2023-02-17, 07:12
Medlem
OtherBarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
Kan någon förklara följabde:

Ryssland har hypersoniska missiler. Varför använder man inte bara dessa? Ukraina har väl inget som kan stoppa det?

Av samma anledning att man har sett typ 2st T-14 Armata i Ukraina, förmodligen funkar inte skiten.

Skulle roboten mot förmodan fungera så spelar det ingen roll. Befintliga ryska vapensystem duger när man enbart ska angripa civil infrastruktur.
Citera
2023-02-17, 07:17
Medlem
leachs avatar
800 nya pälsar till homofederationens kvinnor. Stackars djur som får sätta livet till för att värma dessa kvinnor.
En hel del ryskt materiel har även blivit till skrot.

approximately 141,260 (+800) military personnel
3,298 (+2) tanks
6,520 (+3) armoured combat vehicles
2,322 (+16) artillery systems
467 (+1) multiple-launch rocket systems
241 (+2) air defence systems
298 (+0) fixed-wing aircraft
287 (+0) helicopters
2,013 (+1) operational-tactical UAVs
871 (+14) cruise missiles
18 (+0) ships/boats
5,187 (20) vehicles and tankers
221 (+2) special vehicles and other equipment.

https://www.facebook.com/photo/?fbid=531824635797286&set=a.229159252730494
Senast redigerad av leach 2023-02-17 kl. 07:23.
Citera
2023-02-17, 07:20
Medlem
Troll åt höger och vänster här.

Jag har lite neutrala fråo gor om hur kriget fortlöper.

Under ett år har media matat nyheter om ukrainska framgångar: samtiditigt som Ryssarna krigar med jaktgevär från 1800 och har slut på allt vad vapen & ammuniton heter. Stämmer det? Och isåfall varför vinner inte ukraina? Varför är inte kriget slut? Jag förstår inte. Media säger ju att det är spel mot ett mål...

Varför ansåg sig Ryssland tvungna att anfall sitt broderfolk & grannland?

När dör putin? Enligt media i väst har Putin varit dödsjuk sen dag ett av invasionen sånär dör presidenten?
Citera
2023-02-17, 07:20
Medlem
Voelsens avatar
Putin krigar till sista ryss, varför ger han inte upp och sparat människoliv?
Citera
2023-02-17, 07:24
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77

Under ett år har media matat nyheter om ukrainska framgångar: samtiditigt som Ryssarna krigar med jaktgevär från 1800 och har slut på allt vad vapen & ammuniton heter. Stämmer det? Och isåfall varför vinner inte ukraina? Varför är inte kriget slut? Jag förstår inte. Media säger ju att det är spel mot ett mål...

När dör putin? Enligt media i väst har Putin varit dödsjuk sen dag ett av invasionen sånär dör presidenten?

’Neutrala’ frågor, jodu
Citera
2023-02-17, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
Kan någon förklara följabde:

Ryssland har hypersoniska missiler. Varför använder man inte bara dessa? Ukraina har väl inget som kan stoppa det?

1 De har få

2 Fungerar emot mål som inte rör sig speciellt mycket

3 Är dyra

Ryssarna har billigare robotar, även om de minskar i antal, som kan göra samma sak.

Ett av Ryssarnas stora problem är att deras kill-chain tid är för lång. Det innebär att allt Ukrainskt som kan flytta på sig skjuter man inte på med robotar. Nästa problem är att ryska robotar som bäst kan träffa rätt hus och som sämst rätt stad, beroende på modell. Västerländska kan träffa rätt fönster. Det innebär att ryssarna måste använda x antal robotar för vara säkra att förstöra ett mål. Nästa problem är att de har svårt att se beräkna vilka skador de har gjort. Allt detta gör att de måste använda många robotar, som de har brist av.

De kommer "aldrig" ta slut men produktionsbegränsningen gör att de har brist på robotar.
Citera
2023-02-17, 07:40
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:

Så fort man läser "neutrala frågor" så förstår man vartåt det lutar.

