2023-02-19, 12:28
Medlem
BlueMixRocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg forstår. Men hva kan en slik eventuell organisasjon kan ha ønsket å oppnå?

Og er det tilfeldig at AE ble valgt i så fall?

Og en slik handling som ble utført, kan vel også kalles terror, ettersom mange ble redde?

09.01.2019. "Flere har sett på Norge som et trygt land og er sjokkerte over at en slik bortføring kan skje i Norge.
– Frem til nå har vi ikke trengt å tenke på sikkerheten. Så jeg ble skremt når jeg hørte om den saken, og den tragiske situasjonen familien må være i, sier Ol*v Selva*g, administrerende direktør i Selva*g Bolig, som er et av Norges største boligutviklingsselskap."
https://www.nrk.no/osloogviken/mange-velstaende-har-_panikkrom_-1.14372550

10.01.2019. "Sikkerhetsbransjen merker økt pågang fra velstående nordmenn
Flere firmaer tilbyr «panikkrom» hvor man kan trekke seg tilbake. Et sikkerhetsfirma i Oslo har bygget opp mot 100 slike rom totalt."
https://www.aftenposten.no/norge/i/0EavlM/sikkerhetsbransjen-merker-oekt-paagang-fra-velstaaende-nordmenn

10.01.2019. "Politiet advarer mot kidnappinger – her er sikkerhetsrådgivernes beste tips
Alle landets politidistrikter bes om å kartlegge utsatte personer i befolkningen, etter den antatte bortføringen av Anne-Elisabeth Falkevik Hagen (68). Her er sikkerhetsrådgivernes anbefalinger."

"Allerede i 2011 advarte Næringslivets sikkerhetsråd om at såkalt «Tiger-kidnapping» kunne skje i Norge, etter en serie tilsvarende hendelser i land som Frankrike, Belgia, England og Irland."

"Tiger-kidnapping.
Tiger Kidnapping er bortføring eller holde et eller flere gisler (eller påstår å ha gjort det) med den hensikt å tvinge en ansatt, slektning eller en annen for å få tilgang til kontanter eller andrer former for verdier fra en institusjon eller virksomhet.
En Tiger Kidnapping er sjelden eller aldri en hendelse som skjer på impuls. Her kreves nøye planlegging og de som står bak en slik handling har planlagt dette i lang tid.
Det er ikke uvanlig at så mange som 15-20 personer er involvert når man planlegger en Tiger Kidnapping.
Ofte tilhører disse et godt organisert kriminelt nettverk.
Næringslivets Sikkerhetsråd"
https://www.nrk.no/norge/politiet-advarer-mot-kidnappinger-_-her-er-sikkerhetsradgivernes-beste-tips-1.14373550

18.01.2019. "- FOLK ER REDDE: Etterspørselen etter sikkerhetsutstyr i hjemmet er økende etter den antatte bortføringen av Anne-Elisabeth Hagen. Det forteller daglig leder i Spyshop, Frode Olafs*n. Dagbladet har blitt med inn i huset til en familie bosatt i Oslo-området, som selv er forberedt på ulike skrekkscenarioer."
https://www.dagbladet.no/nyheter/skuddsikker-dor-sirener-og-gassmasker-slik-er-det-pa-innsiden-av-panikkrommet/70668502

Mange vil hevde at etterretningstjenesten syntes ute av kontroll. Per på Hjørnet saken og Pride Oslo, understreker dette

Denne grenser også til sikkerhetsbransjen, en stor profitt i denne sak, forsvar og politi, men ikke avgrenset til dette.

Når Selvaag av alle, gråter for sin sikkerhet i Norge, kan det kun sees på som tilfeldig av noen som har unnlatt å utvise interesse for hva som er skrevet av bøker om nettopp etterretningsmiljø i Norge, hvorpå Selvaag har spilt en sentral rolle.

Det er et stor stort antall millionærer og milliardærer i Norge.

