Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Jag försöker också att leva ett så bra liv jag kan redan nu, jag är inte beroende av vad som händer i framtiden, men döden är ett gissel, både för mig och mina nära och kära.
Vad finns det för mening att leva i 80 år och sedan dö och sluta existera? Då kan man lika gärna aldrig ha fötts, och det hade i många fall varit bättre.
Löftena i bibeln om att bli uppväckt till en ny ordning under Gud, är inte fantasier enligt mig, men om du tycker det, så är det ok, du får tycka det.
Att acceptera döden är en av dom svåraste sakerna som människan har att möta. Men döden kanske är ett större problem för dem som blir kvar att sakna en? För den som dör är det kanske ingen problem om man dör så att man inte ens hinner fatta det.
Vad finns det för mening att leva i 80 år...Det är ändå ett långt liv, många kan känna tacksamhet för att ha fått leva så länge. Trivs man med livet så räknas varje dag, som kan kännas som en gåva och källa för tacksamhet. Varför gapa efter ett evigt liv?
Jag kan inte gå tillbaka till fantasiernas värld med tron på gudar och då finns det bara verklighet kvar.