Citerat från Gädd-tråden, men tyckte det passade bättre i den generella Dumpen-tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gynekologstol
Jag ser inget sådant i chatten, jag ser bara en ängslig liten beta som inte riktigt vill erkänna att han skulle vilja sätta på en 13-åring. Han skriver till och med lite pliktskyldigt att gubbar i hans ålder inte borde dunka flickor i den åldern.
Det är ganska lätt att se att dumplingar och liknande typer egentligen bara spelar upprörda. Det finns få saker som det är så lätt att plocka billiga sociala poäng på som att hata män som gillar barn och unga, men de får leva med att misstankar uppstår givetvis. Ett exempel på en man som plockade billiga poäng är Göran Lindberg, och jag tror att du är som han.
Alltså Dumpen handlar om att outa människor som är i färd med att
begå ett brott. Att ha sex med en person under 15 år, är brottsligt. Punkt. Vad din individuella moraliska kompass sedan säger är i sammanhanget helt egalt. Juridiken är tydlig, under 15 = våldtäkt mot barn. 15 år och en dag + samtycke, och du kan säga till farsan rakt upp i ansiktet att du spänt på hans dotter så det sjöng i råsponten i flickrummet, och han kan inte göra ett skit åt det. Juridiskt, that is.
För gäddorna handlar det också om att de inte sällan är otrogna svin som hängs ut, och deras liv raseras över en natt. Det har ett brottspreventivt syfte, åker 200 gäddor fast, kanske det är tiofaldigt fler som tänker två gånger innan de chattar med barn pga möjligheten att det är en fiskare. Och häri ligger garanterat Dumpens stora samhällsgärning.