Citat:
Du är inte målgruppen för de här utspelen, som jag håller med om är sopiga, dock inte av samma skäl som du. Det handlar snarare om brist på resultat från den SD-stödda regeringen. För att inte förlora väljarnas förtroende måste någon från SD göra utspel som får medlöpare att gå i taket.Exakt ALLT med Björn Söder är skit. Så fort han öppnar munnen blir man spyfärdig. (min åsikt)
Det jag menade var självfallet när Paludan eldade en koran utanför Turkiets ambassad med hjälp av SD-kopplingar och fullständigt fuckade upp det för regeringens ansträngningar att bli godkända för NATO. SD tog inte avstånd utan tyckte det var BRA vilket väl är att pissa på regeringen? Var har du varit de senaste veckorna? Nu går Finland med utan oss.
Det jag menade var självfallet när Paludan eldade en koran utanför Turkiets ambassad med hjälp av SD-kopplingar och fullständigt fuckade upp det för regeringens ansträngningar att bli godkända för NATO. SD tog inte avstånd utan tyckte det var BRA vilket väl är att pissa på regeringen? Var har du varit de senaste veckorna? Nu går Finland med utan oss.
Trump använde samma grepp. Han vann valet på att utlova en ny riktning för landet, men sedan bedrev han samma politik som Hillary Clinton skulle ha gjort. Bara retoriken och de tomma utspelen fanns kvar och kunde förmå väljarna att klamra sig fast vid honom, när den hatade journalistkåren eller andra politiker gick i taket och ropade skandal.
SD tyckte inte att koranbränningen var bra, partiet har precis som sossarna svängt i Nato-frågan under skumma former. Däremot satte Paludans agerande SD i en svår sits där man måste balansera mellan M-regeringens fanatiska lojalitet till USA och SD-väljarnas lojalitet till Sverige, inkl. deras aversion mot islam. SD:s agerande har av praktisk nödvändighet varit motsägelsefullt och kryptiskt.
Det är inte möjligt för SD att ha en tydlig linje här. Man har hoppat i säng med vad som borde vara de egna väljarnas huvudfiende, mot ett löfte om resultat som aldrig verkar komma. Att reta upp personer som du vinner iallafall lite tid. SD-väljarna ser era reaktioner och tänker att partiet åtminstone gör någonting rätt.