Utskremt milliardær til pressen rundt plutselig usikkerhet rundt eget liv i Norge, skulle tilfeldigvis være en kjent traver i nettopp etterretningsmiljø og dets skrevne litteratur, hvilke alle kan nøste opp i.

Skulle det være noen knyttet godt inn i et tenkt etterretningsmiljø ute av kontroll og utenfor statlig tilsyn, var det nettopp Selvaag.
Citera
2023-02-19, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tkbk
Hei,
Jeg har nevnt det før, og med fare for å bevege meg over i klisje-krim og Agatha Christie sjangeren, så klarer jeg ikke å legge bort tanken på dette uhellet på badet kvelden før. Er det der nøkkelen ligger?

- Sønnen sier han tok et bad, vannet rant over, han ryddet litt, kuttet seg men gikk før det var helt ryddet/tørket opp.
- Dagen etterpå er badet rengjort og ryddet.
- Hvem gjorde det?

1. AEH på natten?
2. TH på natten?
3. AEH på morgenen etter?
4. TH på morgenen etter?
5. GM?

Jeg blir ikke klok på dette;

1. Om punkt 1-4 ble gjort, så burde TH vite det og kunne sagt det i avhør. Dette ble ikke formidlet før sønnen sa det i avhør etter noen uker?! Videre så mangler det vaskebøtte i huset? Hvorfor det om punkt 1-4 er tilfelle?

2. Om punkt 5- GM gjorde det. Hvorfor i alle dager skulle en GM gå ovenpå og rydde/tørke opp vannsøl fra kvelden i forveien?

På grunn av denne «simple» og enkle kuriositeten, så får jeg det ikke til å stemme at AEH ble utsatt for noe kriminelt på morgenen etter teaterbesøket. Jeg vet at det finnes fakta som tilsier at hun var i live da, men pga dette med badet- så klarer jeg ikke å se annet enn at udåden må ha foregått på nattestid.
Etter udåden ble badet ryddet/vasket av GM og diverse planer, spor, villspor ble satt i spill.

Om udåden ble utført nattestid, så vil det, ihvertfall for meg, enklere forklare at AEH er sporløst forsvunnet…

Når udåden nå har et tidsvindu fra morgen til formiddag, så utelukker vi kanskje den eksakte perioden for når det faktisk skjedde og GM lykkes med villedningen, fordi man ikke kan få fasiten uansett hvor mye man prøver.

Uansett- denne badehistorien er et mysterium for meg. Er jeg på villspor? Tanker?

Dine spørsmål er ikke på villspor. Det er god grunn til å spørre seg hva som skjedde.
Badekarhistorien skurrer for mange og har også skapt hodebry for etterforskningen.

Men TH og familien nekter jo å forklare seg så det gjør ikke ting akkurat enklere.
Likevel vet politiet mer i dag enn det de gjorde da funn ble gjort og historien kom.
Citera
2023-02-19, 12:43
Medlem
Citat:
Hei,
Jeg har nevnt det før, og med fare for å bevege meg over i klisje-krim og Agatha Christie sjangeren, så klarer jeg ikke å legge bort tanken på dette uhellet på badet kvelden før. Er det der nøkkelen ligger?

- Sønnen sier han tok et bad, vannet rant over, han ryddet litt, kuttet seg men gikk før det var helt ryddet/tørket opp.
- Hvem gjorde det?

1. AEH på natten?
2. TH på natten?
3. AEH på morgenen etter?
4. TH på morgenen etter?
5. GM?

Jeg blir ikke klok på dette;

1. Om punkt 1-4 ble gjort, så burde TH vite det og kunne sagt det i avhør. Dette ble ikke formidlet før sønnen sa det i avhør etter noen uker?! Videre så mangler det vaskebøtte i huset? Hvorfor det om punkt 1-4 er tilfelle?

2. Om punkt 5- GM gjorde det. Hvorfor i alle dager skulle en GM gå ovenpå og rydde/tørke opp vannsøl fra kvelden i forveien?

