2023-02-16, 21:40
Moderator
zanteras avatar
Problemet med City är ju att när väl maskinen kommer igång så är de ruggigt starka. Jag kan köpa att City troligtvis inte vinner 15 matcher som återstår och lär ha några poängtapp framöver, kanske t.o.m en liten svacka på några matcher. Problemet är ju dock att inget av de övriga lagen inger ju förtroende att de ska kunna hota City på allvar. Arsenal bevisar ju tyvärr att utan Partey så är man inte alls samma lag och poängtappen har kommit i samband med att han blivit utbytt eller inte kunnat spela på 100%, eller fått stå över. United har tagit flera kliv denna säsongen men jag kan inte sitta här verklighetsfrånvänd som vissa andra supportrar och säga "Vi utmanar om titeln". Realistiskt så saknas det bredd och när Casemiro inte kan spela så märks det av. Newcastle är på väg neråt och Spurs är Spurs. Liverpool och Chelsea är för långt efter.

Så visst, tror City kan tappa och tabellen kan möjligtvis tightas till lite, men för alla 'problem' som vi motståndarfans kan se i City så finns det ju lika stora hål (eller större) i våra egna klubbar. Det enda man kan hoppas på är väl att City blir bestraffade men det lär ju inte hända.
Citera
2023-02-16, 23:23
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Bra spelare, såklart. Fast vi har ett bättre, mer kompakt försvar än vad Man City har.

Och..? Arsenal har helt klart ett bättre försvar än vad Man City har, det är även de flesta experter eniga i.
Står du fast vid detta påstående? Har du lyckats att hitta dessa "experter" som bör få sparken?
Citera
2023-02-16, 23:25
Medlem
laddkingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Står du fast vid detta påstående? Har du lyckats att hitta dessa "experter" som bör få sparken?

kan det var likasinnade som trollet på något arsenal forum ?
Citera
2023-02-16, 23:30
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Problemet med City är ju att när väl maskinen kommer igång så är de ruggigt starka. Jag kan köpa att City troligtvis inte vinner 15 matcher som återstår och lär ha några poängtapp framöver, kanske t.o.m en liten svacka på några matcher. Problemet är ju dock att inget av de övriga lagen inger ju förtroende att de ska kunna hota City på allvar. Arsenal bevisar ju tyvärr att utan Partey så är man inte alls samma lag och poängtappen har kommit i samband med att han blivit utbytt eller inte kunnat spela på 100%, eller fått stå över. United har tagit flera kliv denna säsongen men jag kan inte sitta här verklighetsfrånvänd som vissa andra supportrar och säga "Vi utmanar om titeln". Realistiskt så saknas det bredd och när Casemiro inte kan spela så märks det av. Newcastle är på väg neråt och Spurs är Spurs. Liverpool och Chelsea är för långt efter.

Så visst, tror City kan tappa och tabellen kan möjligtvis tightas till lite, men för alla 'problem' som vi motståndarfans kan se i City så finns det ju lika stora hål (eller större) i våra egna klubbar. Det enda man kan hoppas på är väl att City blir bestraffade men det lär ju inte hända.
Det är inte helt orealistiskt att City vinner 15 raka om dom verkligen behöver det men det lär bli ett eller två bakslag. Dom vinner typ 12 och en av dom är mot Arsenal och sen är guldet klart. Arsenal lär som MAX ta 10 vinster till och City har mycket enklare schema.

Tippar sluttabellen.

City
United
Arsenal
Jadu? Liverpool kanske vaknar?
Citera
2023-02-16, 23:31
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laddkingen
kan det var likasinnade som trollet på något arsenal forum ?
Nej han påstod ju sen att Rio och Harry har sagt det iaf, sen vägrade länka av någon anledning :P
Citera
2023-02-17, 01:06
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Nej han påstod ju sen att Rio och Harry har sagt det iaf, sen vägrade länka av någon anledning :P

Han har redan slagit fast att det han säger stämmer han behöver inte visa oss källor. Det bara är så
Citera
2023-02-17, 01:45
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Han har redan slagit fast att det han säger stämmer han behöver inte visa oss källor. Det bara är så
Då får vi köpa att det bara är så. Arsenal är överlägsna och har redan vunnit ligan sedan omgång 8 typ?. Dom är väl en av dom stora favoriterna till att ta hem CL titeln nästa säsong också? Vem ska kunna utmana dom om dom väljer att behålla Xhaka? Jag menar Xavi, Busquets, Iniesta och Casemiro, Kroos, Modric släng er i väggen! Ødegaard,Xhaka, Partey är trion som kommer gå till historian!
Citera
2023-02-17, 02:37
Medlem
Det är ju rena komedin här inne jaja men då blev det visst ingen titel för The Gooners i år alltså. Trodde det vart avgjort redan. Attans!
Citera
2023-02-17, 08:15
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
På sistone så har inte vårat försvar fungerat, men sett över säsongen så menar jag helt klart att AFCs försvar har varit bättre än Man Citys.

Du får väl se att kontakta Sky och be de ge Harry Redknapp (som gäst) och Rio Ferdinand sparken då. Lycka till..
Citera
2023-02-17, 08:23
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Det är ju rena komedin här inne jaja men då blev det visst ingen titel för The Gooners i år alltså. Trodde det vart avgjort redan. Attans!
Ja, tyvärr så blir det fort så när man försöker att passa 10x fulla eller rusade ungdomar på en gång.

Vem har egentligen påstått att Arsenal kommer vinna titeln? Och vad är det som tillsäger att det ena eller andra laget har redan avgjort titelstriden?
Citera
2023-02-17, 08:26
Moderator
zanteras avatar
Bästa försvaret är väl kort o gott laget som släppt minst mål dvs Newcastle? Det bör ju ändå vara en ganska objektiv statistik att avgöra menar jag. På samma sätt som att det bästa laget offensivt är City eftersom de gjort flest mål. Det är ju inte som att diskutera vem som är bäst på sin position eller dylikt där man kan väga in fler saker än mål/assist/tacklingar osv.
Citera
2023-02-17, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Ja, tyvärr så blir det fort så när man försöker att passa 10x fulla eller rusade ungdomar på en gång.

Vem har egentligen påstått att Arsenal kommer vinna titeln? Och vad är det som tillsäger att det ena eller andra laget har redan avgjort titelstriden?
Jag har inte varit här inne så mycket men minns att jag läste någon gång innan VM uppehållet att du och några Gooners här inne redan hade tagit ut segern. Torska 1-3 hemma mot City känns ju som att det inte kommer hålla för titeln direkt men vem vet.
Så blir ju lite roligt men ska jag vara ärlig så hade det varit kul om ni vinner. För de kommande åren lär ju Abu Dhabi, Saudi och Qatar styra ligan helt och hållet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in