2023-02-17, 14:59
Avslutad
Och nej. Du medlem som påstod att de min sann blir broms spår när man även om man har abs borde prova på att bromsa och se ifall det blir spår.
Har provat själv, audi, syster till Porsche. Inte en chans att det syns i blött väglag.
Citera
2023-02-17, 15:13
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
”I de flesta församlingar.. ..”
Det är inte sant. Förstår ingenting av vad du menar?

Det finns exempel på gravvårdar och Kyrkogårdar där särskilda regler gäller. Men de är inte så många sett till vad som finns att tillgå.

Sen delar jag det märkliga i vad en kingsize är

Kan du nämna en kyrkogård annars lyder väl alla under begravningslagen som alla i Sverige betalar skatt till.
Citera
2023-02-17, 15:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Tycker ändå man borde kunna se på en mötande bil om den har sladd eller bara uppträder vingligt/irrationellt. Kvinnan sa ingenting om någon sladd utan bara att den ”vinglade” över på fel sida.

Till Expressen säger hon (och det är bevisligen hon) så här:

– Jag tänker bara ”sväng, sväng, sväng”. När jag inser att den inte kommer svänga då tänker jag bara att det här kommer göra ont. Sen smäller det.

Om jag såg en mötande bil få sladd skulle jag inte sitta och be till gud att den ska ”svänga”. Man skulle snarare vidta någon slags drastisk åtgärd som att själv köra i diket.
Vad säger att han inte provade det? En racer bil med diffbroms tar inga genvägar, den vill driva rakt fram när det sladdar och abs gör säkert sitt till.
Senast redigerad av P944 2023-02-17 kl. 15:18.
Citera
2023-02-17, 15:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Kan du nämna en kyrkogård annars lyder väl alla under begravningslagen som alla i Sverige betalar skatt till.
En gammal lag att självmördare inte får begravas med andra. Numera utgången lag. Eller kanske sd vill införa den igen
Citera
2023-02-17, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P944
Vad säger att han inte provade det? En racer bil med diffbroms tar inga genvägar, den vill driva rakt fram när det sladdar och abs gör säkert sitt till.
Har vi konstaterat att bilen var utrustad med diffspärr....?
Citera
2023-02-17, 16:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Carl.Apiarie
Har vi konstaterat att bilen var utrustad med diffspärr....?

Ganska säkert, har aldrig träffat på en Porsche sen turbo infördes som inte har det.

måste rätta dig. en diffbroms är inte det samma som esab spärr.
Senast redigerad av P944 2023-02-17 kl. 16:13.
Citera
2023-02-17, 16:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av apskelett
Gäsp. Vi kan fortfarande inte slå fast någonting hur mycket du än vill det. Vi kan bara gissa och det är helt ok. Du är berättigad din åsikt men ditt försök att styra narrativet genom att låtsas att saken är vederlagd enbart pga gissningar är tragisk. Säg bara som det är, du Tror att det är så, men du kan inte bevisa det, hur mycket du än vill.

Jag bryr mig inte om det var en olycka eller inte, jag har ingen koppling till eller åsikt om P, men jag vet att vi inte vet till 100%. Vi inkluderar du, så släpp det. Du kan inget bevisa och allt tjat i världen kommer inte ändra det. Game over man.
Du skriver och läser här!
Citera
2023-02-17, 16:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LarsVonDusseldorf
Hade inte PG varit otrogen och knullat luder i Mariefred kvällen innan han skulle hem till fru o barn? Tror han fipplade med telefonen, pratade med ludret på väg hem o sen krasch.
Luder vet jag inte men ja, tror inte frun var så mäktad imponerad över hans sätt men hon var van så...
Citera
2023-02-17, 17:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tesb
Luder vet jag inte men ja, tror inte frun var så mäktad imponerad över hans sätt men hon var van så...
tror?
Citera
2023-02-17, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tesb

Verkar ju ändå som hon stod ut med hans fasoner. Kanske hon tänkte på barnen. PG verkade vara en osympatisk typ med noll respekt för gränser till kvinnor.
Starkt bekräftelse behov men hade egentligen inte mycket att skryta om. Speciellt inte jämnfört med kretsen han umgicks i.
Tror han såg sig långt in i spegeln på hotellet på morgonen och bestämde sig därefter
Citera
2023-02-18, 07:20
Avslutad
i stand corrected by myself. En Esab spärr vill driva en bil rakt fram medans en diffbroms har mer slingkringsmån. Men alla Porsche turbo har diffbroms. Diffspärr har nästan alla folkrace och dragracebilar.
Senast redigerad av P944 2023-02-18 kl. 07:29.
Citera
2023-02-18, 12:20
Medlem
Gabriel Knights avatar
Vägen man färdades på var inte hal, kanske blöt, men inte hal enligt vittnens utalande i både media och här på forumet. Därför sa hon som satt i lastbilen att bilen vinglade över på fel sida.
Det var också därför man bara sandade tillfartsvägarna. Den större vägen de åkte på var väl troligen redan saltad.
Senast redigerad av Gabriel Knight 2023-02-18 kl. 12:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in