För in kommer nyfikna betraktare som bara "vill ha fred", "inte bryr sig om korrupta skitländer", "vill spendera pengar på skola, sjukvård och handhjärtan" istället för vapen för att sedan likt du leda diskussionen in på Kremls narrativ. Dina infantila frågor får förbli obesvarade eftersom premissen för hela frågeställningen att "media säger att det är spel mot ett mål" är falsk.
Citera
2023-02-17, 07:42
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Nej, det finns ingen dokument, och det ska man ha, när det handlas med västlinga. Många naturfolk har lärt sig det på den hårde måde. Varför kallar du mig en orch? Barnsligt.
Det finns inget dokument och absolut inget avtal, varken skriftligt eller muntligt.
Den typen av medvetna lögner belönas med ett mindre smickrande epitet.

Vad fan är den hårde måde?
Citera
2023-02-17, 07:43
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:

De nyheter jag följer oroade sig över att Ryssland skulle kunna ta Bakhmut efter att de lämnat Kharkiv och Kherson och därmed kunnat koncentrera sina anfall på ett ställe. En googling visar en helt annan bild än vad du påstår så du får nog se över dina källor.

https://www.npr.org/2022/10/28/1132163400/ukraine-war-kherson-battle-russia

https://uk.news.yahoo.com/defence-secretary-dont-underestimate-russia-131855268.html

Citat:
As Russia’s invasion of Ukraine enters its 11th month, US and Ukrainian officials tell CNN that Russia’s artillery fire is down dramatically from its wartime high, in some places by as much as 75%.

US and Ukrainian officials don’t yet have a clear or singular explanation. Russia may be rationing artillery rounds due to low supplies, or it could be part of a broader reassessment of tactics in the face of successful Ukrainian offenses.

https://edition.cnn.com/2023/01/10/politics/russian-artillery-fire-down-75-percent-ukraine/index.html
Citera
2023-02-17, 07:45
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:

1. Media har inte matat nått sånt, kan du ge källa där seriös media påstår nått sånt?
2. Ryssland anföll för att dom vill införliva Ukraina i federationen. Dom vill bli en stormakt igen och för det så måste dom förtrycka alla sina grannfolk och använda dom som tvångsrekryterade soldater i sina kommande krig.
3. Det kan ingen veta när idioten dör. Det är mest clickbaitmedia som hållit på och kört sina sjukdomsartiklar och annat trams.
Citera
2023-02-17, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
De nyheter jag följer oroade sig över att Ryssland skulle kunna ta Bakhmut efter att de lämnat Kharkiv och Kherson och därmed kunnat koncentrera sina anfall på ett ställe. En googling visar en helt annan bild än vad du påstår så du får nog se över dina källor.

https://www.npr.org/2022/10/28/1132163400/ukraine-war-kherson-battle-russia

https://uk.news.yahoo.com/defence-secretary-dont-underestimate-russia-131855268.html

https://edition.cnn.com/2023/01/10/politics/russian-artillery-fire-down-75-percent-ukraine/index.html

Men hur kan de "vinna" en stad med jaktgevär fråm 1800 talet; inte heller har de klder på kroppen?
Citera
2023-02-17, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Ett gäng ukrainska soldater gör nazihälsning.

https://twitter.com/LogKa11/status/1626238962594357249

Och det spelar ingen roll. Även om ukrainarna åt ryska små barn till frukost, Våldtog och mördade alla ryska kvinnor, så spelar det ingen roll. Ryssland är ett större hot emot Sverige, väst och Världen, dvs Ryssland är värre.

Nu är ju Ukrainarna relativt mer civiliserade än ryssarna. De håller inte på med det jag skrev ovan. Vi vet inte hur många soldater som är nazister i den Ukrainska armen. Men vi vet att nazistiska partier i Ukraina fick få röster i de senaste valen samt att Ukraina valde en Judisk president.

Det där brölet om nazism hos Ukrainare och Ryssar är mest propaganda. Vi vet dock att Putin gillar ideologer som har fascistiska och ryskimperialistiska drag. Men i grunden är Putin bara en simpel kriminell paranoid tjuv, som har stulit från det ryska folket och nu vill han stjäla från sina grannar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in