2023-02-19, 00:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Det är ju väldigt märkligt av honom att beskriva sig själv som ett vittne som var framme vid kroppen och talade med LP om han överhuvudtaget inte var på plats. Varför inte säga att man bara stod och observerade och inte såg så mycket. Det är ju nästan som att geniet vill åka fast då.

Han borde väl ligga jävligt lågt då också. Inte bli kontaktsökande när han märker att han inte får någon uppmärksamhet.

Ni verkar inte bara påstå att han är gm. Han är också något psykiskt sjukt geni som vill leka en katt och råtta-lek med utredarna.
Om inte vittnen hade lämnat ett så bra signalement som stämde in på honom hade han antagligen hävdat att han var ett tyst vittne på brottsplatsen. Men med signalementet ute, och han som stämplade ut alldeles inpå brottet… Han hittade på en story som skulle förklara varför signalementet stämde på honom och samtidigt gav honom ett alibi. Han behövde en anledning till att han sprungit samma väg på brottsplatsen som mördaren fast efteråt. Då kunde förväxlingen ha uppstått. Därifrån jobbade han sig bakåt i storyn.
Citera
2023-02-19, 00:43
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Fel på samtliga punkter!

Varken färgen eller längden på jackan stämmer med den som AB hade på sig.

Den del av telefonkatalogen som det hänvisas till i förhöret har en mörkare blå nyans.

Gissa vem som hade ett mörkblått plagg på överkroppen!

AB var heller aldrig så långt norrut, under den tidsperioden, och han kan knappast beskrivas som "lite äldre" eller "äldre än 44 år".

Herregud, till och med en blind höna borde kunna hitta detta planetoid-stora korn.

Som vanligt ljuger du och hittar på saker.

I slutet av denna länk finns en färgbild på vittnet AB som han var klädd på mordnatten.
http://www.itdemokrati.nu/page36e.html
Här är en bild från Bukovski på telefonkatalogen från 1992. Vi som var med kommer ihåg att den blå färgen inte ändrades utan detta är den färg som den blå delen hade 1986.
https://www.bukowskis.com/fi/lots/1207551-dan-wolgers-telefonkatalog-1992

Öppnar man dessa länkar bredvid varandra och jämför så framstår du som en av trådens största lögnare.

På vilket sätt menar du att telefonkatalogen hade "en mörkare blå nyans"?

Här en länk med båda bilderna bredvid varandra:
https://imgur.com/a/TDgdGYr

SE blir inte mer skyldig för att du ljuger om fakta i tråden.
Citera
2023-02-19, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Jag har inte heller hittat något om den där trottoarkanten, inte i 10-11 mars-förhören, faktiskt inte i 25 april-förhöret heller. Det är lite som med den där utstämplingstiden som han av någon anledning senarelade ytterligare vid CP-rättegångarna, jämfört med det han drog till med vid förhören. (Vid rättegångarna var den exakta mordtidpunkten offentliggjord).
En hypotes kan vara att han inte vill skymma sikten för NF.
Citera
2023-02-19, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Hon ser dock vapnet han håller i andra handen. Den som är mindre och får plats i den där väskan.

Men jag håller med, hon kan absolut ha missat en väska. Det är inte helt osannolikt. Men hon stärker tillsammans med de övriga vittnen som heller inte beskriver en väska, bilden av att på mordplatsen får man anse att det troliga är att mannen inte har en väska i handen.

Testa att plocka bort YN, som inte är ett mordplatsvittne. Kan ni utan hennes vittnesmål påstå att gm hade en väska? Nej, eller hur. Då får man bara köpa att på mordplatsen hade troligtvis inte gm en väska i andra handen.
Nej jag behöver inte plocka bort YN, då ingen annan rimlig förklaring kan redovisas i tid och rum.

Vapnet får troligen inte plats i den handledsväskan. Om det nu var exakt den han hade.

Hölster eller rockfickan är alternativen för GM-se.

Handledsväskan är väldigt liten och skyms precis som för vittnet ovan för alla vittnen i bilarna.
Citera
2023-02-19, 01:26
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Som vanligt ljuger du och hittar på saker.

I slutet av denna länk finns en färgbild på vittnet AB som han var klädd på mordnatten.
http://www.itdemokrati.nu/page36e.html
Här är en bild från Bukovski på telefonkatalogen från 1992. Vi som var med kommer ihåg att den blå färgen inte ändrades utan detta är den färg som den blå delen hade 1986.
https://www.bukowskis.com/fi/lots/1207551-dan-wolgers-telefonkatalog-1992

Öppnar man dessa länkar bredvid varandra och jämför så framstår du som en av trådens största lögnare.

