanlig demokrati. En ensam foliehatt kan inte alltid tillåtas påverka beslut som rör rikets säkerhet. Så var det aldrig tänkt att fungera och den luckan behöver täppas till ett tag. Vi har trott vi är osårbara för länge. Dags att inse att vi varken kan vara basläger åt pkk eller bete oss hur som utan att det får riktiga konsekvenser.
Citera
2023-02-21, 10:06
Medlem
Ställ er utanför RFSL och bränn en HBTQ-flagga och se vad som händer (ingen uppmaning, enbart hypotetiskt resonemang).
Det finns heliga skrifter och symboler i Svedala också.

Att förbjuda koranbränningar är inte att krypa för islam. Att bränna koranen i denna kontext är att fullfölja Rysslands ambition om att hindra två av dess historiskt sett svåraste motståndare att gå med i NATO
Senast redigerad av GeneralArmfeldt 2023-02-21 kl. 10:12.
Citera
2023-02-21, 10:06
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
Har du någon bättre källa än samnytt?

Stoltenberg själv. Kolla på videon.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera