Citat:
Ursprungligen postat av
Beaver14
Arsenal spelar aldrig bra när det är tidig k.o. på lördagar. Lägg på att Emery garanterat kommer ha framgång mot oss, risk för stryk igen.
Vet att det kommer bli banter från andra håll ifall Arsenal tappar men personligen tycker jag inte det är någon skam om det skulle bli poängtapp borta mot Villa. De har en bra tränare nu och verkar få ut mycket mer av sin trupp än vad Gerrard gjorde. Hade själv varit orolig om det hade varit Villa - Man United, aldrig kul med knepiga bortamatcher.
Att Arsenal ligger 2a (med en match till godo) så här långt in i säsongen får ju ändå ses som bra. Det blir mycket snack om kris pga att man nu prickat in 3 dåliga matcher i rad, men hade dessa matcher varit utspridda under säsongen istället så tror jag inte snacket hade varit likadant. Torsk mot City - det händer alla lag. Uddamålsförlust borta mot Everton med ny tränare, sånt händer. Kryss hemma mot Brentford med ett tveksamt VAR beslut i fokus, sånt kan också hända. Men visst, skulle Aston Villa nu ta poäng (eller vinna) också så spär det ju på ännu mer.
Jag är själv lite orolig för vår hemmamatch mot Leicester på Söndag faktiskt. Jo, det är 3p som bara "ska" plockas in, men Leicester verkar ju ha kommit igång lite, gjorde 4 mot Spurs och samtidigt lyckades inte vi förvalta vårat schema och tappade 4p totalt mot Palace och Leeds inom loppet av några veckor. 3p ska bara in!