Citat:
Ursprungligen postat av
unjgbnurdoel
Fråga vad företagen var missnöjda med.
Den här mentaliteten är ju totalt obegriplig. Ta ett jobb som erbjuds och jobba med det tills vidare. Om inte annat för att bli bättre på det, och kunna söka dig vidare. Tror du att något bättre företag vill anställa dig, när du har suttit på a-kassa en längre tid, och har valt bort jobb, för att det inte är bra nog med lön. Du kommer ju inte precis få mer arbetslivserfarenhet av att ligga hemma på sofflocket.
Men du gör som du vill. Jag kan inte hindra dig, men jag hoppas det börjar regna grillade sparvar från himlen, så att du klarar ekonomin framöver, för den lär inte bli bättre.
Snarare din mentalitet som är obegfiplig. Hur kan du inte få in i skallen att det inte funkar med ett jobb som betalar så lite att det inte går runt? Ska jag behöva bo i en kartong på företagets parkering?
Löneutvecklingen i sverige följer inte allt annat. Svensks löner kan inte ens konkurrera med internationell marknad.
Om jsg tar egt jobb med för låg lön, då kommer jag att bli tvungen att prioritera mellan mat, hyra, el, bränsle för att ta mig till jobbet, eller räkningar, eftersom dessa slavlöner inte räcker till allt det. Så efter 1-2 månader så får jag sparken för att jag ej kan ta mig till jobbet och så ökar skulderna för att jag inte har pengar till räknkngar, samtidigt som jag blir hemlös och svälter.
HUR är detta bra i din skalle?
Dessutom, VARFÖR ska JAG tvingas ta ett jobb med rn slavlön på 22k före skatt, när facken säger att de jobben ska ha minst 35k i ingångslön för någon som mig? Är MIN tid och MINA kunskaper mindre värda än alla andras?
Jag är inte ”ny” på marknaden men har bara ett par år innanför västen. Har med andra ord inte gjort det i 20+ år.