2023-02-21, 05:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qstar
Du behöver skilja på offentliga personer, privata personer och företag och myndigheter.
Media hänger inte ut privata individer förrän de dömts. Och oftast inte ens då. De gör de bara om det finns ett medialt intresse.
Finns inget medialt intressant med Dumpens publikationer, förutom möjligen kritiken de fått.
De enda som finner de intressant är de som aktivt följer dem. Oftast outbildade, inskränkta människor som inte tänker längre än näsan räcker. Inte en sekund funderar de på konsekvenserna av lagändringarna de förespråkar. Ringarna på vattnet de skapar i alla andra avseenden som inte har med Dumpens verksamhet att göra.

Nja det är mer så att de som är outbildade, inskränkta och inte tänker längre än näsan räcker är de som HAMNAR på Dumpen. Överens?
Citera
2023-02-21, 05:47
Medlem
Citat:
Dumpen skulle inte finnas om inte världen var full av puckon.
Och det är inte bara gäddorna jag pratar om.

Vad skulle Dumpen syssla med om det inte fanns gäddor menar du?
Citera
2023-02-21, 05:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Ett mycket dåligt journalistiskt arbete skulle jag vilja säga. Till och med Kamratposten har större journalistiskt djup när de förklarar för en 11-åring att det är normalt att hennes ena bröst är större än det andra.

Det är väl mer gäddorna som brukar prata om bröst med barnen. Och även djup har gäddorna pratar om, några har frågat mammor hur djupa deras små barn kan vara i fittan. En annan frågade en flicka om hon försökt föra in en hårborste eller något i fittan. Så även där är det gäddorna som pratar om djup.
Citera
2023-02-21, 05:55
Avslutad
Citat:
Vi kanske ska införa mobila domstolar också då. Så att allt går rättssäkert till.

Utveckla gärna. Glöm inte att moral inte hör hemma i en rättssal där s.k. rättspositivism ska eftersträvas.
Citera
2023-02-21, 06:03
Medlem
Citat:
Helt ok för mig.
Men du är medveten om att dumpen jagar ungefär 3% av de sexualbrott som sker mot underåriga va?
Det kanske kommer någon annan som kan få tag i ett större antal av de som begår sexualbrott mot underåriga. Så då blir du väl mer nöjd då. Tills dess får vi glädja oss att Dumpen jagar och får fatt i en del i alla fall.

Citat:
Dumpen jagar en stereotyp om knappt existerar.
Nyss så var ju de gäddor som Dumpen fångade ungefär 3% av de sexualbrott som sker mot underåriga.
Citat:
Dessutom hade de flesta av de ”brott” som dumpen framkallat aldrig hänt.
Va? Har Dumpen framkallat "brott" som i de flesta fall aldrig hänt? Jag vet inte vad det betyder men det låter intressant.
Citera
2023-02-21, 06:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QARevenge
Skulle nog säg att det bara är en tidsfråga tills herr Patrik själv platsar på Dumpen.

Det är uppenbart att detta enbart (okej inte enbart) är ett sätt för P att hitta måltavlor att bearbeta vid sidan av.

Tidigare övergreppsbarn brukar ofta blir väldigt bra förövare.

Menar du att du inte förstår att de fiskare som Dumpen har inte är riktiga barn?
Citera
2023-02-21, 06:18
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Du skriver mycket bra och jag delar din bild. Vågar jag fråga hur du har bildat dig din uppfattning?

Jag kan börja. Jag har bildat mig min uppfattning genom att hänga på diverse ställen där jag har varit mottagare till spam från dessa gubbar. Det är verkligen som du säger, de är alldeles för kåta för sitt eget bästa. För mig är det helt ofattbart hur man kan värdera samlag så högt.

Jag tycker mest synd om dem och brukar tänka på dem som handikappade. Kanske är det också därför som jag tar illa vid mig när dumplingar och liknande personer ger sig på dem. Det känns ungefär som och bege sig till ett gruppboende och välta folks rullstolar eller något i den stilen.

Jag håller med, vid första tanke är det ju de med en mer begränsad intelligens man tror ska dyka upp alltid men så förstår att även den mest belästa med ett ordnat liv kan bli slav för sina frestelser. Jag antar att det är en viss beroendeproblematik rent psykiskt men också annat. Det är förvånande och faktiskt lite av det läskigaste att det finns så många "vanliga" män som vill ge sig på andras barn såpass att de fullständigt ignorerar konsekvenser. Det gör de farliga. Jag tänker på gurkan nu senast som i 15 år klättrat i graderna på ett stort IT företag som ju förmodligen har svårt att hitta någon liknande möjlighet i närtid. Tänk dig referenstagningen där nästa företag får informationen. Hur ska hans sociala liv se ut framåt. Har svårt att förstå att de riskerar allt detta
Citera
2023-02-21, 06:18
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QARevenge
Skulle nog säg att det bara är en tidsfråga tills herr Patrik själv platsar på Dumpen.

