2023-02-18, 17:44
  #469
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annabella83
Du som lever på skattemedel klarar INGENTING. Du får tacka oss som jobbar ihop till dina bidrag.

Hoppas du också bryter ryggen på tre ställen. PUSS.
Citera
2023-02-19, 14:54
  #470
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Hoppas du också bryter ryggen på tre ställen. PUSS.
Önskar du alltid olycka åt folk som bara säger sanningen??(samt dessutom är med och försörjer dig..)
Citera
2023-02-19, 15:29
  #471
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annabella83
Önskar du alltid olycka åt folk som bara säger sanningen??(samt dessutom är med och försörjer dig..)

Sanningen är ju att du är en liten skit som önskar död åt mig. Alla dina inlägg är hatiska. Det skapar verkligen inget positivt.

Vad gör du för ett bättre samhälle? Ingen vill anställa någon som har 4 timmars arbetsförmåga i veckan. Jag lägger ALL den tiden på en förening som ägnar sig åt integration och för trygghet i området. Vi har fått vårt område till ett ställe där folk trivs bättre. Jag ger tillbaka så mycket jag kan.

Slår vad om att du inte gör annat än försöker driva folk till självmord.
Citera
2023-02-19, 17:11
  #472
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Sanningen är ju att du är en liten skit som önskar död åt mig. Alla dina inlägg är hatiska. Det skapar verkligen inget positivt.

Vad gör du för ett bättre samhälle? Ingen vill anställa någon som har 4 timmars arbetsförmåga i veckan. Jag lägger ALL den tiden på en förening som ägnar sig åt integration och för trygghet i området. Vi har fått vårt område till ett ställe där folk trivs bättre. Jag ger tillbaka så mycket jag kan.

Slår vad om att du inte gör annat än försöker driva folk till självmord.

Sluta jävlas nu och försök göra något nyttigt för folk i det här forumet istället.

Själv går jag inte under. Hade en hyra på ca 10 000 kr i månaden innan och får nu 4% ökning av hyran. Det kan jag leva med.
Citera
2023-02-19, 17:44
  #473
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Sluta jävlas nu och försök göra något nyttigt för folk i det här forumet istället.

Själv går jag inte under. Hade en hyra på ca 10 000 kr i månaden innan och får nu 4% ökning av hyran. Det kan jag leva med.

De flesta av mina inlägg är försök till hjälpsamhet. Det är bara jobbigt med en medlem som stalkar mig i massa trådar och skriver hatiskt. Och går offtopic. Det är inte alltid lätt att bara ignorera. Det kryper in under huden.
Citera
2023-02-19, 17:47
  #474
Medlem
Liberationfronts avatar
Låt hyresråttorna bo i skogen, dags att sluta sko sig på andra, rätt åt dessa fattiga jävlar.
Citera
2023-02-19, 18:03
  #475
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberationfront
Låt hyresråttorna bo i skogen, dags att sluta sko sig på andra, rätt åt dessa fattiga jävlar.

Måste man vara fattig för att man bor i hyreslägenhet?

Jag har som sagt en hyra på ca 10 000 kr i månaden. Det är inte småpengar, men jag har råd med det.

Varför byter jag inte till insatslägenhet? Föratt då måste jag flytta. Jag bor i min mening på det bästa stället jag kan bi i hela min stad. Önskar absolut inte att flytta någonannanstans.

Men ska jag köpa en motsvarande lägenhet i samma område i samma storlek så börjar priser på 6 miljoner. Det är inte pengar jag vill lägga när jag redan har en av de bästa lägenheterna jag kan få.

Det skulle innebära stort lån och en totalt månadsavgift so troligen är mycket högre än jag betalar idag för lägenhet plus garage och laddbox till elbilen.
Citera
2023-02-19, 18:06
  #476
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Sanningen är ju att du är en liten skit som önskar död åt mig. Alla dina inlägg är hatiska. Det skapar verkligen inget positivt.

Vad gör du för ett bättre samhälle? Ingen vill anställa någon som har 4 timmars arbetsförmåga i veckan. Jag lägger ALL den tiden på en förening som ägnar sig åt integration och för trygghet i området. Vi har fått vårt område till ett ställe där folk trivs bättre. Jag ger tillbaka så mycket jag kan.