På grunn av denne «simple» og enkle kuriositeten, så får jeg det ikke til å stemme at AEH ble utsatt for noe kriminelt på morgenen etter teaterbesøket. Jeg vet at det finnes fakta som tilsier at hun var i live da, men pga dette med badet- så klarer jeg ikke å se annet enn at udåden må ha foregått på nattestid.
Etter udåden ble badet ryddet/vasket av GM og diverse planer, spor, villspor ble satt i spill.

Om udåden ble utført nattestid, så vil det, ihvertfall for meg, enklere forklare at AEH er sporløst forsvunnet…

Når udåden nå har et tidsvindu fra morgen til formiddag, så utelukker vi kanskje den eksakte perioden for når det faktisk skjedde og GM lykkes med villedningen, fordi man ikke kan få fasiten uansett hvor mye man prøver.

Uansett- denne badehistorien er et mysterium for meg. Er jeg på villspor? Tanker?

Ja, er enig med deg, jeg tror også at nøkkelen ligger i hendelsen på badet på kvelden eller natten til forsvinningsdagen.

Så vidt jeg husker var det Tom Hagen som nevnte badekarhistorien først, i et avhør enten i januar eller februar 2019.

Jeg antar at politiet må ha spurt Hagen direkte om spor etter blodvask, vann og glasskår på gulvet på badet i 2. etasje, uten at jeg vet nøyaktig hvilke ord og formuleringer som ble brukt.

Men, hvis jeg antar at hvis politiet fortalte at de hadde en delvis dna av blodet, og at den delvise dna-profilen inneholdt y-kromosom, som kunne passe både for Tom Hagen selv, og sønnen TEH, så blir det lettere å forså at Hagen grep til nødløgnen om TEH og uhell-på-badet mens han var hundevakt. Hagen har så sterk makt over sønnen at han kunne tvinge eller presse TEH til å bekrefte badekarhistorien overfor politiet.

Hvis det var blitt identifisert blod, både fra AE selv og TH/TEH, så ville det være mer naturlig, og tryggere for Hagen, å lyve opp at AE forårsaket blod, glasskår og vann selv. At det var AE som hadde dette uhellet med moppen og lampen. Etter at de kom hjem fra teateret. Politiet vil aldri kunne motbevise det, så lenge AE er død.

Så, jeg lurer på den nøyaktige formuleringen da politiet spurte Hagen.

Hva om politiet bløffet, at de allerede hadde en full dna-profil som identifiserte Hagen, men sa de kun hadde delvis dna som kunne tilhøre både Hagen og sønnen, kan det bli ansett som en provokasjon? At Hagen ble lurt inn i en situasjon der han løy om sønnen.

En bløff, som fikk Hagen til å avsløre at han kan presse TEH til å lyve for ham.

Men, utover det, så kan Hagen kanskje fremdeles hevde at blodet hans kan forklares ut fra at han bor i huset.
Citera
2023-02-19, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMixRoc
Mange vil hevde at etterretningstjenesten syntes ute av kontroll. Per på Hjørnet saken og Pride Oslo, understreker dette

Denne grenser også til sikkerhetsbransjen, en stor profitt i denne sak, forsvar og politi, men ikke avgrenset til dette.

Når Selvaag av alle, gråter for sin sikkerhet i Norge, kan det kun sees på som tilfeldig av noen som har unnlatt å utvise interesse for hva som er skrevet av bøker om nettopp etterretningsmiljø i Norge, hvorpå Selvaag har spilt en sentral rolle.

Det er et stor stort antall millionærer og milliardærer i Norge.

Utskremt milliardær til pressen rundt plutselig usikkerhet rundt eget liv i Norge, skulle tilfeldigvis være en kjent traver i nettopp etterretningsmiljø og dets skrevne litteratur, hvilke alle kan nøste opp i.

Skulle det være noen knyttet godt inn i et tenkt etterretningsmiljø ute av kontroll og utenfor statlig tilsyn, var det nettopp Selvaag.