På vilket sätt menar du att telefonkatalogen hade "en mörkare blå nyans"?

Här en länk med båda bilderna bredvid varandra:
https://imgur.com/a/TDgdGYr

SE blir inte mer skyldig för att du ljuger om fakta i tråden.

Nej, det kan skilja en hel del på en utgåva från 1986 och 1992.

Sedan om det beror på slitage eller hur den tillverkades, i detta fall, är oklart.

Det är inte jag som har gjort jämförelsen. Det var HAARP i den stora tråden som såg en skillnad.

Kan vara den här bilden. Möjligen jämförde han med AB-bilden framifrån, där jackan ser ljusare ut.

Men detta är hans senaste jämförelse:

https://imgur.com/l86iJuV

Här ser den blåa färgen något mattare ut, vad gäller katalogen?

Men visst, det är nära nog. Vi kan konstatera att även AB hade en jacka åt det mörkblå hållet.

Problemen kvarstår:

Var AB så pass långt norrut?

Gick han 10 meter bakom paret Palme, och till vänster på trottoaren från NF:s håll sett, vid La Carterie?

Hade han en jacka som gick ner på låret?

Såg han äldre ut?

Svaren lutar dessvärre åt nej på dessa frågor, hur mycket du än kramar telefonkatalogen från 1992.
Senast redigerad av Dalulven 2023-02-19 kl. 01:29.
Citera
2023-02-19, 01:28
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
I din digra "bevissammanställning" har du dessutom missat att "han varit ute tidigare på kvällen, det vet man, han dyker upp vid niotiden", sa landets främste, eller ska vi säga kändaste, kriminolog.

https://www.youtube.com/watch?v=RbT5KuhrU38

Den här kriminologen hittade dock ett par år senare alibin:

1. Spädgrisen skulle inte fått plats i den lilla väskan.
2. Engström hade snackat "ett par minuter" med väktarna.
3. Något vittne skulle till och med sett Engström komma gåendes vid mordplatsen "några minuter efter mordet".

Det gläder mig att vi kan enas om den mest rimliga teorin.

Jag har ju just bevisat att SE köpte ammunitionen på Åland före mordet och att OP hade ett mycket starkt motiv för att mörda OP och dessutom tillgång till ett relevant skjutvapen med indisk, sirlig elfenbenskolv.

1. SE hade säkert vapnet i fickan och försökte precis som Maggan på Åland redan skrivit i sitt brev till HH lägga ned eller ta fram glasögonen i väskan för att förändra sitt utseende. (Tänk Stålmannen vs. Clark Kent så fattar ni hur Maggan resonerar.)
2. Jag har också påvisat att HO ljuger för att skydda sin släkting med vapenaffär på Åland.
3. Påstår något vittne att de sett SE på mordplatsen som GM eller mördare vet vi ju att de ljuger. Så måste det bara vara! Alternativt att vittnena tagit fel på dag, eller påverkats av media efter mordet.

LGWs fria fantasier kan inte ändra detta! LGWP är en självgod gubbstrutt till skillnad från oss balanserade skribenter här på FB! Ingen kunde se några detaljer på mordplatsen då mordet skedde framför belysningen i Dekorimas skyltfönster nämligen! Sedan kan "landets främste, eller ska vi säga världens kändaste, kriminolog" säga vad han vill!

Här är det slutgiltiga beviset för att SE mördade OP:

https://www.flashback.org/p83520283#p83520283

Jag har alltså både hittat ett starkt motiv för SE att mörda OP och kunnat knyta SE både till mordvapen och relevant ammunition! Jag förklarar också varför HO ljuger i sitt förhör.

Jag kallar mitt inlägg för "LÖSNINGEN!"
Citera
2023-02-19, 01:33
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Nej, det kan skilja en hel del på en utgåva från 1986 och 1992.

Sedan om det beror på slitage eller hur den tillverkades, i detta fall, är oklart.

Det är inte jag som har gjort jämförelsen. Det var HAARP i den stora tråden som såg en skillnad.

Kan vara den här bilden. Möjligen jämförde han med AB-bilden framifrån, där jackan ser ljusare ut.

Men detta är hans senaste jämförelse:

https://imgur.com/l86iJuV

Här ser den blåa färgen något mattare ut, vad gäller katalogen?

Men visst, det är nära nog. Vi kan konstatera att även AB hade en jacka åt det mörkblå hållet.

Problemen kvarstår:

Var AB så pass långt norrut?

Gick han 10 meter bakom paret Palme, och till vänster på trottoaren från NF:s håll sett, vid La Carterie?

Hade han en jacka som gick ner på låret?

Såg han äldre ut?

