2023-02-19, 16:39
Medlem
-Zingaja-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Nu kommer lilla bittra finnen och far med osanning igen.

Att du får härja här trots alla lögner du skriver är fascinerande.

Men svara på frågan varför Ryssland inte fick gå med i NATO? Och det här är långt innan dina påstådda lögner skulle ha skett.

En kontrollfråga för att se hur sanningsenlig du är: vem bröt Moskva-avtalet med Sovjet och anföll dom? 🤔

När skickade Ryssland in en ansökan om att få gå med i nato? Det måste jag missat, och vilket land motsatte Ryssland att gå med då?
Citera
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BjornBorg66

Vad har du att säga förresten om det minimala antalet döda civila i denna konflikt jämfört med döda soldater?

Här visade Putin och Ryssland att de är långt mer civiliserade än jänkarna som skiter i civila offer.

Ryssland civiliserade:

Mja, de flesta bedömmare är ense om att minst 20000 civila har dödas bara i Mariupol. Det är inte orimligt att ryssarna dödat uppemot 100000 civila i Ukraina.

Sen kan vi ta upp Syrien där ryssarna dödade ca 300000 civila, I Tjetjenien dog ca 100000 civila och i Georgien dödade ryssarna ca 50000.

Håller dock med om att Ukraina inte har dödat en enda Rysk civil. Sug på den du.

Whataboutism igen när USA tas upp, (suck) USA dödade ytterst få civila i Irak dom fokuserade på militära mål, även om Irakkriget var fel och tom Bush ångrar det och sa det var han största misstag.
Senast redigerad av raskens 2023-02-19 kl. 16:45.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Google translate verkar lite bakom idag, men du behöver inte oroa dig, väst kan tillverka komponenterna som behövs; det efterblivna ryssland, not so much.

Kul att bara för man inte "renskriver" sina inlägg, ja då måste det vara en rysk KGB special agent som är här för att lura stackars dig. Hör du själv hur galet detta låter?
Citera
2023-02-19, 16:40
Medlem
Sgt.Blands avatar
Har UAF börjat mangla Donetsk stad ordentligt nu eller? Kommer ut en film nu som är märkt typ "åklagarens kontor". Misstänkt Himars igen, stor byggnad som ser toltaldemolerad ut.

https://twitter.com/Rinegati/status/1627332233961910272
Senast redigerad av Sgt.Bland 2023-02-19 kl. 16:50.
Citera
2023-02-19, 16:41
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aztlan
Miljoner? Vad ska han utrusta dom miljonerna med, slangbellor?
Ukrainarna lär behöva typ MG 42r när ryzzen väller fram hand i hand.
Citera
2023-02-19, 16:42
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Ja, EU, USA och Japan är Kinas viktigaste handelspartners. Det borde väga vääldigt tungt. Ryssarnas råvaror får dom ju tillgång till, oavsett.
Det dom skulle kunna vara oroliga är ett maktskifte med en annan inriktning. Men det kommer ändå att ske i framtiden. Att Putin ska leva till 80 tror jag inte. Maktskiften i diktaturer är väldigt osäkra när det gäller den nya ledningens politik. Samma i Kina om Xi skulle trilla av pin. En maktkamp och en ny diktator. Det är ett stort problem i alla diktaturer.
Citera
2023-02-19, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Du är lite svår att förstå. Men i punktform:
  1. Jag menar att Ukraina ser ut att vinna kriget när de återerövrar förlorade områden. De försöker inte bara utan har återtagit stora områden, kring Kiev, Lyman, Kharkiv, Kherson och Sumy, som du väl borde veta.
  2. Jag är medveten om att jag skriver (jag är alltså ingen bot om det är det du tror.)
  3. Jag delar inte din uppfattning om att vår media är vriden men du kanske menar rysk media när du skriver vår?
  4. Jag håller med om att det gått segt med återerövringen de senaste månaderna men å andra sidan har inte heller Ryssland gått framåt. Bara hoppas att tempot i Ukrainas återerövring kan ökas. Reqonquistan tog 780 år.
  5. Jag tror inte att Ryssland kommer att "välta omkull" Ukraina, vad det nu betyder.
  6. Jag delar inte uppfattningen att USA har åstadkommit skada i väst, tvärtom, och dessutom ingår USA i väst. I närtid uppstod stora problem när Trumpen styrde, men nu är det bättre.

Du litar blint på alla saker aftonbladet skriver? Detta har jag förstått ur det du skrev.
Att Ukraina vinner tillbaks förlorad mark, ser du som en vinst? Det är ingen vinst om de inte erövrar mark. De har vunnit ett slag eller två, men håller fortfarande på att förlora kriget. Nu ser vi på saken som det är.

Om Ann Britt äter 20% av min tårta och jag tar gaffeln och försöker ta tillbaks det men hon viftar med armarna, har jag då vunnit något?
Citera
2023-02-19, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OSS117
Ok du hade ingen källa! Då vet vi att du drog det ur röven som vanligt!

Källa på vad? På att Kina hjälper Ryssland och att Ryssland har en vapenindustri eller vad vill du veta? Kan du inte googla själv?
Citera
2023-02-19, 16:48
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onyourknee
Ukrainarna lär behöva typ MG 42r när ryzzen väller fram hand i hand.
Ja dom får säkert köra igång köttkvarnen ordentligt om ruskies vapen är att välla fram hand i hand
Citera
2023-02-19, 16:57
Medlem
raskenss avatar
Det är en hel del snack nu om att det är betydligt mindre nyheter om HIMAR attacker.

Ryssarna har kanske lärt sig att hålla ammoförråden längre bak eller så rapporteras det mindre om Himarträffar.

Undrar om nästa snackis kommer blir denna:

https://www.nyteknik.se/saab-samhalle-ukraina/usa-overvager-skicka-saab-robot-till-ukraina/1186964

Dom kunde ju hitta på ett bättre namn, GLSDB är totalt omöjligt att uttala.
Citera
2023-02-19, 16:57
Medlem
foliekillers avatar
[/quote]

Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Wagnergruppen verkar ha lockat in ukrainarna i en fälla i Bachmut.
Det gjorde dom ju redan för 6 månader sen enligt er foliehattar?
Citera
2023-02-19, 17:01
Medlem
Utländska företag har nu skrivit av ca 1000 mdr USD för sina tidigare ryska verksamheter. Det kommer säkert mer längre fram, men det lär dröja innan någon vågar gambla på en ny rysslandssatsning https://www.youtube.com/watch?v=zY1LYTohKT0
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in