2023-02-14, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RustNeverSleeps.
Jaha när fan får man veta vad man får? Jag har Kivra och det står fortfarande "håll utkik, här kommer stå vad du får". Ska väl börja utbetalas fr o m 20 februari. Det är den 14 idag. Ska de informera dagen innan eller?

Inte sett något jag heller, vet dock vad det blir, men konstigt att det fortfarande så nära inpå inte dykt upp något
Citera
2023-02-16, 18:52
Medlem
För företagen kom iallafall detta idag. https://www.europaportalen.se/notis/2023/02/svenskt-elstod-till-foretag-far-eu-godkant

Men det andra elstödet har regeringen inte ens skickat till kommissionen. https://www.europaportalen.se/notis/2023/02/eu-ansokan-om-elstod-till-foretag-kvar-pa-regeringens-bord

Pinsamt.
Citera
2023-02-17, 09:55
Medlem
Och där trilla beskedet in via Kivra. 10 622 kr tillbaka
Citera
2023-02-17, 13:17
Medlem
HeroNeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balomousmd
Och där trilla beskedet in via Kivra. 10 622 kr tillbaka

Trodde försäkringskassan inte börjar betala ut förrän med start 20e?

Eller har du bara fått besked ?
Citera
2023-02-17, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeroNero
Trodde försäkringskassan inte börjar betala ut förrän med start 20e?

Eller har du bara fått besked ?

Det står ju uttryckligen ”och där kom beskedet via kivra”.
Citera
2023-02-17, 15:19
Medlem
HeroNeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeNeFrego
Det står ju uttryckligen ”och där kom beskedet via kivra”.

Jag omformulerar mig då, är det bara besked eller har du fått betalt också ? 😉

Frågar då jag inte fått besked... lr pengar..
Citera
2023-02-17, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeroNero
Jag omformulerar mig då, är det bara besked eller har du fått betalt också ? 😉

Frågar då jag inte fått besked... lr pengar..

Fick besked från min elleverantör. Inte sett på min bank att det kommer att det kommer på måndag, så hoppas på tisdag.
Citera
2023-02-17, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeNeFrego
Fick besked från min elleverantör. Inte sett på min bank att det kommer att det kommer på måndag, så hoppas på tisdag.

https://www.forsakringskassan.se/privatperson/utbetalning-av-elstod

” Försäkringskassan betalar ut elstödet med start den 20 februari. Det innebär att de första privatpersonerna har pengarna på sina konton den 23 februari. De flesta ska ha fått pengarna den 7 mars. Det tar längre tid om vi inte hittar något konto för utbetalning.”
Citera
2023-02-18, 04:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
https://www.forsakringskassan.se/privatperson/utbetalning-av-elstod

” Försäkringskassan betalar ut elstödet med start den 20 februari. Det innebär att de första privatpersonerna har pengarna på sina konton den 23 februari. De flesta ska ha fått pengarna den 7 mars. Det tar längre tid om vi inte hittar något konto för utbetalning.”

Tack!
Citera
2023-02-19, 01:28
Medlem
-GGs avatar
Min bank har en cp-grej att utbetalningar kommer alltid en dag innan de egentligen ska. Och pengarna kommer alltid in vid 11-tiden. Mellan 10:30 och 11:00.

Så jag kommer att mobba banken varje dag hela nästa vecka.
Senast redigerad av -GG 2023-02-19 kl. 01:30.
Citera
2023-02-19, 02:42
Medlem
hej. på Eon som levererar våran el står
"Elstödet kommer betalas ut till den som varit registrerad hos oss som elnätskund på fastigheten den 17/11-2022. Du kan själv räkna ut din förbrukning med hjälp av nedan siffror."

Vi flyttade in ca 2 månader innan detta datum, innebär de att vi kommer få elstöd för den som bodde här innan? eller förstår jag helt fel?
Citera
2023-02-20, 12:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av brunkadunka
hej. på Eon som levererar våran el står
"Elstödet kommer betalas ut till den som varit registrerad hos oss som elnätskund på fastigheten den 17/11-2022. Du kan själv räkna ut din förbrukning med hjälp av nedan siffror."

Vi flyttade in ca 2 månader innan detta datum, innebär de att vi kommer få elstöd för den som bodde här innan? eller förstår jag helt fel?
Det är högst oklart men jag tolkar det exakt som du. Men man vet aldrig.
Vet en som flyttade någon vecka innan och blir av med hela elstödet om jag förstår det rätt vilket också är helt sjukt.
Men någonstans måste man dra gränsen för rätt och fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in