En ting jeg stusser på, er at Forsvinningssaken ble offentlig kjent 9. januar 2019, og at noen av avisene hadde rukket å produsere og publisere artikler som inneholdt intervju (noen som jeg linket til) om sikkerhet (relatert til forsvinningssaken Anne-Elisabeth Hagen) allerede den 9. og den 10. januar 2019. Flere medier var jo kjent med forsvinningssaken lenge før den ble offentlig kjent, slik at de kan ha jobbet med disse artiklene på forhånd, men var eventuelt noen av de som ble intervjuet også kjent med forsvinningssaken før den ble offentlig kjent?

Flere artikler om samme tema publisert kort tid etter at forsvinningssaken ble offentliggjort den 9. januar 2019:

11.01.2019:
https://e24.no/naeringsliv/i/qnodqz/naeringslivstopp-var-paa-krisekurs-maatte-oeve-paa-kidnapping-i-naere-relasjoner
11.01.2019:
https://www.dagbladet.no/nyheter/trusler-mot-rike-er-nok-langt-mer-utbredt-i-norge-enn-vi-tror/70647197
12.01.2019:
https://www.aftenposten.no/norge/i/KvJ6VX/dick-malmlund-passer-paa-sveriges-ti-rikeste-familier-de-yngste-arvingene-er-mest-utsatt

i tillegg til disse som jeg linket til i et tidligere innlegg:

09.01.2019. "Flere har sett på Norge som et trygt land og er sjokkerte over at en slik bortføring kan skje i Norge..."

10.01.2019. "Sikkerhetsbransjen merker økt pågang fra velstående nordmenn..."
https://www.aftenposten.no/norge/i/0EavlM/sikkerhetsbransjen-merker-oekt-paagang-fra-velstaaende-nordmenn

10.01.2019. "Politiet advarer mot kidnappinger – her er sikkerhetsrådgivernes beste tips
Alle landets politidistrikter bes om å kartlegge utsatte personer i befolkningen, etter den antatte bortføringen av Anne-Elisabeth Falkevik Hagen (68). Her er sikkerhetsrådgivernes anbefalinger...."
https://www.nrk.no/norge/politiet-advarer-mot-kidnappinger-_-her-er-sikkerhetsradgivernes-beste-tips-1.14373550

18.01.2019. "- FOLK ER REDDE: Etterspørselen etter sikkerhetsutstyr i hjemmet er økende etter den antatte bortføringen av Anne-Elisabeth Hagen...."
https://www.dagbladet.no/nyheter/skuddsikker-dor-sirener-og-gassmasker-slik-er-det-pa-innsiden-av-panikkrommet/70668502
Senast redigerad av z-z-z 2023-02-19 kl. 13:16.
Citera
2023-02-19, 12:55
Medlem
BlueMixRocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Dine spørsmål er ikke på villspor. Det er god grunn til å spørre seg hva som skjedde.
Badekarhistorien skurrer for mange og har også skapt hodebry for etterforskningen.

Men TH og familien nekter jo å forklare seg så det gjør ikke ting akkurat enklere.
Likevel vet politiet mer i dag enn det de gjorde da funn ble gjort og historien kom.

Badekar HISTORIEN, er vel bare en av en endeløs rekke med ting som SKURRER og straks man tar til å entre det tilrettelagte kaninhull, syntes forlokkende detaljer og sakens helhet til være spesielt designet for å treffe det norske i oss.

Nemlig en umettelig apetitt på andres liv, deres gjøren og laden, og da særlig som her, noen rikes.

Her treffer man på tre av tre særlige norske, nemlig det å kunne snakke OM andre, det å KIKKE INN i andres liv og det å gies en stor verktøy kasse som påskudd.

