2023-02-19, 01:42
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg har forsøkt å lete uten å finne, og spurte derfor i tilfelle han visste det.
Det var ikke forsøk på å "bruke noen som sekretær". Mange her har lest mye mer enn meg om saken, og noen har kanskje lyst til å dele av sin kunnskap
Min oldefar fant alltid svaret på alt jeg spurte han om. Han hadde store og tunge leksikon. Men nå er han ikke lengre her

For et øyeblikk siden var det bestefaren din. Som tiden flyr...
Citera
2023-02-19, 01:55
Medlem
Citat:
Du skrev dette den 31.10.2022. Vet du om dette ble publisert skriftlig i en avisartikkel el.l. i tillegg til at det ble sagt på Åsted Norge?

(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
Citera
2023-02-19, 09:56
Medlem
BlueMixRocs avatar
Citat:
Har du forslag til hvem denne tredje hånd kan være og hva vedkommende ønsket å oppnå?
Og hva har vedkommende oppnådd i så fall?

Kanskje vedkommende ønsket å flytte fokus bort fra noe annet og/eller å flytte ressurser?

Kan vedkommende ha hatt ønske om å ramme TH og/eller å ramme noe som har å gjøre med de stiftelsene o.l. som TH har og de forretningene som han driver med?

Hvis det er en slik tredje hånd, tror du at det er tilfeldig at AE ble utvalgt som BO?

Den tredje hånden er aktiv og snikende. Såsom her, hvor det skrives endel som kun tar sikte på å dra ting helt ut i spagaten, og til sist "stempler" ut med en diskre bastant konklusjon om at damen dette handler om er Bortførings Offer.

Gjentar at det er en parallell mellom saken som skal ha skjedd og oppfølging.

Begge deler preget av påfallende kunstneriske friheter og krumspring.

Det nærmest merkverdige store antallet detaljer, hendelser i selve saken, som en godt konstruert høna eller egget først, problematikk.

Det følges opp med veldig synlig over tid, heftig arbeide her, men også andre forumer, som om man ser på en bisarr øvelse i "digital crowd control".

At saken er et konstruert falsum og poenget var å komme i posisjon til å bedrive det vi ser her.

Skyttergrav krig om cm, sekunder, men hvorpå det mest essensielle mangler, nemlig sunn skepsis til både presse og politi.

En ting er å rigge den saken, om den skjedde være seg slik eller slik, altså forsvinningen av AEH, med så mange detaljer, innslag av tredjeparter her og der, samt nær Hollywood script, men noe annet er å holde det gående med organisert tydelig manipulasjon over 4 år i ettertid i en slik skala at kun en organisasjon med romslige budsjetter kan klare det.
Citera
2023-02-19, 10:00
Medlem
BlueMixRocs avatar
Citat:
Hvis det er en slik tredje hånd, tenker du at AE eventuelt kan ha vært informert på forhånd om at noe skulle skje, med tanke på det som AE sa i oktober 2018? "Nå sa AEH at hun "sto overfor en vanskelig avgjørelse som hun ikke visste hvordan hun skulle takle""

I hypotesen om en slik tredje hånd kan det eventuelt kanskje hende at GM manipulerte AE og at innholdet i Gone-girl-hypotesen er innhold i denne hypotesen også.

Om man isolerer dette med at AEH sto ovenfor et valg hun fant utfordrende, ja hva utover skillsmisse kunne det være?

Som nevnt syntes både hendelsen og oppfølging å være over regissert og overspilt.

Slik man ser fra løgnere.
Citera
2023-02-19, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMixRoc
Om man isolerer dette med at AEH sto ovenfor et valg hun fant utfordrende, ja hva utover skillsmisse kunne det være?

Som nevnt syntes både hendelsen og oppfølging å være over regissert og overspilt.

Overspill er noe av det som gjennomsyrer saken. Åstedet med innslag av velplasserte ingredienser som strips og et gammeldags trusselbrev, og noe som skulle minne om et "stilleben fra kunstens verden". I tillegg alle de veldig detaljerte og overdrevne historiene med dertil forunderlige forklaringer, ofte uten sammenheng med hverken tid eller fakta. Legger man til alle fornektelsene blir det en underlig pakke det hele.
Citera
2023-02-19, 10:23
Medlem
BlueMixRocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Overspill er noe av det som gjennomsyrer saken. Åstedet med innslag av velplasserte ingredienser som strips og et gammeldags trusselbrev, og noe som skulle minne om et "stilleben fra kunstens verden". I tillegg alle de veldig detaljerte og overdrevne historiene med dertil forunderlige forklaringer, ofte uten sammenheng med hverken tid eller fakta. Legger man til alle fornektelsene blir det en underlig pakke det hele.

Ja en slags uløselig crime forundrings pakke. Et puslespill som kan legges to veier, men ingen går opp.

