2023-02-18, 17:02
Medlem
niokilometers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrikofsweden
Vilket nämn ett. Ditt bästa. Så ska vi i detalj kolla på hur detta vittne kan rimligtvis missat en handledsväska.

Med tanke på att gm inte hade någon handledsväska så är det inget vittne som missat den.

Välj en själv om du vill fortsätta charaden...
Citera
2023-02-18, 17:12
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Om man tar det från början så blir det lättare: Senaste PU (2017-2020) hade alltså en teori om att mannen som gick ner mot sjön med en isborr var identisk med SE, och att den sk. Toyotan i själva verket var SE:s Citroën. Tvåbilsteorin är en alternativ teori, som går ut på att det här handlar om två olika män med olika bilar. I tvåbilsteorin blir det alltså ungefär som i teorin om SE:s dubbelgångare som springer på David Bagares gata, dvs. att det figurerar en annan man som har väldigt mycket gemensamt med SE men som i själva verket är en annan person.

Som teori är det ytterst svagt att SE skulle vara mannen vid tjärnen. Då det handlar om två olika bilar (modell vilket vittne var säker på och regnumret, vilket kom från Tyresö) , fel dag och ett blåställ...

Enklaste förklaringen är att detta var en sportlovsfirande vinterfiskare som gav upp i snövädret.

Hade PU trott på detta själva hade de draggat sjön i dagar.
Citera
2023-02-18, 17:18
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Vilket nämn ett. Ditt bästa. Så ska vi i detalj kolla på hur detta vittne kan rimligtvis missat en handledsväska.

Jag kan hjälpa till i denna fråga

Charlotte Liljedal:

f: Mm. Bar han på någonting. Du sa att när han v änder sig om
så såg du pistolen. Bar han på någonting i sin andra hand?
L: Inte vad jag kunde se.
f: Ingen väska eller någonting?
L: Nej.
Citera
2023-02-18, 17:21
Medlem
AllramEasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Så i intervjun i Skydd & Säkerhet så erkänner alltså GM SE, som hela tiden hittat på historier för att komma undan, hans eget motiv till mordet? I ett par korta meningar i en lång utläggning om hur CP är mördaren? CP som vid tillfället var majoritetens palmemördare, men där man inte rikigt hittat ett motiv. Genomgående i den där texten är CP, CP, CP.

Hittar ingenting i förhören med Lisbet att Palme kommer senare till Sari. Tanken är alltså att Olof blir tilltalad och stoppad, men Lisbet lägger inte märke till det? Helt ouppmärksam trots att hon är så uppmärksam så hon märker han blir lite efter?

Tunt, extremt tunt.

Precis som den sirliga revolvern. Hittepå.

Klassisk SEktbeteende.

Negligerar kontexten (CP) och vaskar fram ett förtäckt erkännande.

Engström ”ljuger om allt” men SEkten väljer nogsamt ut ett korn här och ett korn där och konstaterar att han erkänner mellan raderna.

Det vore egentligen bara skrattretande i all sin idioti om det inte fanns en cynisk industri, med Thomas Petterssons, Mattias Göransson och Felix Herngren i spetsen, som skär guld med täljkniv på detta skändliga sätt.

Skämmes ta mig fan.
Citera
2023-02-18, 17:27
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Det är vad det står i förhörsprotokollet:

"När NF passerat mannen, tänkte han att mannen var för gammal för att vara säkerhetsvakt."

"Mannen verkade vara lite äldre, äldre än fhl (44)."

Så det står alltså inte lite äldre än 44, utan uttrycket "lite äldre". Med detta brukar man mena just en "lite äldre" person.

Närmare bestämt minst 50+.

Du får ta och studera boken Svenska språkregler, och inte minst, innebörden av ett kommatecken.

AB var 39 vid tillfället, och ser ut ungefär som 35.

Tensonmannen var, kort sagt, en viss SE.

Ja jag vet vad "lite äldre" betyder, olika för olika personer. Jag har aldrig sagt att det betyder lite äldre än 44. Snygg halmgubbe av dig.

Att det är 50+ är din definition, men vi vet att du också har en önskan om att det ska vara just 50+, därför är din definition svajig.

NF kan ha menat lite äldre än sig själv, lite äldre som i för gammal för att va livvakt (vilken ålder NF tycker det är vet vi inte).