Slår vad om att du inte gör annat än försöker driva folk till självmord.
Vad JAG gör för ett bättre samhälle?? Det klart bästa nån kan göra, jag jobbar och försörjer mig själv, samt ser till att ni kroniska bidragstagare inte är hemlösa.
Och du måste ju förstå att vi som jobbar och sliter, och dessutom tvingas skatta bort det mesta, blir irriterade på såna som du, som verkar sitta hemma på olika former av bidrag konstant.
Och när du dessutom skriver saker som inte stämmer, tex ”du bjuder”, och ”du klarar hyran”, blir man ännu mer irriterad, när du som sagt inte klarar ett skit utan alla som går upp tidigt till jobbet, dag efter dag.
Ni bidragstagare borde visa lite mer tacksamhet mot de som ser till att ni inte svälter, och inte som du, attackera de som säger sanningen.
Citera
2023-02-19, 18:19
  #477
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annabella83
Vad JAG gör för ett bättre samhälle?? Det klart bästa nån kan göra, jag jobbar och försörjer mig själv, samt ser till att ni kroniska bidragstagare inte är hemlösa.
Och du måste ju förstå att vi som jobbar och sliter, och dessutom tvingas skatta bort det mesta, blir irriterade på såna som du, som verkar sitta hemma på olika former av bidrag konstant.
Och när du dessutom skriver saker som inte stämmer, tex ”du bjuder”, och ”du klarar hyran”, blir man ännu mer irriterad, när du som sagt inte klarar ett skit utan alla som går upp tidigt till jobbet, dag efter dag.
Ni bidragstagare borde visa lite mer tacksamhet mot de som ser till att ni inte svälter, och inte som du, attackera de som säger sanningen.

Tack för det du skrev.
Bidrag är något man ska leva på ytterst tempoärt.
Jag skulle säga att lever man på bidrag längre än 6 månader så är det nåt fel på en.
Kan man inte få ett jobb på 6 månader så är man riktigt misslyckad i livet.
Inte kul så klart, men är man i den sitsen så borde man fundera på om man måste studera till något annat som faktiskt kan ge en ett jobb, eller så tar man skitjobb som städning eller Mc Donalds.
Jag jobbade själv på McDonalds när jag var 18-19 år och det är helt OK första jobb eller även jobb senare om man annars lever på bidrag.
Citera
2023-02-19, 18:28
  #478
Medlem
Liberationfronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Måste man vara fattig för att man bor i hyreslägenhet?

Jag har som sagt en hyra på ca 10 000 kr i månaden. Det är inte småpengar, men jag har råd med det.

Varför byter jag inte till insatslägenhet? Föratt då måste jag flytta. Jag bor i min mening på det bästa stället jag kan bi i hela min stad. Önskar absolut inte att flytta någonannanstans.

Men ska jag köpa en motsvarande lägenhet i samma område i samma storlek så börjar priser på 6 miljoner. Det är inte pengar jag vill lägga när jag redan har en av de bästa lägenheterna jag kan få.

Det skulle innebära stort lån och en totalt månadsavgift so troligen är mycket högre än jag betalar idag för lägenhet plus garage och laddbox till elbilen.

Hoppas du får högre hyra och tvingas flytta
Citera
2023-02-19, 18:32
  #479
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberationfront
Hoppas du får högre hyra och tvingas flytta

Varför?

Är du avundsjuk på mig som bor bra och kan betala min hyra?
Troligen är det så. Du bor i nån jävla håla och betalar för mycket för ditt boende och är sur på sådana som mig som bor på bästa läge vid havet och betalar enligt mig en rimlig hyra för det.
Citera
2023-02-19, 18:41
  #480
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Tack för det du skrev.
Bidrag är något man ska leva på ytterst tempoärt.
Jag skulle säga att lever man på bidrag längre än 6 månader så är det nåt fel på en.
Kan man inte få ett jobb på 6 månader så är man riktigt misslyckad i livet.
Inte kul så klart, men är man i den sitsen så borde man fundera på om man måste studera till något annat som faktiskt kan ge en ett jobb, eller så tar man skitjobb som städning eller Mc Donalds.
Jag jobbade själv på McDonalds när jag var 18-19 år och det är helt OK första jobb eller även jobb senare om man annars lever på bidrag.

Finns trots allt något som heter sjukdom och olycksfall som kan göra det omöjligt att kunna jobba.
Studera kan säkert fungera i vissa fall men inte alltid och kalla någon misslyckad pga allvarlig sjukdom eller olycka kan jag tycka är väldigt känslokallt.

En sjukdom eller olycka kan hända oss alla och just de personerna som bidrag ska gå till, desto värre är det när parasiter som KAN arbeta utnyttjar systemet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in