Citat:
Ursprungligen postat av
Faderlig
"Tror" är väl ledordet här. Ska alla tecken som pekar på att SE bevittnades på platsen bara ignoreras?
Vi kan ju jämföra med flickan som blir illamående och kräks. Det borde vara något som 80% borde ha lagt märke till, men det hittar man inte mycket om i förhören.
Det krävs ju att de måste ha fått frågan om det i närtid för att de ska ha en möjlighet att minnas det. De har precis bevittnat ett mord på statsministern, de är upptagna med den döende mannen, folk kommer och går, det skriks, det pratas, folk är hysteriska. Att en man springer in i gränden i det här läget kvalar inte ens in på topp 10-listan över noterbara saker som händer där och då.
Dessutom pratar ju LL om mannen som springer in i gränden efter poliserna i tingsrätten.
och Charlotte Liljedal som också noterar en man som springer in efter
"L: Ja, jag ser att det kommer folk dit och börjar försöka se vad som har hänt liksom. Och sedan stannar det bilar, hoppar ur några människor därifrån. De sätter igång sådan där hjärt-massage. Det ser man på rörelserna då.
f: Den här mannen som försvinner in i trapphuset här, ser du vart han tar vägen?
L: Nej.
f: Ser du någon som springer efter den här mannen?
L: Ja, jag såg, det var någon som sprang efter en bit men sedan
hade jag mina blickar riktade åt ett helt annat håll.
från den 3e mars
Det blir en polarisering av det...
Jag misstänker att Engström är GM inte att Engström är GM pga Utstämplingstiden, Signalement, ej bekräftad på brottsplatsen!
Då kan ju inte argumentationen hamna på att det kan vara så att Engström trots allt var på brottsplatsen!!
Såklart att jag fattar att han kan ha varit där....!
Jag hade förlorat mot dig om jag hade försökt döma Engström för modet ..
Men jag hade vunnit mot dig på att jag måste få misstänka honom...
Men om jag skulle prova att få med dig på att ta in honom som misstänkt så hade jag använt mig av Utstämplingstiden sen att YN och vittnen tillsammans faktiskt ger Signalement mot Engström....
Vidare hade man då fått dubbelkolla hans varandes på brottsplatsen...
Det vi vet är att Engström stämplar ut 23;19
Vi vet också att Olof Palme passerar Skandias utgång ca 23:21
Vi vet att vittnen beskriver 3 kvart lång ytterplagg och huvudbonad ...
Vi vet att GM hade liten väska...
Vi är osäkra om Engström är varandes på brottsplatsen..
Vi är säkra på att Engström är väldigt angelägen dagen efter att kolla upp tider på Skandia...
Lite misstänkt måste han bli väl ?