2023-02-17, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stanley74
Vad är syftet med dessa videos?

Att ge bevis på tillverkning av pyramider, granitkistor, väggar och golv, och perfekt formade urnor genom maskinell tillverkning, inte genom manuellt hackande med kopparmejsel och hammare.

Att man skulle kunna tillverka en perfekt kista med exakta hörn bara genom manuellt hackande med en kopparmejsel och hammare, är i det närmaste ett mirakel.

Har du ännu kollat på en enda video?
Citera
2023-02-17, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Det måste ha varit mirakulöst att skapa pyramiderna med enbart av ett manuellt arbete med mejslar av mässing som historikerna påstår.

Bevisen talar om något annat, men det örat vill du inte lyssna på.

Nej, t.ex. accepterar jag inte att pyramiderna byggdes av egyptierna med handverktyg som mejslar av mässing och koppar. Det är vetenskapligt omöjligt, ändå tror du på dessa historiker, utan bevisning. Det är mirakulösa påståenden att pyramiderna byggdes manuellt med mejslar och hammare, kolla på detta:

https://youtu.be/-AUDBFqn8EM?t=1778

Hur menar du att pyramiderna byggdes?
Citera
2023-02-17, 19:16
Medlem
Citat:
Att ge bevis på tillverkning av pyramider, granitkistor, väggar och golv, och perfekt formade urnor genom maskinell tillverkning, inte genom manuellt hackande med kopparmejsel och hammare.

Att man skulle kunna tillverka en perfekt kista med exakta hörn bara genom manuellt hackande med en kopparmejsel och hammare, är i det närmaste ett mirakel.

Har du ännu kollat på en enda video?
Kollade lite nyss, bara nån minut. Förstår fortfarande inte syftet, med tanke på tråden och det som diskuteras här.
Och när jag ser saker jag inte vet hur det gick till, då säger jag ”jag vet inte”. Jag säger aldrig ”mirakel” eller ”Gud gjorde det”. Sådana påståenden måste också bevisas, inte bara antas.
Citera
2023-02-17, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Hur menar du att pyramiderna byggdes?

Det vet jag inte, men jag tror knappast att människorna var "primitiva stenåldersmänniskor" med kopparmejslar och hammare.

Har du kollat på bevisen i YouTube videorna som jag citerat? Eller har du som stanley74 inte velat kolla på dessa för att det skulle skaka om din verklighetsuppfattning?

Tänk om Jehovas vittnen har rätt? Hemska tanke!!!
Citera
2023-02-17, 19:25
Medlem
Citat:
Kollade lite nyss, bara nån minut. Förstår fortfarande inte syftet, med tanke på tråden och det som diskuteras här.
Och när jag ser saker jag inte vet hur det gick till, då säger jag ”jag vet inte”. Jag säger aldrig ”mirakel” eller ”Gud gjorde det”. Sådana påståenden måste också bevisas, inte bara antas.

Så du ser inte den cirkulära bågen, eller dom exakta hörnen, och då antar du automatiskt att människor mejslade fram dom med koppar och en hammare? Detta eftersom den etablerade arkeologin säger så?

Är det ett objektivt, vetenskapligt tänkande?
Citera
2023-02-17, 19:26
Medlem
Citat:
Det vet jag inte, men jag tror knappast att människorna var "primitiva stenåldersmänniskor" med kopparmejslar och hammare.

Har du kollat på bevisen i YouTube videorna som jag citerat? Eller har du som stanley74 inte velat kolla på dessa för att det skulle skaka om din verklighetsuppfattning?

Rätt om vad???
Varför skulle en annan civilisation vara ett mirakel? Vad går emot naturlagarna?
Citera
2023-02-17, 19:27
Medlem
Citat:
Så du ser inte den cirkulära bågen, eller dom exakta hörnen, och då antar du automatiskt att människor mejslade fram dom med koppar och en hammare? Detta eftersom den etablerade arkeologin säger så?

Är det ett objektivt, vetenskapligt tänkande?
Vilka spår finns efter maskinerna som användes? Gick de på ström?
Citera
2023-02-17, 19:28
Medlem
Citat:

Hur stora är Jehovas vittnen av statistiska?
Citera
2023-02-17, 19:29
Medlem
Citat:
Vilka spår finns efter maskinerna som användes?

Har du kollat på videon?

Citat:
Gick de på ström?

Det har jag ingen aning om.
Citera
2023-02-17, 19:35
Medlem
Citat:
Rätt om vad???
Varför skulle en annan civilisation vara ett mirakel? Vad går emot naturlagarna?

Det stämmer överens med bibelns redogörelse om att det fanns en annan civilisation innan egyptierna, som förmodligen var väldigt tekniskt utvecklade, och kanske t.o.m. kunde manipulera DNA. Och egyptierna tog över byggnaderna och artefakterna efter floden, efter att denna civilisation som fanns före floden/ före egyptierna dog ut.

Jag förstår stanley74, det är mycket information att processa.
Citera
2023-02-17, 19:41
Medlem
Citat:
Har du kollat på videon?

Det har jag ingen aning om.
Nej, bara någon minut. Och jag förstår inte syftet.
Citera
2023-02-17, 19:43
Medlem
Citat:
Det stämmer överens med bibelns redogörelse om att det fanns en annan civilisation innan egyptierna, som förmodligen var väldigt tekniskt utvecklade, och kanske t.o.m. kunde manipulera DNA. Och egyptierna tog över byggnaderna och artefakterna efter floden, efter att denna civilisation som fanns före floden/ före egyptierna dog ut.

Jag förstår stanley74, det är mycket information att processa.
Vilken flod? Förmodligen väldigt tekniskt utvecklade? Vet inte Gud om de var det eller inte?
Vilka tekniska maskiner finns beskrivna i Bibeln, som dessa mönniskor använde?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in