Det jag vände mig emot är din lögn om att NF säger rakt ut "att mannen var äldre än 44"? Det är lögn. Ren och skär lögn.
Citera
2023-02-18, 17:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Det kanske inte var tydligt från min sida. Men det var absolut inte min mening att påstå att det var just det som hände. Jag beskrev bara ett scenario med SE som vittne som är bra mycket mer lättsmält än ett med han som gm.

Ett scenario som har stöd i materialet dessutom. Och som beskrivs av honom själv. Det behöver ju inte betyda att det är sant. Men eftersom det finns mer som stödjer hans historia, förutsatt att det är vissa försköningar ska erkännas. Än det som stödjer att han istället är gm, så får vi väl utgå från att det är mer troligt.

Jag menade inte att det AH och KJs berättelser gör det styrkt att SE var framme. Det visar bara att det är fullt möjligt att han var det utan att han noterades.
Du missar också GS observation av mannen som pekar in mot gränden och dirigerar dom.

Jag beskrev heller inte en man som var framme och var aktiv heller. Jag beskrev en man som var i händelsernas ytterkant men ändå var med. Det är lätt att missa en sådan när det finns så mycket annat som tar ens uppmärksamhet. De flesta andra vittnena är bara beskrivna för att de var där i en grupp. Och som sagt. ingen får frågor om SE i någon närtid efter mordet . Långt ifrån alla på mordplatsen är överhuvudtaget nämnda.

Och när han väl utmärker sig med dirigeringen så finns det ju faktiskt en man som observerar det och anger det.

Jag vill påstå att det är fler som köper en historia där han förskönar lite än den extremt osannolika historien med SE som gm.
Det finns ingen stödbevisning alls för SEs historia. Det finns ingen stödbevisning ens för att han fanns på platsen efter skotten fallit. Ingen kan berätta att de sett en man med hans utseende, ingen har pratat med honom, ingen har sett hans handlingar.

Din bedömning må vara att det finns mer som stödjer att han var vittne och deltagare än att han är GM, men det beror bara på att du är villig att acceptera hans ord utan stödbevisning.

Du försöker bevisa SEs berättelse genom att säga att om vissa element i hans historia gjordes på brottsplatsen, så är hans historia sann. Märklig bevisföring. Ja, poliserna dirigerades bevisligen in mot Tunnelgatan men det styrker inte SEs berättelse. Flera hade sett vart mördaren tog vägen och pekade säkerligen ut vägen. En av dessa var JÅS, han uppger att han dirigerar poliserna och visar åt vilket håll GM sprungit. Att JÅS finns på platsen är dokumenterat och verifierat, liksom alla andra tidiga vittnen o åskådare. SEs närvaro och handlingar är inte observerade eller verifierade av någon.

JÅS har liksom JA observerat AB bakom Palme. Varken JÅS eller JA ser någon annan person bakom AB. SE är osynliga mannen i det skedet, liksom när han senare flänger runt på brottsplatsen och är den mest aktive av alla.

Han förskönar historien? På vilket sätt är hans uppgift att mördarens signalement avser honom en försköning av historien? Han har inte sett mördaren - säger han. Signalementet kan väl vara helt rätt så vitt han vet. Det finns väl fler män med keps, handlovsväska och rock än SE? Varför börjar han prata om att det är fel signalement, han kan ju sabba utredningen? Sveriges statsminister är skjuten på öppen gata, de mest råbarkade Palmehatarna är tagna. Varför skulle SE börja vilja snurra runt med mördarens signalement?
Citera
2023-02-18, 17:33
Medlem
Faderligs avatar
Kan någon hjälpa mig reda ut det här i Charlotte Liljedals förhör?

"f: Den här mannen som försvinner in i trapphuset här, ser du vart
han tar vägen?
L: Nej.
f: Ser du någon som sprin ger efter den här mannen?
L: Ja, jag såg, det var någon som sprang efter en bit men sedan
hade jag mina blickar riktade åt ett helt annat håll."

Jag tycker att förhöret är lite rörigt här och inte förklarar exakt när detta utspelade sig eller om hon menar gm eller någon annan. Kan någon läsa förhöret och uttyda det här? Är det SEs språngmarsch hon pratar om eller något helt annat?
Citera
2023-02-18, 17:36
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Färgen på jackan, jackans längd, tiden för utstämpling, hur han gick och avståndet från paret Palme ute på Sveavägen, samt att han måste ha sneddat in och kommit upp alldeles bakom, stämmer emellertid väl in på Skandiamannen. FC SE vs IFK Skuggan: 6-0.