Som om designet.

Og hvorpå formålet ikke var eller er å løse saken, men andre mål jeg enda ikke ser klart for meg helhetlig.

Det er noe kunstig klønete både over saken slik fremstilt med sitt store påfallende antall armer og bein, som videreføres i oppfølgingen frem til i dag... Også her i tråden...

Det eneste jeg stoler på, er at AEH faktisk ikke lenger er bosatt i SV4.
Senast redigerad av BlueMixRoc 2023-02-19 kl. 10:27.
Citera
2023-02-19, 11:15
Medlem
BlueMixRocs avatar
Ønsker å legge til et faktum.

Pride Oslo krever granskning av E- tjenesten. De er ikke alene om kravet.

E- tjenesten har en uheldig kobling til GM gjeldende "Per på Hjørnet" skuddene. En tredje hånd i i hendelsen om man sier at partene defineres som offer og utfører, dvs to parter. Den slemme mannen som skjøt og ofrene.

Det E- tjenesten blir beskyldt for, er å direkte å skulle ha tilrettelagt for at man både fikk utfører og ditto ofre.

Altså en konstruert hendelse.

Teoretisk kan man derfor ikke se bort i fra konstruerte hendelser og må neste legge det inn som et tenkt utfall på denne særs intrikate sak.

Ingen i Norge ville trodd E-tjenesten kunne spille en aktiv rolle i skyting av uskyldige folk på gata i Oslo, men der står vi i 2023.

Derfor bør vi kunne se denne sak i lys av hva jeg vil kalle en gamechanger i hva vi tror om eget land og styre.

Og da er sakens eneste faktum at AEH ikke lenger bor i SV4.

Alt utover det er så overspilt at det burde falt på egen urimelighet.
Citera
2023-02-19, 11:19
Medlem
Citat:

Ja, skilsmisse er nok det som de fleste ville tenke at det var.

Hvis det som skjedde i denne saken stemmer med hypotesen om en tredje hånd:
Tror du at en person fra "Den tredje hånd" var i kontakt med AE i tiden før forsvinningen og at vedkommende kan ha påvirket eller manipulert AE til å si og gjøre ting?
Senast redigerad av z-z-z 2023-02-19 kl. 11:29.
Citera
2023-02-19, 11:31
Medlem
BlueMixRocs avatar
Citat:
Ja. Hvis det som skjedde i denne saken stemmer med hypotesen om en tredje hånd:
Tror du at en person fra "Den tredje hånd" var i kontakt med AE i tiden før forsvinningen og at vedkommende kan ha påvirket AE til å si og gjøre ting?

AEH skal ha sagt at hun sto ovenfor et vanskelig valg.

Ikke lenge etterpå er hun ikke lenger bosatt i SV4, og det legges frem et totalt over- regissert crime plot.

Fantasien står ikke tilbake for Star Wars filmene sin kreativitet på noe vis. Et plott som fenger en hel verden.

Noen år senere skjer det en hendelse i Oslo med to døde. E-tjenesten kommer i ett uheldig lys i den saken.

En tredje hånd, en organisasjon.

Det som syntes være påkrevet for å rigge en sak til med så mye armer og bein.
Citera
2023-02-19, 11:56
Medlem
Citat:
AEH skal ha sagt at hun sto ovenfor et vanskelig valg.

Ikke lenge etterpå er hun ikke lenger bosatt i SV4, og det legges frem et totalt over- regissert crime plot.

Fantasien står ikke tilbake for Star Wars filmene sin kreativitet på noe vis. Et plott som fenger en hel verden.

Noen år senere skjer det en hendelse i Oslo med to døde. E-tjenesten kommer i ett uheldig lys i den saken.

En tredje hånd, en organisasjon.

Det som syntes være påkrevet for å rigge en sak til med så mye armer og bein.
Jeg forstår. Men hva kan en slik eventuell organisasjon kan ha ønsket å oppnå?

Og er det tilfeldig at AE ble valgt i så fall?

Og en slik handling som ble utført, kan vel også kalles terror, ettersom mange ble redde?

09.01.2019. "Flere har sett på Norge som et trygt land og er sjokkerte over at en slik bortføring kan skje i Norge.
– Frem til nå har vi ikke trengt å tenke på sikkerheten. Så jeg ble skremt når jeg hørte om den saken, og den tragiske situasjonen familien må være i, sier Ol*v Selva*g, administrerende direktør i Selva*g Bolig, som er et av Norges største boligutviklingsselskap."
https://www.nrk.no/osloogviken/mange-velstaende-har-_panikkrom_-1.14372550

10.01.2019. "Sikkerhetsbransjen merker økt pågang fra velstående nordmenn
Flere firmaer tilbyr «panikkrom» hvor man kan trekke seg tilbake. Et sikkerhetsfirma i Oslo har bygget opp mot 100 slike rom totalt."
https://www.aftenposten.no/norge/i/0EavlM/sikkerhetsbransjen-merker-oekt-paagang-fra-velstaaende-nordmenn

10.01.2019. "Politiet advarer mot kidnappinger – her er sikkerhetsrådgivernes beste tips
Alle landets politidistrikter bes om å kartlegge utsatte personer i befolkningen, etter den antatte bortføringen av Anne-Elisabeth Falkevik Hagen (68). Her er sikkerhetsrådgivernes anbefalinger."

