2023-02-20, 12:37
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsenastenytt
Familjen är emellan två uppehållstillstånd. Tvingas då betala fullt ut för svensk sjukvård.

Vsd anser ni om detta?

https://sverigesradio.se/artikel/sjuaring-fick-sjukhusnota-pa-170-000-varden-maste-finansieras

Låter väl rimligt pris, varför hade föräldrarna inte försäkring till ungen?
Citera
2023-02-20, 12:38
Medlem
Quid pro quos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KR12345
Jag har många synpunkter kring frågan om uppehållstillstånd osv men jag har samtidigt svårt vara del av ett samhälle som inte kan bekosta akut vård till en 7-åring. Jag tycker vi ska betala detta.

Du är naturligtvis fri att betala kostnaden, jag däremot vill inte avkrävas en enda krona till för människor jag inte bryr mig ett enda dugg om.
Citera
2023-02-20, 12:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Vilket land menar du vårdar oförsäkrade utlänningar gratis?
Hade det handlat om turister hade jag kunnat hålla med dig.

Men här verkar det vara någon petitess i reglerna. Enligt artikeln "befann sig i glappet mellan två olika uppehållstillstånd när olyckan skedde"
Citera
2023-02-20, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Vilket land menar du vårdar oförsäkrade utlänningar gratis?

Sverige tycker jag ska göra det i fall när det gäller barn som befinner sig här.
Citera
2023-02-20, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quid pro quo
Du är naturligtvis fri att betala kostnaden, jag däremot vill inte avkrävas en enda krona till för människor jag inte bryr mig ett enda dugg om.

Nej det kan jag förstå att du inte gör.
Citera
2023-02-20, 12:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Hade det handlat om turister hade jag kunnat hålla med dig.

Men här verkar det vara någon petitess i reglerna. Enligt artikeln "befann sig i glappet mellan två olika uppehållstillstånd när olyckan skedde"

Jo, men nu sa du att du vill bo nånstans där det inte fungerar så. Mig veterligen finns det inga såna länder.

Jag håller med dig i sak. Jag tycker också att Sverige ska stå för kostnaden och inte blåsa upp deras immigrationsstatus. De har haft uppehållstillstånd förut och väntar på ett till, en lågoddsare att någon av föräldrarna bytt jobb och att det därför behöver förnyas.
Citera
2023-02-20, 12:43
Bannlyst
Sånt bör täckas av staten.
7-åringen är förmodligen redan pank, ska han liksom sälja sina organ för att betala eller?.

Om stackaren visste vilka monstrar lever i denna vackra värld, som ser ut som människor.
Citera
2023-02-20, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KR12345
Jag har många synpunkter kring frågan om uppehållstillstånd osv men jag har samtidigt svårt vara del av ett samhälle som inte kan bekosta akut vård till en 7-åring. Jag tycker vi ska betala detta.

Så blir det när vi bekostat många andra "barns" akut vård.
Citera
2023-02-20, 12:46
Medlem
TheJackets avatar
Mycket bra. De skall tvingas betala allt.
Citera
2023-02-20, 12:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Ja det är helt rätt, den bor inte här. Bryter jag armen i Mogadishu och inte har reseförsäkring så får jag nog vackert slanta upp vad det kostar.
Sedan kanske vi inte ska jämföra oss med Mogadishu.

Vafan, gipsa armen på grabben och bjud på det. Var inte så småaktig. Det är inte grund av detta som landet går på röven. Att skicka en räkning till en pojke som brutit armen är autism på hög nivå när man samtidigt öser bidrag över islamister och kurdiska terrorister och våldtäktsbabbar som sätter i system att mjölka staten på resurser från det att de anländer till det att de blir skjutna i sin sista knarkuppgörelse. För helvete, prioriteringar!
Citera
2023-02-20, 12:49
Medlem
Om barnet har rätt till skolan borde det rimligen också ha rätt till sjukvård för något som hänt under skoltid.
Citera
2023-02-20, 12:52
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalamity
Sedan kanske vi inte ska jämföra oss med Mogadishu.

Vafan, gipsa armen på grabben och bjud på det. Var inte så småaktig. Det är inte grund av detta som landet går på röven. Att skicka en räkning till en pojke som brutit armen är autism på hög nivå när man samtidigt öser bidrag över islamister och kurdiska terrorister och våldtäktsbabbar som sätter i system att mjölka staten på resurser från det att de anländer till det att de blir skjutna i sin sista knarkuppgörelse. För helvete, prioriteringar!
Slutade vi upp med att bjuda hela världen på gratis sjukvård och socialbidrag, barnbidrag, Sif bidrag och all annan skit så skulle inte alla världens babbar komma hit, enkel matematik. De reser över halva världen till ett land vars befolkning de föraktar för att få våra bidrag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in