2023-02-02, 19:03
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/svt-novus-hogsta-stodet-for-socialdemokraterna-sedan-2009

Underbara nyheter!
Inte för att jag är fan av S, utan för att det nu börjar bli glasklart att folk har fattat att SD inte har NÅGONTING i regering att göra!

Nu sitter ju inte SD i regeringen
Citera
2023-02-02, 20:05
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Jag tror inte det.
Det handlar om bensinpriset. Och elstödet.

Jag kan inte skylla korankravaller på SD och regeringen. Det är inte deras fel. Men det var dåligt gå till val på att sänka bensinpriset med 10 kr , om det visade sig vara ett omöjligt löfte.

Det var dumt att lova massa saker man inte kunde uppfylla men det har folk redan börjat släppa.

Jag pratar om det som händer nu när SD sabbar för regeringen och som inte synts ännu i några undersökningar.
Citera
2023-02-02, 20:16
Medlem
greta75s avatar
Demirok blir vald. Och släpper direkt denna:

"C-ledaren: Utesluter inte uppgörelse där SD ingår"

Så nu blir det kanske andra toner i tråden.

Min analys: han säger så för att minska det negativa snacket från höger-sidan ett tag och få lugn och ro. Han kommer inte samarbeta med SD.
Senast redigerad av greta75 2023-02-02 kl. 21:00.
Citera
2023-02-02, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Du menar alltså att folk går till S eftersom S har lösningar på dessa problem?

Aj fan tänkte inte på det ! missade detaljen att folk går till S istället.
Citera
2023-02-03, 03:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/svt-novus-hogsta-stodet-for-socialdemokraterna-sedan-2009

Underbara nyheter!
Inte för att jag är fan av S, utan för att det nu börjar bli glasklart att folk har fattat att SD inte har NÅGONTING i regering att göra!
Sitter dom i regeringen? En mätning tar du alltså på allvar? Låg inte SD på 20 % i en annan mätning? Antagligen är detta en outlier då Moderaterna är partiet som fått skiten för hur dålig start regeringen fått.

Du är ett troll dock...
Citera
2023-02-03, 15:41
Medlem
Den nye centerturken är en beskyddare av yttrandefriheten. Jag ser ett konstruktivt samarbete mellan C och SD i framtiden och man ger folket möjligheter till att bränna koraner.

SD kan säkert profilera sig mera, bra exempelvis att man vill byta ut polisledningen. SD kommer snart att stiga igen i opinionsundersökningarna, det gäller bara att synas mer.
Citera
2023-02-05, 03:50
Medlem
Statsminister2030s avatar
Kantar Sifo 5 Februari

S: 36,7 (+ 1,2)

V: 7,7 (+ 0,3)

MP: 4,6 (+ 0,1)

C: 5,1 (– 0,7)

M: 18,8 (+ 0,2)

L: 3,3 (– 0,2)

KD: 4,2 (– 0,2)

SD: 18 (– 0,7)

Övriga: 1,8 (+ 0,2)

December inom parantes

De tre stora står sig. Särskilt S som går som tåget. . Mp överraskade kvar en bit över 4% . L har nog tur att det är 42 månader kvar. Det lär svettas en del hos KD och C. Blir spännande och se hur det går nu när Skallturken tagit över.
Citera
2023-02-05, 04:24
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
Kantar Sifo 5 Februari

S: 36,7 (+ 1,2)

V: 7,7 (+ 0,3)

MP: 4,6 (+ 0,1)

C: 5,1 (– 0,7)

M: 18,8 (+ 0,2)

L: 3,3 (– 0,2)

KD: 4,2 (– 0,2)

SD: 18 (– 0,7)

Övriga: 1,8 (+ 0,2)

December inom parantes

De tre stora står sig. Särskilt S som går som tåget. . Mp överraskade kvar en bit över 4% . L har nog tur att det är 42 månader kvar. Det lär svettas en del hos KD och C. Blir spännande och se hur det går nu när Skallturken tagit över.

