2023-02-19, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Det är en hel del snack nu om att det är betydligt mindre nyheter om HIMAR attacker.

Ryssarna har kanske lärt sig att hålla ammoförråden längre bak eller så rapporteras det mindre om Himarträffar.

Undrar om nästa snackis kommer blir denna:

https://www.nyteknik.se/saab-samhalle-ukraina/usa-overvager-skicka-saab-robot-till-ukraina/1186964

Dom kunde ju hitta på ett bättre namn, GLSDB är totalt omöjligt att uttala.

GLSDB är ju gamla nyheter vid det här laget. Senaste snackisen är att Storbrittanien levererar Storm Shadow kryssningsmissiler till Ukraina.
Citera
2023-02-19, 17:06
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Vid krig kommer han mobilisera alla män mellan 18 och 60 men inte alla direkt utan det kommer nog ske i några faser. Första fasen några hundratusen, andra hundratusen också och den tredje några miljoner.
Det är väl inte mycket annat än ytterligare ryska kroppar som återstår för världens fd, nästa största armé
Internerna har sinat men minoriteterna kan Vladimir "misslyckadet" Putin åderlåta några omgångar till.
Citera
2023-02-19, 17:09
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Tror ni han förklarar krig mot Ukraina i sitt tal till nationen? Jag tror det. Det kommer bli vändpunkten och början på slutet av konflikten. Varför?? Jo, han kommer använda hela sin militär och alla vapen han har i sin arsenal. Vid en ”specialoperation” så använder man inte allt man har.
Jasså? Du.säger det. Det låter inget smart att förlora hela sin yrkesarmé och över hälften av alla sina vapen innan man börjar kriga?
Citera
2023-02-19, 17:11
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Endgame Bakhmut. https://www.youtube.com/watch?v=QsKIwc9aZKk

Nu närmar sig slutet snabbt. Max en vecka till tippar jag.
Ja det har du sagt varje vecka sen nån månad tillbaka.

Tror du att du kommer få rätt den här veckar eller gör du dig till åtlöje ännu en gång😂😂😂
Citera
2023-02-19, 17:12
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
Du litar blint på alla saker aftonbladet skriver? Detta har jag förstått ur det du skrev.
Att Ukraina vinner tillbaks förlorad mark, ser du som en vinst? Det är ingen vinst om de inte erövrar mark. De har vunnit ett slag eller två, men håller fortfarande på att förlora kriget. Nu ser vi på saken som det är.

Om Ann Britt äter 20% av min tårta och jag tar gaffeln och försöker ta tillbaks det men hon viftar med armarna, har jag då vunnit något?
Om du gör en sk taktisk reträtt så tar ju Ann hela tårtan av dig så ja. En sk taktisk reträtt är ingen vinst för dig då du springer iväg och lämnar hela bakelsen och Ann ger dig långfingret. Du litar blint på vad kreml säger?
Citera
2023-02-19, 17:12
Medlem
Ja kriget maler på. Njuter av stora ryska dödssiffror🙂 intressant att se hur länge Ukraina orkar strida. Hoppas hoppas de forsätter slakta ryssar länge till.

När fan kommer Archer egentligen?? Snackat vi fortfarande 6 månader bort??
Citera
2023-02-19, 17:14
Medlem
HejaFinlands avatar
Här kan man se ukrainska stridsvagnar köra omkring och skjuta med kanonerna. Det ser man inte ofta i detta krig. Har Ukraina startat pansaroffensiv?
https://twitter.com/Tendar/status/1627251602200436738
Citera
2023-02-19, 17:18
Medlem
Vad kommer Putin säga på tisdag? Lär ju blir en rejäl eskalering.
Hoppas folkets stöd minskar rejält.
Citera
2023-02-19, 17:19
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
Du litar blint på alla saker aftonbladet skriver? Detta har jag förstått ur det du skrev.
Att Ukraina vinner tillbaks förlorad mark, ser du som en vinst? Det är ingen vinst om de inte erövrar mark. De har vunnit ett slag eller två, men håller fortfarande på att förlora kriget. Nu ser vi på saken som det är.

Om Ann Britt äter 20% av min tårta och jag tar gaffeln och försöker ta tillbaks det men hon viftar med armarna, har jag då vunnit något?
Tillbakatagen mark kommer aldrig bli en vinst möjligtvis mindre förlust av just mark, alla döda och lemlästade kommer alltid räknas som förlust.

Udda frågeställning - Vill Du verkligen är äta uppkastad tårta...
Citera
2023-02-19, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aztlan
Om du gör en sk taktisk reträtt så tar ju Ann hela tårtan av dig så ja. En sk taktisk reträtt är ingen vinst för dig då du springer iväg och lämnar hela bakelsen och Ann ger dig långfingret. Du litar blint på vad kreml säger?

Haha vad yrar du om? taktisk reträtt?!? EU/USA och NATO pumpar in vapen, soldater och pengar i Ukraina och likaväl så går det inte framåt. Detta är dagens sanning. Tolk mig rätt nu! Jag är FÖR FREEDSAMTAL!!! Ibland är det dags att vakna upp och se att det går inte. Att du sedan går på all propaganda är ju ditt problem. Men kriget går inte alls bra för Ukraina, så långt kan du väl hålla med?!?! Utan all hjälp som de får av Väst hade Ukraina fallit för länge sedan.
Citera
2023-02-19, 17:23
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Här kan man se ukrainska stridsvagnar köra omkring och skjuta med kanonerna. Det ser man inte ofta i detta krig. Har Ukraina startat pansaroffensiv?
https://twitter.com/Tendar/status/1627251602200436738
Marken verka hålla.
Citera
2023-02-19, 17:32
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrulle
Vad kommer Putin säga på tisdag? Lär ju blir en rejäl eskalering.
Hoppas folkets stöd minskar rejält.

Det kommer bli ett antiklimax precis som när dom firade segerdagen förra året. En jäkla massa ståhej sen säger Putte ingenting av betydelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in