Handledsväskan kan ha stoppats ner i fickan någonstans mellan Sari och La Carterie, eller tidigare. Uppenbarligen hade karln bestämt sig för att vända och gå efter. Han behövde händerna fria för att knäppa upp rocken och sträcka sig efter ett föremål i axelhölstret.

AB på Tensonmannen: Färgen på jackan vi vet AB bar (inte bara gissar) stämmer sjukt bra. Tidpunkten AB var på gatan stämmer sjukt bra då han till skillnad från SE är bevisad på platsen vid skotten. Hur han de facto gick och det bevisade avståndet från LOP. Samt att han verkligen sneddade in och kom upp alldeles bakom. FC AB som Tensonmannen vs SE som Tensonmannen 5-0.

Så nu hade inte SE bara en revolver, han hade en hölstrad laddad revolver och begick inte mordet i affekt över en avsnäsning, utan han bestämde sig en minut innan och bidade sin tid? Han var orädd för polisen och fängelsedom för vapenbrott, gick runt med en hölstrad jätterevolver i city på kvällarna?
Senast redigerad av enough-is-enough 2023-02-18 kl. 17:49.
Citera
2023-02-18, 17:41
Medlem
AllramEasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det där handlar alltså om mannen i blå täckjacka, han som SE skall ha sett i gränden:
- Att man inte intresserade sig för mannen med den blå täckjackan är besynnerligt. Oturligt nog brändes hans täckjacka upp i torktumlaren, när han tvättade en dag, just innan han greps.
https://magasinetfilter.se/wp-content/uploads/2018/05/Intervju-i-Skydd-S%C3%A4kerhet-nr-5-1992.pdf (sid 7(7))

Vad är det du far efter? Är du i rätt tråd?

Ett av ”bevisen” i processen för att få resning mot CP var att han eldat upp jackan från mordnatten, påstod dåvarande åklagaren.

Sanningen var en annan. Jackan tog bevisligen eld före mordet.

Åklagare Skarp ljög alltså också i ett försök att sätta dit en oskyldig.

Det officiella Sverige tycks rädda för sanningen och det råder ingen brist på ”nyttiga idioter” och förvillare. Det visar outtröttligheten och faktaresistensen hos troll som du.
Citera
2023-02-18, 17:49
Medlem
AllramEasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niokilometer
I princip alla bilder med Engström så dinglar väskan. Till och med när han springer.
(se länk ovan)

Man tycker att du(henrikofsweden) någon gång borde ge dig. Hela teorin Engström bygger på fantasier. I alla lägen, förutom utstämplingen, så är det fantasier.

Bögslungans hela - hemska - existens bygger på att fickorna inte räckte till för allt den moderna mannen behövde bära med sig.

Att framkasta teorin att någon bär handledsväskan i fickan hade varit mentalsjukt redan utan hypotesen att den innehöll en revolver stor som en spädgris.
Citera
2023-02-18, 17:55
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllramEast
Vad är det du far efter? Är du i rätt tråd?

Ett av ”bevisen” i processen för att få resning mot CP var att han eldat upp jackan från mordnatten, påstod dåvarande åklagaren.

Sanningen var en annan. Jackan tog bevisligen eld före mordet.

Åklagare Skarp ljög alltså också i ett försök att sätta dit en oskyldig.

Det officiella Sverige tycks rädda för sanningen och det råder ingen brist på ”nyttiga idioter” och förvillare. Det visar outtröttligheten och faktaresistensen hos troll som du.
Man ser tydligt hur "SE:s iakttagelse av grändmannen" förändras med tiden. Dagen efter mordet beskriver SE hur mördaren flyr från platsen, några dagar senare ändrar han sig av någon anledning till att han nu skall ha sett vittnet Lars J stå stilla och titta nyfiket mot mordplatsen. Och här i den tredje och sista versionen i Skydd & Säkerhet skall det alltså vara CP han har sett. Det är möjligt att SE drevs av ett oerhört behov av att överdriva sin roll som vittne och få bekräftelse, men man kan i alla fall inte anklaga honom vara konsekvent.
Senast redigerad av Draifos 2023-02-18 kl. 17:59.
Citera
2023-02-18, 17:58
Medlem
AllramEasts avatar
Citat:
Han/man håller i väskan när man går/springer.

Vilket specifikt vittne skulle ha sett väskan?

NF?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in