C kommer att sjunka rejält nu. De kommer att göra en Sabuni: Demirok kommer att dra ner opinionssiffrorna så lågt att de i ren panik ser sig tvungna att byta ut honom före nästa val. Han har ingen kärntrupp. Inte bönderna och glesbygdsfolket i ryggen, inte Annie-kramarna och ingen annan heller. Och de har ingen kärnfråga längre. (Det har iofs inte KD heller numera, och det verkar helt rimligt att de ligger och balanserar strax ovanför spärren. Gud give att de åker ut.)
Citera
2023-02-16, 21:38
Medlem
cognacs avatar
Sentio 2023-02-16
(December inom parantes)
https://twitter.com/StatistiskO/status/1626198494611472385/photo/1

S: 34,1 (+ 0,3)

V: 8,4 (+ 1,6)

MP: 5,8 (+ 0,6)

C: 3,7 (– 0,5)

M: 17,9 (+ 0,2)

L: 3,6 (– 1,4)

KD: 4,9 (+/- 0)

SD: 20,4 (– 1,2)

Mandatfördelning:
184 = S, V, MP & C
165 = M, SD, KD & FP
Citera
2023-02-17, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Det var dumt att lova massa saker man inte kunde uppfylla men det har folk redan börjat släppa.

Jag pratar om det som händer nu när SD sabbar för regeringen och som inte synts ännu i några undersökningar.

Fast (SD) sabbar väl inte för regeringen? Vaqd menar du med det? Tycker snarast att (SD) verkar extremt lojala med Tidöavtalet?

Den senaste "skandalen" där Björn Söder vill rensa ut aktivister från myndigheterna tror jag de flesta (M)/(KD) väljare och politiker håller på Björn Söder. Det är knappast att sabotera. De flesta inser ju att han har rätt. Det visar ju 261 listan på UD tydligt! Att dessa inte fått sparken ännu är ju obegripligt egentligen....
Citera
2023-02-17, 11:48
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Fast (SD) sabbar väl inte för regeringen? Vaqd menar du med det? Tycker snarast att (SD) verkar extremt lojala med Tidöavtalet?

Den senaste "skandalen" där Björn Söder vill rensa ut aktivister från myndigheterna tror jag de flesta (M)/(KD) väljare och politiker håller på Björn Söder. Det är knappast att sabotera. De flesta inser ju att han har rätt. Det visar ju 261 listan på UD tydligt! Att dessa inte fått sparken ännu är ju obegripligt egentligen....

Exakt ALLT med Björn Söder är skit. Så fort han öppnar munnen blir man spyfärdig. (min åsikt)

Det jag menade var självfallet när Paludan eldade en koran utanför Turkiets ambassad med hjälp av SD-kopplingar och fullständigt fuckade upp det för regeringens ansträngningar att bli godkända för NATO. SD tog inte avstånd utan tyckte det var BRA vilket väl är att pissa på regeringen? Var har du varit de senaste veckorna? Nu går Finland med utan oss.
Citera
2023-02-17, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Exakt ALLT med Björn Söder är skit. Så fort han öppnar munnen blir man spyfärdig. (min åsikt)

Det jag menade var självfallet när Paludan eldade en koran utanför Turkiets ambassad med hjälp av SD-kopplingar och fullständigt fuckade upp det för regeringens ansträngningar att bli godkända för NATO. SD tog inte avstånd utan tyckte det var BRA vilket väl är att pissa på regeringen? Var har du varit de senaste veckorna? Nu går Finland med utan oss.

Det har ju alltid varit klart att Sverige skulle få problem med att gå med i NATO. Koranbränningen är nog sekundär i sammanhanget. Det stora problemet är att (S) stödjer terroristorganisationen PKK. Senast genom att ge dem nästan 4 miljarder kronor i utbyte mot att Magdalena Andersson skulle få tillträda som Statsminister.

Dock har ju (SD) rätt i sak här tycker jag. Det är viktigt att det är tillåtet att hyckla religion i ett samhälle. Inför vi hädelselagar och i praktiken låter olika gruppers våldsbenägenhet avgöra vad som är tillåtet och inte så är vi illa ute...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in