Det är uppenbart att detta enbart (okej inte enbart) är ett sätt för P att hitta måltavlor att bearbeta vid sidan av.

Tidigare övergreppsbarn brukar ofta blir väldigt bra förövare.

Nä det dä tror jag inte alls på faktiskt.
Citera
2023-02-21, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nittiotva
Utveckla gärna. Glöm inte att moral inte hör hemma i en rättssal där s.k. rättspositivism ska eftersträvas.

Vet inte om du missade min ironi
Citera
2023-02-21, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Nyss så var ju de gäddor som Dumpen fångade ungefär 3% av de sexualbrott som sker mot underåriga.
Va? Har Dumpen framkallat "brott" som i de flesta fall aldrig hänt? Jag vet inte vad det betyder men det låter intressant.

Du bevisar min tidigare poäng, med att det är fler än gäddorna som saknar pannlob
Om du använder skallen lite så kanske du i dina kommentarer ovan kan utröna att

1. 3% är inte speciellt många. Dessutom har jag förmodligen tagit i i överkant.
2. De flesta av dumpens framkallade ”brott” hade inte hänt i verkligheten. Gubbarna hade fortsatt suttit och fantiserat på nätet. Tillsammans med sina gelikar. Men jag antar att du är såpass simmig i kolan att du inbillar dig att småtjejer går in på pedogrupper på kik.

Räkna av gubbarna i punkt 2 från gubbarna i punkt 1 så får du en stereotyp som knappt existerar.
Det borde t.o.m du kunna fatta när medelåldern på förövare är 20 år.

Sen kan du sluta fåna dig med dina härskartekniker. Jag vet lika väl som du att du inte ifrågasätter för att du faktiskt vill veta. Du inbillar dig redan att du har rätt. Trots att forskningen säger något helt annat.

Som sagt. De flesta ”dumpenboisen” har tyvärr inte lyset tänt.
Så, jag förväntar mig inte att du ska förstå vad du just läste.
Senast redigerad av Qstar 2023-02-21 kl. 08:03.
Citera
2023-02-21, 07:21
Medlem
Citat:
Du bevisar min tidigare poäng, med att det är fler än gäddorna som saknar pannlob
Om du använder skallen lite så kanske du i dina kommentarer ovan kan utröna att

2. De flesta av dumpens framkallade ”brott” hade inte hänt i verkligheten. Gubbarna hade fortsatt suttit och fantiserat på nätet. Tillsammans med sina gelikar. Men jag antar att du är såpass simmig i kolan att du inbillar dig att småtjejer går in på pedogrupper på kik.

Räkna av gubbarna i punkt 2 från gubbarna i punkt 1 så får du en stereotyp som knappt existerar.
Det borde t.o.m du kunna fatta när medelåldern på förövare är 20 år.

Sen kan du sluta fåna dig med dina härskartekniker. Jag vet lika väl som att du inte ifrågasätter för att du faktiskt vill veta. Du inbillar dig redan att du har rätt. Trots att forskningen säger något helt annat.

Som sagt. De flesta ”dumpenboisen” har tyvärr inte lyset tänt.

Du skriver:
2. De flesta av dumpens framkallade ”brott” hade inte hänt i verkligheten.

3% är sexövergrepp som sker genom internetkontakt

Och sen skriver du att sådana sexövergrepp aldrig någonsin händer.

Och sen är det en massa osammanhängande konstigheter som inte ens går att besvara. Men jag tycker att just det att du skriver att det förekommer brott men de förekommer aldrig är mest intressant i alla fall.
Citera
2023-02-21, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Du skriver:
2. De flesta av dumpens framkallade ”brott” hade inte hänt i verkligheten.

3% är sexövergrepp som sker genom internetkontakt

Och sen skriver du att sådana sexövergrepp aldrig någonsin händer.

Och sen är det en massa osammanhängande konstigheter som inte ens går att besvara. Men jag tycker att just det att du skriver att det förekommer brott men de förekommer aldrig är mest intressant i alla fall.

Vart skriver jag att det aldrig händer?
Du kan väl åtminstone läsa vad jag skriver innan du citerar mig felaktigt.
Inget av min poäng till dig finns med i citatet du cherrypickat.

Och angående din sista kommentar så förväntar jag mig som sagt inte att du ska förstå.
Det är så tydligt att du letar efter gotchas.
Senast redigerad av Qstar 2023-02-21 kl. 07:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in