Flashback bygger pepparkakshus!
2023-02-17, 18:50
Medlem
Någon som vet om det finns någon konkurrent som släppt sin version av chat gpt eller när de förväntas släppa en? Hade varit kul med en liknande AI utan alla jävla begränsningar
Citera
2023-02-17, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Kan man bara ställa frågor till den eller kan man ladda upp exempelvis en lång text och få den korrekturläst osv?

Du kan alltid fråga GPT direkt istället så får du veta eller bara testa det du vill den ska göra.

Men ja du kan skicka en text och få den att korrekturläsa den. Hur lång är osäkert. Jag frågade hur lång text man kan dunka in i ett och samma chattmeddelande och fick både 500 & 2000 karaktärer som svar när jag frågade.

Testade att slänga in 4000+ karaktärer i ett meddelande och det gick utan problem. Men hur långt som helst lär inte gå så du får nog dela upp det en del.

Dock vet jag inte hur mycket jag hade litat på dess korrekturläsningsskills, den kommer helt klart kunna fixa till en massa men du hade behövt gå igenom texten själv efteråt (imo) och kolla igenom den för ibland har jag sett att den stavat fel på något
Citera
2023-02-17, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Technerder
Någon som vet om det finns någon konkurrent som släppt sin version av chat gpt eller när de förväntas släppa en? Hade varit kul med en liknande AI utan alla jävla begränsningar

Googles Bard är på G men alla som kommer har givetvis ett woke-filter.
Citera
2023-02-17, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Googles Bard är på G men alla som kommer har givetvis ett woke-filter.
Kommer den kunna besvara samma saker som chatGPT? T.ex "Skriv ett tvådimensionellt Ping-Pong-spel"? Eller svarar den enbart utifrån Google-resultat som gjort liknande?
Citera
2023-02-17, 19:51
Medlem
Retropropagations avatar
Ett litet tips till dig med IQ > 145:

https://writings.stephenwolfram.com/2023/02/what-is-chatgpt-doing-and-why-does-it-work/

Citat:
What Is ChatGPT Doing … and Why Does It Work?

Om du saknar förmåga att förstå bloggposten, kan du be om hjälp...

Prompt:
Citat:
Summarize this blog post please:

https://writings.stephenwolfram.com/2023/02/what-is-chatgpt-doing-and-why-does-it-work/

ChatGPT:
Citat:
In this blog post, Stephen Wolfram, the founder and CEO of Wolfram Research, provides an overview of the ChatGPT language model, which is a large-scale deep learning model trained on vast amounts of text data to generate human-like responses to prompts.

Wolfram explains the basic architecture of ChatGPT and how it works, highlighting the importance of its pre-training and fine-tuning phases. He discusses the challenges in training such a model, such as the need for large amounts of high-quality data and the potential for biases to be embedded in the model.

The author also discusses some potential applications of ChatGPT, such as in natural language understanding, text summarization, and question answering, as well as some of the ethical and social considerations that need to be taken into account when deploying such models.

Overall, the post provides a detailed and informative introduction to the ChatGPT language model and its potential uses and implications.
Citera
2023-02-17, 20:05
Medlem
När man söker på Apple store på Chatgpe så får man upp olika AI appar att ladda ner.

Men betyder det ändå att den vi talar om är originalet eller vad man ska kalla det?
Citera
2023-02-17, 20:26
Medlem
strangePersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
När man söker på Apple store på Chatgpe så får man upp olika AI appar att ladda ner.

Men betyder det ändå att den vi talar om är originalet eller vad man ska kalla det?
Nej. Inget av det som finns på appstore är ChatGPT.
Citera
2023-02-17, 20:36
Medlem
Retropropagations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retropropagation
Ett litet tips till dig med IQ > 145

Ett tips till...

Om du, liksom jag, är lite kritisk till Wolframs teorier, kan du givetvis få hjälp av ChatGPT...

Citat:
While the blog post provides a detailed overview of the architecture and workings of ChatGPT, there are some technical details that are not discussed in depth. For example, the post does not delve into the specific algorithms used for pre-training or fine-tuning the model, or the specific hyperparameters used during training.

Additionally, the post does not discuss some of the potential limitations of ChatGPT, such as its tendency to generate responses that are safe and non-controversial, or its potential to produce biased or offensive content if not properly trained and supervised.

Finally, the post does not provide a detailed comparison of ChatGPT to other language models, or a discussion of the specific advantages or disadvantages of using ChatGPT over other models.

Mycket intressant... ChatGPT instämmer i min egen analys...

Kom att tänka på Freeman Dyson:s analys av Stephen Wolfram:s teorier. Jag tror dock inte att ChatGPT är kapabel till en lika sofistikerad analys. Återkommer...
Citera
2023-02-17, 20:59
Medlem
Otroligt verktyg i min roll som säljare till en del Mail som kan ta onödigt lång tid ofta..
Citera
2023-02-17, 23:02
Medlem
Extremeflys avatar
Jag får ett meddelande "To many request in an hour" eller något liknande.

Hur kommer man runt detta? Jag använder programvaran i mitt arbete vilket funkar klockrent.

Jag har försökt rensa cookies, köra med VPN och annan webbläsare men de går inte. Att lösa ett konto till är inte aktuellt då jag bara har ett nummer.

Finns de pluskonto eller något liknande som gör att de försvinner? Hur länge behöver man vänta för att de försvinner?
Citera
2023-02-17, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Jag får ett meddelande "To many request in an hour" eller något liknande.

Hur kommer man runt detta? Jag använder programvaran i mitt arbete vilket funkar klockrent.

Jag har försökt rensa cookies, köra med VPN och annan webbläsare men de går inte. Att lösa ett konto till är inte aktuellt då jag bara har ett nummer.

Finns de pluskonto eller något liknande som gör att de försvinner? Hur länge behöver man vänta för att de försvinner?

Ja finns i menyn till vänster "Upgrade to Plus"
Citera
2023-02-17, 23:08
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarpenterTim
Ja finns i menyn till vänster "Upgrade to Plus"

Tack ska pröva de
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera