2023-02-20, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knickedick108
Ok, då är det helt ok såklart. Var i texten på Dumpen framgår detta? De hann ju liksom inte prata med honom eftersom han drog iväg sin Polstrjärna i 120 rätt ut i stan.

Står i början på artikeln. Rätt lätt att missa

"Krister kom in via tips och hade gått med i ett antal grupper med namn som tydligt visar intresse. Kåtaste fjortisarna var en av dem"
Citera
2023-02-20, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IndjansoldatHerkko

"Krister kom in via tips och hade gått med i ett antal grupper med namn som tydligt visar intresse. Kåtaste fjortisarna var en av dem"
Jag såg det nu och då är det solklart.
Citera
2023-02-20, 20:12
Medlem
Citat:

Men, det betyder väl inte att han chattat med en underårig?
Vad du säger är att det räcker med att han går in i en ”pedogrupp” för att visa intresse, och därmed är det OK för dumpen att inleda chatt?
Citera
2023-02-20, 20:15
Medlem
Ankan-mannens avatar
Har Dumpen fixat föreningskonto än, märkligt annars.
Banken kanske blir sur, för de förlorar 3 kronor på varje överföring, som föreningar får betala till banken.
Citera
2023-02-20, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Ja, jag har läst chatten. En fiktiv och överkåt 14-åring raggar upp honom, trots att han är en beta som tvekar in i det sista. Jag har väldigt svårt att bli upprörd över hans beteende.

Jo, jag tror faktiskt att de flesta som är arga på folk som raggar tonåringar bara spelar för att vinna sociala fördelar. Inte sällan tänder de på tonåringar själva, och de sociala fördelarna består därför i att de själva kan undgå misstanke från andra som spelar. Jag tror att du är en sådan person.
Ja ofta tänker väl människor med ditt mindset så, vill gärna leta det sjuka i andra, projicera, normalisera. Lite av vad gäddan gör i chatten också, fast från en annan vinkel.
Citera
2023-02-20, 20:21
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:

Så källan på att Dumpen har fått tips är Dumpen själva?

Tidigare har de skrivit brev till och intervjuat sig själva, så mitt tips är att de denna gång har tipsat sig själva. Vad tror du?
Citera
2023-02-20, 20:30
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Ja ofta tänker väl människor med ditt mindset så, vill gärna leta det sjuka i andra, projicera, normalisera. Lite av vad gäddan gör i chatten också, fast från en annan vinkel.
Jag ser inget sådant i chatten, jag ser bara en ängslig liten beta som inte riktigt vill erkänna att han skulle vilja sätta på en 13-åring. Han skriver till och med lite pliktskyldigt att gubbar i hans ålder inte borde dunka flickor i den åldern.

Det är ganska lätt att se att dumplingar och liknande typer egentligen bara spelar upprörda. Det finns få saker som det är så lätt att plocka billiga sociala poäng på som att hata män som gillar barn och unga, men de får leva med att misstankar uppstår givetvis. Ett exempel på en man som plockade billiga poäng är Göran Lindberg, och jag tror att du är som han.
Citera
2023-02-20, 20:44
Medlem
Citerat från Gädd-tråden, men tyckte det passade bättre i den generella Dumpen-tråden.

Citat:
Jag ser inget sådant i chatten, jag ser bara en ängslig liten beta som inte riktigt vill erkänna att han skulle vilja sätta på en 13-åring. Han skriver till och med lite pliktskyldigt att gubbar i hans ålder inte borde dunka flickor i den åldern.

Det är ganska lätt att se att dumplingar och liknande typer egentligen bara spelar upprörda. Det finns få saker som det är så lätt att plocka billiga sociala poäng på som att hata män som gillar barn och unga, men de får leva med att misstankar uppstår givetvis. Ett exempel på en man som plockade billiga poäng är Göran Lindberg, och jag tror att du är som han.

Alltså Dumpen handlar om att outa människor som är i färd med att begå ett brott. Att ha sex med en person under 15 år, är brottsligt. Punkt. Vad din individuella moraliska kompass sedan säger är i sammanhanget helt egalt. Juridiken är tydlig, under 15 = våldtäkt mot barn. 15 år och en dag + samtycke, och du kan säga till farsan rakt upp i ansiktet att du spänt på hans dotter så det sjöng i råsponten i flickrummet, och han kan inte göra ett skit åt det. Juridiskt, that is.