Så lenge det er tilrettelagt for "folkesjela", blir det stilt få spørsmål, utover å legge kabal med de utlagte kort man fikk, og hva disse viser en, mens man fra kullissene trekker og legger til noen kort, litt nå og da.
Citera
2023-02-19, 13:10
Medlem
09.01.2019: "Anne-Elisabeth Hagen antatt kidnappet.
Anne-Elisabeth er kone, mor og bestemor: - *Rammer alle i familien like hardt
Milliardær Tom Hagen og familien skal ha hatt nærmest daglig kontakt med politiet om den antatte kidnappingen av Anne-Elisabeth Hagen."
https://www.dagbladet.no/nyheter/anne-elisabeth-er-kone-mor-og-bestemor---rammer-alle-i-familien-like-hardt/70641025
Citera
2023-02-19, 13:12
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Hei,

- Hvem gjorde det?

Faktum er at vi ikke vet om det noensinne skjedde noe uhell på badet kvelden før.
Mest sannsynlig har denne påståtte hendelsen aldri funnet sted, og at det hele er
oppkok fra TH som i avhør følte han måtte gi en "god forklaring" på knust glass og
blodflekker. Et klassisk eksempel på "hunden spiste leksene mine", tenker jeg.
Citera
2023-02-19, 13:13
Medlem
BlueMixRocs avatar
Citat:
En ting jeg stusser på, er at Forsvinningssaken ble offentlig kjent 9. januar 2019, og at noen av avisene hadde rukket å produsere og publisere artikler (noen som jeg linket til) om sikkerhet (relatert til forsvinningssaken Anne-Elisabeth Hagen) allerede den 9. og den 10. januar 2019. Flere medier var jo kjent med forsvinningssaken lenge før den ble offentlig kjent, slik at de kan ha jobbet med disse artiklene på forhånd, men var eventuelt noen av de som ble intervjuet også kjent med forsvinningssaken før den ble offentlig kjent?

Du viste til en avis uttalelse fra Selvaag. Ja alt var blitt så farlig i Norge nå sa han. De kjente FRYKT.

Sett i lys av ettertiden, hva vi lærer, hva vi får vite, hvordan og av hvem, vil jeg minne om at TV2, hvilke er tilholdsstedet for de to forfattere, som utgav sakens bibel og dokumentasjon, også var tilholdsted for den og de som sto for løgnene og desinformasjon i denne saken.

https://www.aftenposten.no/kultur/i/zLP24/anklager-tv-2-for-aa-jukse-med-fakta-i-reportasje-om-jan-wiborg

Jeg klarer ikke ta den boka seriøst. Og jeg ville vel vært bekymret for enhver som tar slikt for god fisk.

Det eneste som ikke er i saken, er katter og stor pupper.

Ellers syntes saken være godt konstruert.
Citera
2023-02-19, 13:21
Medlem
Citat:
Du viste til en avis uttalelse fra Selvaag. Ja alt var blitt så farlig i Norge nå sa han. De kjente FRYKT.

Sett i lys av ettertiden, hva vi lærer, hva vi får vite, hvordan og av hvem, vil jeg minne om at TV2, hvilke er tilholdsstedet for de to forfattere, som utgav sakens bibel og dokumentasjon, også var tilholdsted for den og de som sto for løgnene og desinformasjon i denne saken.

https://www.aftenposten.no/kultur/i/zLP24/anklager-tv-2-for-aa-jukse-med-fakta-i-reportasje-om-jan-wiborg

Jeg klarer ikke ta den boka seriøst. Og jeg ville vel vært bekymret for enhver som tar slikt for god fisk.

Det eneste som ikke er i saken, er katter og stor pupper.

Ellers syntes saken være godt konstruert.
Noen her i tråden har spekulert på om AEs forsvinning kan være relatert til Wiborgsaken på en eller annen måte, ved at feks AE og/eller TH visste noe om Wiborgsaken som noen ikke ønsket at skulle bli offentlig kjent. Hva tror du om det?

