2023-02-20, 19:35
  #961
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Jag har redan lyssnat på den. Jag fann inte mycket intressant där. Det intressanta var bortklippt av sekretesskäl.

Jag hörde mycket intressant men är inte diagnostiserad med någon autismspektrumstörning.
Citera
2023-02-20, 19:38
  #962
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Jag hörde mycket intressant men är inte diagnostiserad med någon autismspektrumstörning.

Det är inte jag heller. Jag är däremot mer systematiskt ute efter specifika saker. Jag screenar bort en massa skitsnack.
Det som är mest intressant i det vittnesmålet är bortklippt av sekretesskäl.
Citera
2023-02-20, 19:40
  #963
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
De brydde sig först de sista veckorna efter att systern blivit myndig och inte kunde omhändertas , de tidigare 5 åren hörde de inte av sig på något sätt en enda gång förutom att systern ringt enstaka gång

.Mamman övergav flickan helt och hållet , ingen kunde ens förmedla till D att de levde och mådde bra Ingen kan ju veta om hon under dessa år var arg på alla för att hon övergivits medan systern och mamman hade ett härligt liv eller om hon under åren istället haft fantasier om att de levde ett fattigt liv eller om det kanske var så att andra visste hur de hade det men valde att ljuga och inte berätta

Är du förvånad att hon höll sig undan?
Det hade varje normal förälder gjort som har behövt vara i kontakt med soc och fått uppleva deras ”arbetssätt ”.
Mamman ville naturligtvis inte mista sitt andra barn också, för det hade hon sannolikt gjort när soc gått igång…
Citera
2023-02-20, 19:43
  #964
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Är vi tillbaka till att skylla på biofamiljen igen?

Vi har förstått att du anser dig vara både tankeläsare, fjärrskådare och sitter på facit men vi bryr oss inte.
Citera
2023-02-20, 19:47
  #965
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Det är inte jag heller. Jag är däremot mer systematiskt ute efter specifika saker. Jag screenar bort en massa skitsnack.
Det som är mest intressant i det vittnesmålet är bortklippt av sekretesskäl.

Du sållar bort det DU anser är ”skitsnack”. MIN reflektion efter förhöret var att alla sket i Donia. Jag är fullt medveten om att ingen myndighet, inkl. Polisen är ”åtalad”. Jag skiter inte alltid i allt som inte har med en viss agenda att göra.
Citera
2023-02-20, 19:50
  #966
Medlem
BoISarens avatar
Jaana säger rakt ut att Donia var, citat: "lågbegåvad". Flera gånger...
Citera
2023-02-20, 19:51
  #967
Medlem
hipsterkatts avatar
Har kikat lite i tråden men hittar inget, ledsen för störig fråga men: när kommer domen?
Citera
2023-02-20, 19:51
  #968
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Du sållar bort det DU anser är ”skitsnack”. MIN reflektion efter förhöret var att alla sket i Donia. Jag är fullt medveten om att ingen myndighet, inkl. Polisen är ”åtalad”. Jag skiter inte alltid i allt som inte har med en viss agenda att göra.

Skitsnack är här allt som inte har med dödsfallet att göra och de myndighetsbeslut som togs. T.ex. är FUs och åklagarnas ställning i video4 bortklippt av sekretesskäl i det förhöret. Det skulle vara rejält intressant att få höra förhör på hur dessa två argumentera sig ur den inspelningen.

Vi har nog med luckor som det är. Det utan spekulationer och känsloargument. En lucka är hur fasiken en död kropp kan flyga tillbaka till sängen.
Citera
2023-02-20, 19:52
  #969
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Jaana säger rakt ut att Donia var, citat: "lågbegåvad". Flera gånger...

Jepp, en värdering utan grund. Uppgiften florerar utan källa. Det finns spår av uppgiften från någon i EHT som har sagt att hon inte riktigt hängde med kunskapsmässigt i skolan. Men det finns ingen diagnos fastställd som MR.
Citera
2023-02-20, 19:52
  #970
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hipsterkatt
Har kikat lite i tråden men hittar inget, ledsen för störig fråga men: när kommer domen?
6 mars
Citera
2023-02-20, 21:18
  #971
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Jaana säger rakt ut att Donia var, citat: "lågbegåvad". Flera gånger...

Hennes överlägsenhet gentemot både D och hennes mamma/ familj är uppenbar.

Varför svarar D Christina Andersson som hon gör på frågan om hon behöver hjälp?
Citera
2023-02-20, 23:57
  #972
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Jaana säger rakt ut att Donia var, citat: "lågbegåvad". Flera gånger...
Och det var ju därför hon befann i ett förstärkt familjehem och fick gå om 3 : e klass , första gången hon gick 3: klass bodde hon fortfarande hemma . Mamman har tom lagt ut de uppgifter som står vid sista placering och där finns det dokumenterat svårigheter med enkla saker , dokument har lagts ut att D hade svårt att klara alla teoretiska ämnen i skolan utan mycket stöd och hjälp men var duktig på att rita och rita
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in