"Allerede i 2011 advarte Næringslivets sikkerhetsråd om at såkalt «Tiger-kidnapping» kunne skje i Norge, etter en serie tilsvarende hendelser i land som Frankrike, Belgia, England og Irland."

"Tiger-kidnapping.
Tiger Kidnapping er bortføring eller holde et eller flere gisler (eller påstår å ha gjort det) med den hensikt å tvinge en ansatt, slektning eller en annen for å få tilgang til kontanter eller andrer former for verdier fra en institusjon eller virksomhet.
En Tiger Kidnapping er sjelden eller aldri en hendelse som skjer på impuls. Her kreves nøye planlegging og de som står bak en slik handling har planlagt dette i lang tid.
Det er ikke uvanlig at så mange som 15-20 personer er involvert når man planlegger en Tiger Kidnapping.
Ofte tilhører disse et godt organisert kriminelt nettverk.
Næringslivets Sikkerhetsråd"
https://www.nrk.no/norge/politiet-advarer-mot-kidnappinger-_-her-er-sikkerhetsradgivernes-beste-tips-1.14373550

18.01.2019. "- FOLK ER REDDE: Etterspørselen etter sikkerhetsutstyr i hjemmet er økende etter den antatte bortføringen av Anne-Elisabeth Hagen. Det forteller daglig leder i Spyshop, Frode Olafs*n. Dagbladet har blitt med inn i huset til en familie bosatt i Oslo-området, som selv er forberedt på ulike skrekkscenarioer."
https://www.dagbladet.no/nyheter/skuddsikker-dor-sirener-og-gassmasker-slik-er-det-pa-innsiden-av-panikkrommet/70668502
Senast redigerad av z-z-z 2023-02-19 kl. 12:12.
Citera
2023-02-19, 11:59
Medlem
Hei,
Jeg har nevnt det før, og med fare for å bevege meg over i klisje-krim og Agatha Christie sjangeren, så klarer jeg ikke å legge bort tanken på dette uhellet på badet kvelden før. Er det der nøkkelen ligger?

- Sønnen sier han tok et bad, vannet rant over, han ryddet litt, kuttet seg men gikk før det var helt ryddet/tørket opp.
- Dagen etterpå er badet rengjort og ryddet.
- Hvem gjorde det?

1. AEH på natten?
2. TH på natten?
3. AEH på morgenen etter?
4. TH på morgenen etter?
5. GM?

Jeg blir ikke klok på dette;

1. Om punkt 1-4 ble gjort, så burde TH vite det og kunne sagt det i avhør. Dette ble ikke formidlet før sønnen sa det i avhør etter noen uker?! Videre så mangler det vaskebøtte i huset? Hvorfor det om punkt 1-4 er tilfelle?

2. Om punkt 5- GM gjorde det. Hvorfor i alle dager skulle en GM gå ovenpå og rydde/tørke opp vannsøl fra kvelden i forveien?

På grunn av denne «simple» og enkle kuriositeten, så får jeg det ikke til å stemme at AEH ble utsatt for noe kriminelt på morgenen etter teaterbesøket. Jeg vet at det finnes fakta som tilsier at hun var i live da, men pga dette med badet- så klarer jeg ikke å se annet enn at udåden må ha foregått på nattestid.
Etter udåden ble badet ryddet/vasket av GM og diverse planer, spor, villspor ble satt i spill.

Om udåden ble utført nattestid, så vil det, ihvertfall for meg, enklere forklare at AEH er sporløst forsvunnet…

Når udåden nå har et tidsvindu fra morgen til formiddag, så utelukker vi kanskje den eksakte perioden for når det faktisk skjedde og GM lykkes med villedningen, fordi man ikke kan få fasiten uansett hvor mye man prøver.

Uansett- denne badehistorien er et mysterium for meg. Er jeg på villspor? Tanker?
Citera
2023-02-19, 12:04
Medlem
På en video her av futurummennene blir dette sagt "kan det se ut som at telefonmannen tar en telefon opp fra lommen og holder den inntil øret i to til tre sekunder, ser på skjermen og legger telefonen ned igjen".

https://e24.no/naeringsliv/i/qnodqz/naeringslivstopp-var-paa-krisekurs-maatte-oeve-paa-kidnapping-i-naere-relasjoner
Senast redigerad av z-z-z 2023-02-19 kl. 12:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in