Noen her har også spekulert på om dette med at AE tilsynelatende forsvant fra huset uten sine klær (naken?) (noen skrev her at de trodde at ingen av hennes klær var fjernet fra huset), kan ha vært et hint til TH (og trussel mot TH) om at AEs forsvinning var relatert til Wiborgsaken.
Senast redigerad av z-z-z 2023-02-19 kl. 13:37.
Citera
2023-02-19, 13:41
Medlem
BlueMixRocs avatar
Citat:
Noen her i tråden har spekulert på om AEs forsvinning kan være relatert til Wiborgsaken på en eller annen måte, ved at feks AE og/eller TH visste noe om Wiborgsaken som noen ikke ønsket at skulle bli offentlig kjent. Hva tror du om det?

Wikborg saken kan man vel si fremstår som ikke ønsket løst av det offentlige. Det er i alle fall inntrykket man kan sitte igjen med.

At mordet på ham var i mere eller mindre halv offentlig regi.

Og derav TV2 sin innsats "for fedrelandet" og den desinformasjon de så ble grepet i. Den syntes klart overlagt.

Det var for meg litt sånn sært at av alle rike i Norge, skulle Selvaag av alle, stå klar med roperten den 9 januar 2019. Han av alle.

Det kan nok være lurt å ta en "studie dag", og se på alt hva de hadde klart den 9 januar av analyser, intervjuer, meninger og kunnskaper.

Er neppe alene om å mene at Wiborg saken stinker fisk. Og at i alle fall det, TV2 ekstraordinære engasjement, gjør det samme i denne saken. At Selvaag sto klar med roperten den 9 januar også.

For å dekke over mye møkk, trengs et stort (røyk) teppe.

Lagt til via redigering:

Skulle man sett på forhåndskunnskaper om saken og " paper trails" på dette, ville man vel med hell kunne ettergå kjøp og salg av aksjer etc rundt det å posisjonere seg for et vekst og verdi hopp innen sikkerhets bransjen.

At enten de rike som ropte høyest den 9. januar, eller deres krets/ samarbeidspartnere, burde være et greit utgangspunkt for belysning av eventuelle transaksjoner i perioden mellom AEH sluttet å bli sett i SV4, frem til frisleppet av saken 9 januar.

Det er rommet for posisjonering.

Viste man at det ikke kom en bølge med slike saker som dette på rullende bånd fremover, ville det å solgt fort på topp, være den grådiges valg.

Det var nok mere en 90 millioner å hente bare der.
Senast redigerad av BlueMixRoc 2023-02-19 kl. 14:05. Anledning: legge til info
Citera
2023-02-19, 13:57
Medlem
Citat:
Wikborg saken kan man vel si fremstår som ikke ønsket løst av det offentlige. Det er i alle fall inntrykket man kan sitte igjen med.

At mordet på ham var i mere eller mindre halv offentlig regi.

Og derav TV2 sin innsats "for fedrelandet" og den desinformasjon de så ble grepet i. Den syntes klart overlagt.

Det var for meg litt sånn sært at av alle rike i Norge, skulle Selvaag av alle, stå klar med roperten den 9 januar 2019. Han av alle.

Det kan nok være lurt å ta en "studie dag", og se på alt hva de hadde klart den 9 januar av analyser, intervjuer, meninger og kunnskaper.

Er neppe alene om å mene at Wiborg saken stinker fisk. Og at i alle fall det, TV2 ekstraordinære engasjement, gjør det samme i denne saken. At Selvaag sto klar med roperten den 9 januar også.

For å dekke over mye møkk, trengs et stort (røyk) teppe...
Takk for ditt svar.
Jeg redigerte inn dette tillegget i forrige innlegg: Noen her har også spekulert på om dette med at AE tilsynelatende forsvant fra huset uten sine klær (naken?) (noen skrev her at de trodde at ingen av hennes klær var fjernet fra huset), kan ha vært et hint til TH (og trussel mot TH) om at AEs forsvinning var relatert til Wiborgsaken.