För gäddorna handlar det också om att de inte sällan är otrogna svin som hängs ut, och deras liv raseras över en natt. Det har ett brottspreventivt syfte, åker 200 gäddor fast, kanske det är tiofaldigt fler som tänker två gånger innan de chattar med barn pga möjligheten att det är en fiskare. Och häri ligger garanterat Dumpens stora samhällsgärning.
Citera
2023-02-20, 20:46
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
En av allt att döma socioekonomiskt välsituerad man (”Har också pool”) med fru, jobb, villa, vovve och Polestar, vars längtan att träffa någon ung för könsliga eskapader drev honom att ratta den där Polestaren hela vägen till mötesplatsen. Därmed visade han sig vara beredd att äventyra allt vad socialt liv heter, trots medvetenheten om den höga risken för att gå i fällan. Fascinerande psykologi, som sagt.
Även om Dumpen skulle tas upp på varenda nyhetssändning så kommer dessa män fortsätta trilla dit. Man får försöka gå in i deras hjärnor. Vi har att göra med män som i princip dygnet runt fantiserar om sex med småtjejer. De tänker liksom på det hela tiden. Det är deras absolut största dröm och starkaste begär. Allt de gör vid sidan av är bara obligatoriska moment i vardagen som de tappat all respekt för och inte längre förmår uppskatta. Vara tacksam för att man har "allt" i form av fru, barn, hus, bil, och en stabil inkomst som borgar för en värdig ålderdom? Det existerar inte i deras hjärnor. Det enda som verkligen intresserar är det omättliga, fanatiska suget efter barnfitta, något de under lång tid skruvat upp förväntningarna något oerhört på. Tänk att du år ut och år in går och fantiserar om hur en riktig semla smakar, samtidigt som du dagligen passerar semla efter semla i butikerna men aldrig får lov att provsmaka. Det går att förstå deras desperation och makalösa tunnelseende när det plötsligt äntligen dyker upp en ung tjej på nätet som faktiskt inte bara ber dig dra åt helvete utan rent av svarar och dessutom ställer följdfrågor. Det måste vara en slags hypnos de hamnar i. Om så chansen bara är 1 på 1000 att det är ett riktigt barn så är det bättre än ingenting. Chansen är så mycket större än att vinna på lotto. Och den drömvinst som prima barnfitta skulle utgöra för dessa predatorer är inte mätbar ens i pengar.
Senast redigerad av Lysturken 2023-02-20 kl. 20:57.
Citera
2023-02-20, 20:47
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vraalaak
Citerat från Gädd-tråden, men tyckte det passade bättre i den generella Dumpen-tråden.

Alltså Dumpen handlar om att outa människor som är i färd med att begå ett brott. Att ha sex med en person under 15 år, är brottsligt. Punkt. Vad din individuella moraliska kompass sedan säger är i sammanhanget helt egalt. Juridiken är tydlig, under 15 = våldtäkt mot barn. 15 år och en dag + samtycke, och du kan säga till farsan rakt upp i ansiktet att du spänt på hans dotter så det sjöng i råsponten i flickrummet, och han kan inte göra ett skit åt det. Juridiskt, that is.

För gäddorna handlar det också om att de inte sällan är otrogna svin som hängs ut, och deras liv raseras över en natt. Det har ett brottspreventivt syfte, åker 200 gäddor fast, kanske det är tiofaldigt fler som tänker två gånger innan de chattar med barn pga möjligheten att det är en fiskare. Och häri ligger garanterat Dumpens stora samhällsgärning.
Men de som hängs ut begår inte brott, vilket också är anledningen till att endast 5 procent av dem är dömda för sexbrott. Jag säger inte att det är bra att vara otrogen, men det är inte Dumpens eller allmänhetens problem om någon är det.
Citera
2023-02-20, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vraalaak

Små korrigeringar bara, så att du slipper skämmas:
Under 15 = våldtäkt mot barn kräver penetration av något slag.
Byxmyndigåldern inträder på födelsedagen. Inte dagen efter.
Citera
2023-02-20, 21:33
Medlem
Citat:
Men de som hängs ut begår inte brott, vilket också är anledningen till att endast 5 procent av dem är dömda för sexbrott. Jag säger inte att det är bra att vara otrogen, men det är inte Dumpens eller allmänhetens problem om någon är det.

Fine, men en Dumpen-outning är heller inget polisiärt ingripande, det är ett medialt arbete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in