Svaren lutar dessvärre åt nej på dessa frågor, hur mycket du än kramar telefonkatalogen från 1992.

Så det är den solblekta och matta bilden som HAARP länkar till du bygger din teori på?

https://imgur.com/a/Mi6Bpja

Papperet som katalogen trycktes på var inte träfritt och gulnar i solen över åren. Det kan man tydligt se på texten i HAARPs bild. Solen gör också att det blåa pigmentet i färgen bleks. Titta på äldre blå bilar så ser du att de delar som är mest exponerade för solen är ljusare än de delar som har fått mer skugga. Detta gäller "alla" blå pigment påstår jag. HARRPs bild är inte en bra jämförelse.

Sedan beror det på ljus och hur kameror återger färger hur en färg ser ut på nätet, men att skillnaden i färg som NF beskrivit skulle uppfattas i halvdunkel på Sveavägen är så klart trams från din sida.

Ja visst, funkar det för dig så är väl SE skyldig då, men det tog några års solblekning av katalogen för att landa där! NF tänkte nog att färgen var som telefonkatalogen skulle se ut 30 år senare om den stod soligt.
Senast redigerad av ursprungligen 2023-02-19 kl. 01:50.
Citera
2023-02-19, 01:40
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Så det är den solblekta och matta bilden som HAARP länkar till du bygger din teori på?

Ja, funkar det för dig så är väl SE skyldig då, men det tog några års solblekning av katalogen för att landa där! NF tänkte nog att färgen var som telefonkatalogen skulle se ut 30 år senare om den stod soligt.

Ja, det var när HAARP pulvriserade mina försök att få Tensonmannen till AB som oljetankern började vända och polletten sakta lossna något. Efter den holmgången började jag se mer kritiskt på det hela.

Fram till dess trodde jag att SE var en svensk Richard Jewell. Innerst inne grodde ett tvivel.

Skandiamannens utsagor blir allt mer främmande för varje varv som man tar med materialet.

Det är ändå konstigt att ingen minns honom där, trots 37 års luskande ...

P.S. Det kan vara en jäkla skillnad på olika utgåvor, även om man avsiktligt försöker få dem lika.
Citera
2023-02-19, 01:57
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ja, det var när HAARP pulvriserade mina försök att få Tensonmannen till AB som oljetankern började vända och polletten sakta lossna något. Efter den holmgången började jag se mer kritiskt på det hela.

Fram till dess trodde jag att SE var en svensk Richard Jewell. Innerst inne grodde ett tvivel.

Skandiamannens utsagor blir allt mer främmande för varje varv som man tar med materialet.

P.S. Det kan vara en jäkla skillnad på olika utgåvor, även om man avsiktligt försöker få dem lika.

Jag har inte svårt att tro att Tensonmannen är GM. Men det är en person som inte lämnat sina kontaktuppgifter till polisen och inte är varken SE eller AB. Att NF förväxlar AB med GM beror på färgen på jackan. Det framgår av hans förhör.

SE har aldrig påståtts haft en så ljus blå färg på sig, med eller utan solblekning. Den blå färg SE ståtat med är tvärtom närmare svart, men det fattar inte SE-kramarna.
Senast redigerad av ursprungligen 2023-02-19 kl. 02:00.
Citera
2023-02-19, 01:58
Medlem
Faderligs avatar
Citat:

Nu har jag läst igenom förhören med LP igen. Och jag hittar ingenstans där hon får frågan om det där samtalet eller någon slags fråga alls om vad som hände efter att det strömmade en massa folk till platsen.
Var får ni det ifrån?
Citera
2023-02-19, 02:01
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Jag har inte svårt att tro att Tensonmannen är GM. Men det är en person som inte lämnat sina kontaktuppgifter till polisen och inte är SE. Att NF förväxlar AB med GM beror på färgen på jackan. Det framgår av hans förhör.

SE har aldrig påståtts haft en så ljus blå färg på sig, med eller utan solblekning. Den blå färg SE ståtat med är tvärtom närmare svart, men det fattar inte SE-kramarna.

Anhängarna av SE-teorin förstår att mörkblått kan se svart ut på några meters håll en sen kväll.
Citera
2023-02-19, 02:07
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Han backar, av någon anledning, senare från att "supervittnet" skulle ha uppgett handledsväska.

Hade han blivit varse YN:s observation? Han kan ha missat den uppgiften, som gick ut i TV 2:a mars.

Han angav sin handlovsväska först den 10e mars. Och eftersom SE tydligen lusläste nyheterna för att försöka hitta på en historia för att bortförklara sin närvaro på brottsplatsen och kunna placera sig som ett falskt vittne är det ju bra märkligt att han missade det i över en vecka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in