2023-02-01, 18:47
Medlem
greta75s avatar
SD's hantering och kommentarer i samband med koranbränningen har varit sjukt dåligt hanterat bedömer jag.

Främst lägger man fällben för sina samarbetspartner i regeringen och dels så har man bidragit till någon form av nationell kris

Heeelt I onödan. Jag fattar det inte. Lär vara många missnöjda i de flesta led. (förutom de mest hardcore SD)

Detta kan inte ha visat sig ännu i mätningarna. Vi får se hur det går men detta tror jag kommer synas.
Citera
2023-02-01, 19:10
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nix-registret
Ta det i stället som ett intyg för hur obetydlig particirkusen är. Det är inte där politiken utspelar sig. Det har noll politisk betydelse om det är rockige Kristersson som försöker göra Sverige till en Nato-vasall eller om det är Annika Strandhäll och Morgan Johansson som gör det.

Delta i verkliga politiska strider. Kulturbevakning, journalistik, maktanalys och annat är tillgängligt även för hågade amatörer. Det är sådant som partipolitiker sedan, flera led längre ned i näringskedjan, har att förhålla sig till och bygga sina karriärer och floskler kring.

Ja jag håller med dig. Vi som vill förändra Sverige till ett mer normalt land måste gräva där vi står. På arbetsplats, universitet, civilsamhälle. Det socialdemokratiska tänkandet har så starkt grepp att valet vart fjärde år mest är en symbolhandling.

Oerhört långt kvar innan Sverige tar förnuftet till fånga.
Citera
2023-02-01, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bankkonsulten
Ja det är nog det absolut bästa, om både C och MP ligger och svävar runt 2-3% strax innan valet samtidigt som fler lämnat S för SD, då kommer inte stödrösterna att räcka för att rädda båda. Speciellt om många innerstadskvinnor som egentligen röstar S eller MP känner att C lett av den kriminelle blatten med turkiskt medborgarskap är det mest politiskt korrekta att rösta på.

Fel, svenska väljare vill ha en partiledare de kan identifiera sig med. Alltså INTE en muslimsk turk som skallar folk på stan.
Citera
2023-02-02, 06:19
Medlem
MrSokratess avatar
SVT/Novus Februari

M: 19,7 (+0,1)

L: 3,0 (-0,8)

C: 5,0 (-0,4)

KD: 4,3 (+/- 0)

S: 37,1 (+2,4)

V: 7,4 (-0,5)

MP: 5,0 (+0,7)

SD: 16,9 (-1,5)

Annat: 1,6 (+/-0)
Citera
2023-02-02, 08:23
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/svt-novus-hogsta-stodet-for-socialdemokraterna-sedan-2009

Underbara nyheter!
Inte för att jag är fan av S, utan för att det nu börjar bli glasklart att folk har fattat att SD inte har NÅGONTING i regering att göra!
Citera
2023-02-02, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/svt-novus-hogsta-stodet-for-socialdemokraterna-sedan-2009

Underbara nyheter!
Inte för att jag är fan av S, utan för att det nu börjar bli glasklart att folk har fattat att SD inte har NÅGONTING i regering att göra!

Det folk reagerar på är ju bara att SD är i närheten av makt
Citera
2023-02-02, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
SD's hantering och kommentarer i samband med koranbränningen har varit sjukt dåligt hanterat bedömer jag.

Främst lägger man fällben för sina samarbetspartner i regeringen och dels så har man bidragit till någon form av nationell kris

Heeelt I onödan. Jag fattar det inte. Lär vara många missnöjda i de flesta led. (förutom de mest hardcore SD)

Detta kan inte ha visat sig ännu i mätningarna. Vi får se hur det går men detta tror jag kommer synas.

Jag tror inte det.
Det handlar om bensinpriset. Och elstödet.

Jag kan inte skylla korankravaller på SD och regeringen. Det är inte deras fel. Men det var dåligt gå till val på att sänka bensinpriset med 10 kr , om det visade sig vara ett omöjligt löfte.
Citera
2023-02-02, 11:56
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW

Underbara nyheter!

Sveriges näst största parti i valet, och fortfarande 2a-3a i de olika opinionsundersökningarna. Menar du att småpartier som MP, C och V som kan mobilisera runt 5% var av väljarkåren har någonting i en regering att göra?
Citera
2023-02-02, 13:32
Medlem
Tja inte så svårt att fatta varför SD rasar : kriminaliteten bara ökar istället för att minska jag har inte sett/hört vilka åtgärder som SD + regeringen tänker ta för att få bukt på detta.

Hur blev med återvandring, utvisning av kriminella osv osv invandring har inte minskat heller så jag för min del är missnöjd med SD de sitter för stilla i båten o väntar på vad ? värre än vad det är kan det inte bli !

Edit: jag kan vara felinformerad pga jag inte följer så mycket politiken i msm
Citera
2023-02-02, 16:03
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin
Tja inte så svårt att fatta varför SD rasar : kriminaliteten bara ökar istället för att minska jag har inte sett/hört vilka åtgärder som SD + regeringen tänker ta för att få bukt på detta.

Hur blev med återvandring, utvisning av kriminella osv osv invandring har inte minskat heller så jag för min del är missnöjd med SD de sitter för stilla i båten o väntar på vad ? värre än vad det är kan det inte bli !

Det är inte konstigt. Svensken fick inte elstödet innan julklappsshoppingen tog fart. Det är allt och så enkelt är det. ”Regeringen har inte infriat sina löften” skriker Svensson efter tre månader. Ibland tror jag att människan är för emotionell för att rösta. Tur att det är val var fjärde år och inte oftare. Det kanske borde gå åtta år mellan varven. Men det är också sant att SD måste agera mot kriminella och visa framgång. De vill att polischefen avgår nu, det är en start. Sedan skall det bli svårt att bli polis, högre lön och bra förmåner. Bor i Schweiz och här är servett status jobb, precis som lärare. Det ni.
Citera
2023-02-02, 17:02
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSokrates
SVT/Novus Februari

M: 19,7 (+0,1)

L: 3,0 (-0,8)

C: 5,0 (-0,4)

KD: 4,3 (+/- 0)

S: 37,1 (+2,4)

V: 7,4 (-0,5)

MP: 5,0 (+0,7)

SD: 16,9 (-1,5)

Annat: 1,6 (+/-0)

Då stöder Novus Ipsos galet höga siffra för S.

Bränsle och elpriserna.

Det ironiska är att de hade varit än högre med en S-regering. Folk i gemen är verkligen politiskt dumma i huvudet.
Citera
2023-02-02, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin

Du menar alltså att folk går till S eftersom S har lösningar på dessa problem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in