Citat:
Ursprungligen postat av
Raymond-Chow
Grattis Dumpen till den fina fångsten!
Jag har suttit tillbakalutad i soffan, knaprat på en chokladkaka med apelsinsmak, läst genom chattloggarna och kikat på gäddans Linkedinprofil. Han har ett bra jobb och har arbetat på samma företag sedan 90-talet så det kanske känns lite genant att titta sina kollegor i ögonen på måndag och märka att all respekt är borta nu när de vet att han är Västeråsgurkan.
Han har lång erfarenhet av datasäkerhet så man undrar ju hur han kan falla för Dumpens fiskare, men i likhet med andra gäddor tänker han väl endast med kuken.
Och jag ligger här med en påse punschpraliner efter väl utförd helgjour. Inte vilken kväll som helst heller, utan något som visade sig bli en alldeles oförglömlig gäddafton. Tänk hur många människor i vårt avlånga land men framför allt i den förnäma Västeråsgurkans närhet som verkligen känt sig lyckliga på djupet av denna uppfriskande nyhet. Tänk på alla kontaktskapande sms som skickats mellan arbetskamrater och före detta löst bekanta, skolkamrater så som lumparpolare, som inte hörts av på åratal men som äntligen får ett tillfälle att återuppta och stärka sin gemenskap genom att utbyta gamla minnen av denna mycket speciella gurka, en gurka som lika snart kommer att utgöra inspiration till nästa tillökning i Calippo-familjen - Hallon-Blåbär:
https://www.bildtagg.se/bild/23neawiz47agzyey1rl3xz
"Har du hört nyheten?"
"Nä vadå?"
"Gurkan har varit ute efter småtjejer på nätet!"
"Det menar du inte?!"
"Jo för fan. Han är helt blå om kuken också."
"Åh fan. Ja, det var alltid nåt fel på den jäveln, det kände man på sig redan då."
"Javisst javisst. Och du på tal om kukar... ska vi köra en gammal hederlig korvfest nån helg?"
"Vadå du och jag?"
"Ja för fan, men vi bjuder dojjan också. Han delade ju nästan säng med den där jäveln. Du vet han hade ju underslafen och har berättat att det droppade sperma uppifrån Gurkan ibland."
"Ja men så var det ju! Sen var han väl sängvätare också? Och brukade väl smula flensost i Göranssons kängor?
"Ja ja, precis. Det blev ju aldrig karl av honom. Han gick ju bara efter barnen och djuren. Och avgasrören..."
"Ja jävlar, vilken jävla pannbiff!"
Tänk på all denna samlade, och som ur ett vakuum sprungna, genuina skadeglädje som får brista som knopparna på en nyponbuske till vårens första trandans. Tänka sig, att en i givakt stående blåbärskuk kan förlänga livet på så många människor. Det är helt obeskrivligt. Jag vet knappt vad jag ska säga. Man blir bara tårögd. Så vackert!
Tack Västeråsgurkan för din angenäma oförmåga att stå emot frestelser. Tack för att du låter världen njuta av allt det som är den värdelösa existensen Du. Om det blir lite tomt på julafton sen kan jag dock vara bussig och tipsa om en gammal kärlek:
https://pbs.twimg.com/media/B5U0n4pIgAAcmZ6.jpg
För en oförglömlig söndag i gamla Aros med omnejd, Skål allihopa!
P.s. Och du DieselApan, det här skulle du kanske kunna göra något riktigt fint av:
https://www.bildtagg.se/bild/wc3av0dsrooz75pcmyrrwg9