Får du eller noen andre her til å se hvilket klokkeslett denne artikkelen ble publisert den 09.01.2019? Edit. Det er ikke viktig. Se nederst i innlegget
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/VRnge3/anne-elisabeth-68-borte-i-10-uker-politiet-frykter-kidnapping-etter-loesepengekrav

Den nevnte artikkelen om sikkerhet og intervju med Selvaag ble publisert 9. jan. 2019 kl. 13:31:

Noen ser ut til å "ha greid å jobbe ekstremt raskt" med å produsere enkelte artikler som inneholder intervju.

9. januar 2019. Kl. 08.05
"Aftenposten publiserer nyheten om at politiet etterforsker en forsvinningssak med løsepengekrav på Lørenskog. Det innkalles til en pressekonferanse."

"9. januar 2019. Kl. 11.00
Politiet opplyser offentligheten om at Anne-Elisabeth Hagen er antatt bortført mot sin vilje. De ber om tips fra publikum."

https://www.aftenposten.no/norge/i/Eo8BkG/slik-har-mysteriet-paa-fjellhamar-utviklet-seg-dag-for-dag?

Edit, Første innlegg i denne diskusjonstråden ble postet 2019-01-09, 08:32. Altså før offentligheten ble opplyst om forsvinningssaken. Hvordan har det foregått?

Ser nå at det ble offentliggjort enda tidligere på dagen:

"Publisert onsdag 09. januar 2019 - 08:30
Sist oppdatert onsdag 09. januar 2019 - 10:02"
"Onsdag morgen skriver Aftenposten at Anne-Elisabeth Falkevik Hagen (68) har vært savnet fra sitt hjem utenfor Oslo i ti uker. Politiet har jobbet med saken i all hemmelighet, men velger nå å gå ut med savnetmelding."
https://www.dagbladet.no/nyheter/krever-ni-millioner-euro-i-kryptovaluta/70638411
Senast redigerad av z-z-z 2023-02-19 kl. 14:24.
Citera
2023-02-19, 14:24
Medlem
BlueMixRocs avatar
Citat:
Takk for ditt svar.
Jeg redigerte inn dette tillegget i forrige innlegg: Noen her har også spekulert på om dette med at AE tilsynelatende forsvant fra huset uten sine klær (naken?) (noen skrev her at de trodde at ingen av hennes klær var fjernet fra huset), kan ha vært et hint til TH (og trussel mot TH) om at AEs forsvinning var relatert til Wiborgsaken.

Får du eller noen andre her til å se hvilket klokkeslett denne artikkelen ble publisert den 09.01.2019? Edit. Det er ikke viktig. Se nederst i innlegget
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/VRnge3/anne-elisabeth-68-borte-i-10-uker-politiet-frykter-kidnapping-etter-loesepengekrav

Den nevnte artikkelen om sikkerhet og intervju med Selvaag ble publisert 9. jan. 2019 kl. 13:31:

Noen ser ut til å "ha greid å jobbe ekstremt raskt" med å produsere enkelte artikler som inneholder intervju.

9. januar 2019. Kl. 08.05
"Aftenposten publiserer nyheten om at politiet etterforsker en forsvinningssak med løsepengekrav på Lørenskog. Det innkalles til en pressekonferanse."

"9. januar 2019. Kl. 11.00
Politiet opplyser offentligheten om at Anne-Elisabeth Hagen er antatt bortført mot sin vilje. De ber om tips fra publikum."

https://www.aftenposten.no/norge/i/Eo8BkG/slik-har-mysteriet-paa-fjellhamar-utviklet-seg-dag-for-dag?

Edit, Første innlegg i denne diskusjonstråden ble postet 2019-01-09, 08:32. Altså før offentligheten ble opplyst om forsvinningssaken. Hvordan har det foregått?

Det kan vel kun Aftenposten si noe om.

Det tide gamle " følg penga", gjelder her også.

Disposisjoner gjort i handlingsrommet kan ringe inn et gitt miljø eller enkeltindivider.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in